Wersja obowiązująca od 2019.01.01 do 2024.12.19

§ 40. [Elementy legitymacji] 1. Legitymacja zawiera:

1) imię i nazwisko emeryta lub rencisty;

2) numer PESEL;

3) numer świadczenia;

4) wpis o niezdolności do samodzielnej egzystencji;

5) datę ważności;

6) datę wydania;

7) nazwę organu emerytalnego wydającego legitymację.

2. Wzór legitymacji jest określony w załączniku do rozporządzenia.

Wersja obowiązująca od 2024.12.20

§ 40. [Elementy legitymacji] 1. [2] Legitymacja zawiera:

1) imiona i nazwisko emeryta lub rencisty;

2) nr PESEL;

3) nr świadczenia;

4) datę ważności oraz informację, że legitymacja jest ważna wraz z dokumentem tożsamości;

5) dodatkowe informacje;

6) miejsce i datę wystawienia;

7) nazwę organu wydającego legitymację;

8) nr legitymacji.

1a. [3] W legitymacji w polu „dodatkowe informacje” zamieszcza się informację o niezdolności do samodzielnej egzystencji.

2. Wzór legitymacji jest określony w załączniku do rozporządzenia.

[2] § 40 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu postępowania i właściwości organu w zakresie zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Celno‑Skarbowej oraz ich rodzin (Dz.U. poz. 1793). Zmiana weszła w życie 20 grudnia 2024 r.

[3] § 40 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu postępowania i właściwości organu w zakresie zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Celno‑Skarbowej oraz ich rodzin (Dz.U. poz. 1793). Zmiana weszła w życie 20 grudnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2019.01.01 do 2024.12.19

§ 40. [Elementy legitymacji] 1. Legitymacja zawiera:

1) imię i nazwisko emeryta lub rencisty;

2) numer PESEL;

3) numer świadczenia;

4) wpis o niezdolności do samodzielnej egzystencji;

5) datę ważności;

6) datę wydania;

7) nazwę organu emerytalnego wydającego legitymację.

2. Wzór legitymacji jest określony w załączniku do rozporządzenia.