Wersja obowiązująca od 2019.03.12 (Dz.U.2019.474 tekst jednolity)
§ 12. [Rozpatrzenie odwołania] 1. Operator pocztowy rozpatruje odwołanie niezwłocznie i informuje reklamującego o wyniku rozpatrzenia odwołania w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania odwołania. Przepisy § 2 ust. 4, § 9 ust. 2 oraz § 10 ust. 1 pkt 1–5 i ust. 2 pkt 1, stosuje się odpowiednio.
2. Informacja o wyniku rozpatrzenia odwołania powinna zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i o prawie do dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
1) sądowym albo
2) w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
3) (uchylony).
Wersja obowiązująca od 2019.03.12 (Dz.U.2019.474 tekst jednolity)
§ 12. [Rozpatrzenie odwołania] 1. Operator pocztowy rozpatruje odwołanie niezwłocznie i informuje reklamującego o wyniku rozpatrzenia odwołania w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania odwołania. Przepisy § 2 ust. 4, § 9 ust. 2 oraz § 10 ust. 1 pkt 1–5 i ust. 2 pkt 1, stosuje się odpowiednio.
2. Informacja o wyniku rozpatrzenia odwołania powinna zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i o prawie do dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
1) sądowym albo
2) w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej,
3) (uchylony).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.09.12 do 2019.03.11
§ 12. [Rozpatrzenie odwołania] 1. Operator pocztowy rozpatruje odwołanie niezwłocznie i informuje reklamującego o wyniku rozpatrzenia odwołania w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania odwołania. Przepisy § 2 ust. 4, § 9 ust. 2 oraz § 10 ust. 1 pkt 1–5 i ust. 2 pkt 1, stosuje się odpowiednio.
2. Informacja o wyniku rozpatrzenia odwołania powinna zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i o prawie do dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
1) sądowym albo
2) [3] w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
3) [4] (uchylony)
[3] § 12 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 21 sierpnia 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U. poz. 1649). Zmiana weszła w życie 12 września 2018 r.
[4] § 12 ust. 2 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 21 sierpnia 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U. poz. 1649). Zmiana weszła w życie 12 września 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.02.26 do 2018.09.11 (Dz.U.2018.421 tekst jednolity)
§ 12. [Rozpatrzenie odwołania] 1. Operator pocztowy rozpatruje odwołanie niezwłocznie i informuje reklamującego o wyniku rozpatrzenia odwołania w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania odwołania. Przepisy § 2 ust. 4, § 9 ust. 2 oraz § 10 ust. 1 pkt 1–5 i ust. 2 pkt 1, stosuje się odpowiednio.
2. Informacja o wyniku rozpatrzenia odwołania powinna zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i o prawie do dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
1) sądowym albo
2) w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej, albo
3) przed stałym polubownym sądem konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.01.10 do 2018.02.25
[Rozpatrzenie odwołania] 1. Operator pocztowy rozpatruje odwołanie niezwłocznie i informuje reklamującego o wyniku rozpatrzenia odwołania w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania odwołania. Przepisy § 2 ust. 4, § 9 ust. 2 oraz § 10 ust. 1 pkt 1–5 i ust. 2 pkt 1 stosuje się odpowiednio.
2. Informacja o wyniku rozpatrzenia odwołania powinna zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i o prawie do dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
1) sądowym albo
2) [2] w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej, albo
3) przed stałym polubownym sądem konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
[2] § 12 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 16 grudnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U. z 2017 r., poz. 34). Zmiana weszła w życie 10 stycznia 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013.12.21 do 2017.01.09
[Rozpatrzenie odwołania] 1. Operator pocztowy rozpatruje odwołanie niezwłocznie i informuje reklamującego o wyniku rozpatrzenia odwołania w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania odwołania. Przepisy § 2 ust. 4, § 9 ust. 2 oraz § 10 ust. 1 pkt 1–5 i ust. 2 pkt 1 stosuje się odpowiednio.
2. Informacja o wyniku rozpatrzenia odwołania powinna zawierać pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i o prawie do dochodzenia roszczeń określonych w ustawie w postępowaniu:
1) sądowym albo
2) mediacyjnym przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej, albo
3) przed stałym polubownym sądem konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.