Wersja obowiązująca od 2023.08.08

Rozdział 3

Dokumentowanie wniosków o świadczenia

§ 8. [Dokumenty załączane do wniosku przez ubiegającego się o emeryturę lub rentę inwalidzką] 1. Zainteresowany ubiegający się o emeryturę lub rentę inwalidzką załącza do wniosku dokumenty stwierdzające:

1) datę i podstawę prawną zwolnienia ze służby lub przekształcenia albo wygaśnięcia stosunku służbowego;

2) okresy służby;

3) okresy traktowane jako równorzędne ze służbą;

4) istnienie inwalidztwa;

5) wysokość uposażenia dla celów emerytalnych;

5a) [2] wysokość świadczenia za długoletnią służbę, o którym mowa w art. 5 ust. 1c albo w art. 18f ust. 2e ustawy;

6) okresy składkowe i nieskładkowe – w przypadku ubiegającego się o emeryturę funkcjonariusza, pozostającego w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.

2. Zainteresowany, o którym mowa w ust. 1, składa oświadczenie pisemne, czy:

1) pobiera uposażenie po zwolnieniu ze służby lub świadczenie pieniężne o takim samym charakterze;

2) pobiera świadczenie pieniężne z ubezpieczenia emerytalnego lub rentowego lub innego zaopatrzenia emerytalnego albo świadczenie pieniężne finansowane z Funduszu Pracy albo uposażenie w stanie spoczynku lub uposażenie rodzinne, przewidziane w odrębnych przepisach;

3) jest członkiem otwartego funduszu emerytalnego – w przypadku ubiegającego się o emeryturę funkcjonariusza, pozostającego w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.;

4) osiąga przychód z tytułu działalności podlegającej obowiązkowi ubezpieczenia społecznego.

3. W przypadku posiadania ustalonego prawa do jednego ze świadczeń, o których mowa w ust. 2 pkt 2, zainteresowany informuje w pisemnym oświadczeniu również o organie, który ustalił prawo do tego świadczenia.

[2] § 8 ust. 1 pkt 5a dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lipca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu postępowania i właściwości organu w zakresie zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Celno-Skarbowej oraz ich rodzin (Dz.U. poz. 1402). Zmiana weszła w życie 8 sierpnia 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023.08.08

Rozdział 3

Dokumentowanie wniosków o świadczenia

§ 8. [Dokumenty załączane do wniosku przez ubiegającego się o emeryturę lub rentę inwalidzką] 1. Zainteresowany ubiegający się o emeryturę lub rentę inwalidzką załącza do wniosku dokumenty stwierdzające:

1) datę i podstawę prawną zwolnienia ze służby lub przekształcenia albo wygaśnięcia stosunku służbowego;

2) okresy służby;

3) okresy traktowane jako równorzędne ze służbą;

4) istnienie inwalidztwa;

5) wysokość uposażenia dla celów emerytalnych;

5a) [2] wysokość świadczenia za długoletnią służbę, o którym mowa w art. 5 ust. 1c albo w art. 18f ust. 2e ustawy;

6) okresy składkowe i nieskładkowe – w przypadku ubiegającego się o emeryturę funkcjonariusza, pozostającego w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.

2. Zainteresowany, o którym mowa w ust. 1, składa oświadczenie pisemne, czy:

1) pobiera uposażenie po zwolnieniu ze służby lub świadczenie pieniężne o takim samym charakterze;

2) pobiera świadczenie pieniężne z ubezpieczenia emerytalnego lub rentowego lub innego zaopatrzenia emerytalnego albo świadczenie pieniężne finansowane z Funduszu Pracy albo uposażenie w stanie spoczynku lub uposażenie rodzinne, przewidziane w odrębnych przepisach;

3) jest członkiem otwartego funduszu emerytalnego – w przypadku ubiegającego się o emeryturę funkcjonariusza, pozostającego w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.;

4) osiąga przychód z tytułu działalności podlegającej obowiązkowi ubezpieczenia społecznego.

3. W przypadku posiadania ustalonego prawa do jednego ze świadczeń, o których mowa w ust. 2 pkt 2, zainteresowany informuje w pisemnym oświadczeniu również o organie, który ustalił prawo do tego świadczenia.

[2] § 8 ust. 1 pkt 5a dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lipca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu postępowania i właściwości organu w zakresie zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Celno-Skarbowej oraz ich rodzin (Dz.U. poz. 1402). Zmiana weszła w życie 8 sierpnia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.01.01 do 2023.08.07

Rozdział 3

Dokumentowanie wniosków o świadczenia

§ 8. [Dokumenty załączane do wniosku przez ubiegającego się o emeryturę lub rentę inwalidzką ] 1. Zainteresowany ubiegający się o emeryturę lub rentę inwalidzką załącza do wniosku dokumenty stwierdzające:

1) datę i podstawę prawną zwolnienia ze służby lub przekształcenia albo wygaśnięcia stosunku służbowego;

2) okresy służby;

3) okresy traktowane jako równorzędne ze służbą;

4) istnienie inwalidztwa;

5) wysokość uposażenia dla celów emerytalnych;

6) okresy składkowe i nieskładkowe – w przypadku ubiegającego się o emeryturę funkcjonariusza, pozostającego w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.

2. Zainteresowany, o którym mowa w ust. 1, składa oświadczenie pisemne, czy:

1) pobiera uposażenie po zwolnieniu ze służby lub świadczenie pieniężne o takim samym charakterze;

2) pobiera świadczenie pieniężne z ubezpieczenia emerytalnego lub rentowego lub innego zaopatrzenia emerytalnego albo świadczenie pieniężne finansowane z Funduszu Pracy albo uposażenie w stanie spoczynku lub uposażenie rodzinne, przewidziane w odrębnych przepisach;

3) jest członkiem otwartego funduszu emerytalnego – w przypadku ubiegającego się o emeryturę funkcjonariusza, pozostającego w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r.;

4) osiąga przychód z tytułu działalności podlegającej obowiązkowi ubezpieczenia społecznego.

3. W przypadku posiadania ustalonego prawa do jednego ze świadczeń, o których mowa w ust. 2 pkt 2, zainteresowany informuje w pisemnym oświadczeniu również o organie, który ustalił prawo do tego świadczenia.