history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-11-29 do 2019-12-31    (Dz.U.2018.2223 tekst jednolity)

Rozdział 3

Zadania w zakresie organizacji Konferencji COP24 oraz pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron

Art. 8. [Zadania ministrów] 1. Minister właściwy do spraw środowiska wykonuje zadania wynikające z organizacji Konferencji COP24 oraz pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron, w tym:

1) w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej prowadzi negocjacje w zakresie spraw objętych Konwencją klimatyczną, Protokołem z Kioto lub Porozumieniem paryskim oraz zleca analizy i oceny na potrzeby prowadzenia tych negocjacji;

2) zapewnia udział ekspertów na potrzeby merytorycznego przygotowania Konferencji COP24 oraz współpracuje z Sekretariatem w zakresie organizacyjnego przygotowania Konferencji COP24;

3) nawiązuje i utrzymuje kontakty oraz wymienia informacje z organami i instytucjami państw, które gościły lub będą gościły Konferencję Stron Konwencji klimatycznej;

4) organizuje spotkania krajowe i zagraniczne związane z Konferencją COP24 oraz bierze udział w tych spotkaniach;

5) przygotowuje wydarzenia związane z Konferencją COP24;

5a) zapewnia wsparcie organizacyjne oraz finansowe dla działalności Pełnomocnika Rządu do spraw Prezydencji Konferencji Stron, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

5b) zapewnia wsparcie finansowe dla działalności Specjalnego Wysłannika Ministra Spraw Zagranicznych do spraw Klimatu, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

6) zapewnia wsparcie organizacyjne oraz finansowe dla działalności Championa do spraw Działań Klimatycznych, o którym mowa w przepisach wydanych przez Konferencję Stron Konwencji klimatycznej, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

7) inicjuje, nadzoruje i organizuje działania informacyjne i promocyjne wraz z zapewnieniem obsługi medialnej w zakresie pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron;

8) dokonuje w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej wpłat na rzecz:

a) organizacji międzynarodowych, instytucji, programów i funduszy wspierających realizację celów Prezydencji Konferencji Stron,

b) Sekretariatu z tytułu organizacji Konferencji COP24 w Rzeczypospolitej Polskiej;

9) udziela wsparcia finansowego państwom niewymienionym w załączniku I do Konwencji klimatycznej w ramach współpracy międzynarodowej w zakresie spraw objętych tą konwencją.

2. Minister właściwy do spraw zagranicznych, w zakresie swojej właściwości, udziela, na wniosek ministra właściwego do spraw środowiska, wsparcia merytorycznego oraz organizacyjnego przy wykonywaniu zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1–7.

3. Wsparcie, o którym mowa w ust. 2, może być udzielane przy wykorzystaniu placówek zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.

4. Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy, zwany dalej „Instytutem Ochrony Środowiska”, na wniosek ministra właściwego do spraw środowiska, sporządza na potrzeby wykonania zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, analizy, oceny i opinie dotyczące propozycji przedstawionych w ramach negocjacji w zakresie określonym w tym przepisie oraz bierze udział w spotkaniach, o których mowa w ust. 1 pkt 4.

5. Wykonanie zadań, o których mowa w ust. 1, może być wspierane przez:

1) organy i jednostki organizacyjne:

a) podległe ministrowi właściwemu do spraw środowiska lub przez niego nadzorowane, a także utworzone przez jednostki nadzorowane osoby prawne, nad którymi sprawują one kontrolę w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986),

b) nadzorowane przez ministra właściwego do spraw gospodarki wodnej;

2) uczelnie w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.) [1] .

[1] Ustawa utraciła moc 1 października 2018 r., z wyjątkiem art. 98, art. 100, art. 101, art. 102, art. 103, art. 103a, art. 104 i art. 106, które tracą moc 31 grudnia 2018 r., na podstawie art. 169 pkt 3 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1669), która weszła w życie 1 października 2018 r.

Wersja obowiązująca od 2018-11-29 do 2019-12-31    (Dz.U.2018.2223 tekst jednolity)

Rozdział 3

Zadania w zakresie organizacji Konferencji COP24 oraz pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron

Art. 8. [Zadania ministrów] 1. Minister właściwy do spraw środowiska wykonuje zadania wynikające z organizacji Konferencji COP24 oraz pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron, w tym:

1) w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej prowadzi negocjacje w zakresie spraw objętych Konwencją klimatyczną, Protokołem z Kioto lub Porozumieniem paryskim oraz zleca analizy i oceny na potrzeby prowadzenia tych negocjacji;

2) zapewnia udział ekspertów na potrzeby merytorycznego przygotowania Konferencji COP24 oraz współpracuje z Sekretariatem w zakresie organizacyjnego przygotowania Konferencji COP24;

3) nawiązuje i utrzymuje kontakty oraz wymienia informacje z organami i instytucjami państw, które gościły lub będą gościły Konferencję Stron Konwencji klimatycznej;

4) organizuje spotkania krajowe i zagraniczne związane z Konferencją COP24 oraz bierze udział w tych spotkaniach;

5) przygotowuje wydarzenia związane z Konferencją COP24;

5a) zapewnia wsparcie organizacyjne oraz finansowe dla działalności Pełnomocnika Rządu do spraw Prezydencji Konferencji Stron, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

5b) zapewnia wsparcie finansowe dla działalności Specjalnego Wysłannika Ministra Spraw Zagranicznych do spraw Klimatu, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

6) zapewnia wsparcie organizacyjne oraz finansowe dla działalności Championa do spraw Działań Klimatycznych, o którym mowa w przepisach wydanych przez Konferencję Stron Konwencji klimatycznej, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

7) inicjuje, nadzoruje i organizuje działania informacyjne i promocyjne wraz z zapewnieniem obsługi medialnej w zakresie pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron;

8) dokonuje w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej wpłat na rzecz:

a) organizacji międzynarodowych, instytucji, programów i funduszy wspierających realizację celów Prezydencji Konferencji Stron,

b) Sekretariatu z tytułu organizacji Konferencji COP24 w Rzeczypospolitej Polskiej;

9) udziela wsparcia finansowego państwom niewymienionym w załączniku I do Konwencji klimatycznej w ramach współpracy międzynarodowej w zakresie spraw objętych tą konwencją.

2. Minister właściwy do spraw zagranicznych, w zakresie swojej właściwości, udziela, na wniosek ministra właściwego do spraw środowiska, wsparcia merytorycznego oraz organizacyjnego przy wykonywaniu zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1–7.

3. Wsparcie, o którym mowa w ust. 2, może być udzielane przy wykorzystaniu placówek zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.

4. Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy, zwany dalej „Instytutem Ochrony Środowiska”, na wniosek ministra właściwego do spraw środowiska, sporządza na potrzeby wykonania zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, analizy, oceny i opinie dotyczące propozycji przedstawionych w ramach negocjacji w zakresie określonym w tym przepisie oraz bierze udział w spotkaniach, o których mowa w ust. 1 pkt 4.

5. Wykonanie zadań, o których mowa w ust. 1, może być wspierane przez:

1) organy i jednostki organizacyjne:

a) podległe ministrowi właściwemu do spraw środowiska lub przez niego nadzorowane, a także utworzone przez jednostki nadzorowane osoby prawne, nad którymi sprawują one kontrolę w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986),

b) nadzorowane przez ministra właściwego do spraw gospodarki wodnej;

2) uczelnie w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.) [1] .

[1] Ustawa utraciła moc 1 października 2018 r., z wyjątkiem art. 98, art. 100, art. 101, art. 102, art. 103, art. 103a, art. 104 i art. 106, które tracą moc 31 grudnia 2018 r., na podstawie art. 169 pkt 3 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1669), która weszła w życie 1 października 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-08-08 do 2018-11-28

Rozdział 3

Zadania w zakresie organizacji Konferencji COP24 oraz pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron

Art. 8. [Zadania ministrów] 1. Minister właściwy do spraw środowiska wykonuje zadania wynikające z organizacji Konferencji COP24 oraz pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron, w tym:

1) [4] w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej prowadzi negocjacje w zakresie spraw objętych Konwencją klimatyczną, Protokołem z Kioto lub Porozumieniem paryskim oraz zleca analizy i oceny na potrzeby prowadzenia tych negocjacji;

2) [5] zapewnia udział ekspertów na potrzeby merytorycznego przygotowania Konferencji COP24 oraz współpracuje z Sekretariatem w zakresie organizacyjnego przygotowania Konferencji COP24;

3) nawiązuje i utrzymuje kontakty oraz wymienia informacje z organami i instytucjami państw, które gościły lub będą gościły Konferencję Stron Konwencji klimatycznej;

4) [6] organizuje spotkania krajowe i zagraniczne związane z Konferencją COP24 oraz bierze udział w tych spotkaniach;

5) przygotowuje wydarzenia związane z Konferencją COP24;

5a) [7] zapewnia wsparcie organizacyjne oraz finansowe dla działalności Pełnomocnika Rządu do spraw Prezydencji Konferencji Stron, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

5b) [8] zapewnia wsparcie finansowe dla działalności Specjalnego Wysłannika Ministra Spraw Zagranicznych do spraw Klimatu, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

6) zapewnia wsparcie organizacyjne oraz finansowe dla działalności Championa do spraw Działań Klimatycznych, o którym mowa w przepisach wydanych przez Konferencję Stron Konwencji klimatycznej, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

7) inicjuje, nadzoruje i organizuje działania informacyjne i promocyjne wraz z zapewnieniem obsługi medialnej w zakresie pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron;

8) dokonuje w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej wpłat na rzecz:

a) organizacji międzynarodowych, instytucji, programów i funduszy wspierających realizację celów Prezydencji Konferencji Stron,

b) Sekretariatu z tytułu organizacji Konferencji COP24 w Rzeczypospolitej Polskiej;

9) udziela wsparcia finansowego państwom niewymienionym w załączniku I do Konwencji klimatycznej w ramach współpracy międzynarodowej w zakresie spraw objętych tą konwencją.

2. Minister właściwy do spraw zagranicznych, w zakresie swojej właściwości, udziela, na wniosek ministra właściwego do spraw środowiska, wsparcia merytorycznego oraz organizacyjnego przy wykonywaniu zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1–7.

3. Wsparcie, o którym mowa w ust. 2, może być udzielane przy wykorzystaniu placówek zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.

4. Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy, zwany dalej „Instytutem Ochrony Środowiska”, na wniosek ministra właściwego do spraw środowiska, sporządza na potrzeby wykonania zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, analizy, oceny i opinie dotyczące propozycji przedstawionych w ramach negocjacji w zakresie określonym w tym przepisie oraz bierze udział w spotkaniach, o których mowa w ust. 1 pkt 4.

5. Wykonanie zadań, o których mowa w ust. 1, może być wspierane przez:

1) organy i jednostki organizacyjne:

a) podległe ministrowi właściwemu do spraw środowiska lub przez niego nadzorowane, a także utworzone przez jednostki nadzorowane osoby prawne, nad którymi sprawują one kontrolę w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018),

b) nadzorowane przez ministra właściwego do spraw gospodarki wodnej;

2) uczelnie w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 i 2201 oraz z 2018 r. poz. 138).

[4] Art. 8 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 lit. a) ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z organizacją w Rzeczypospolitej Polskiej sesji Konferencji Stron Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (Dz.U. poz. 1495). Zmiana weszła w życie 8 sierpnia 2018 r.

[5] Art. 8 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 lit. a) ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z organizacją w Rzeczypospolitej Polskiej sesji Konferencji Stron Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (Dz.U. poz. 1495). Zmiana weszła w życie 8 sierpnia 2018 r.

[6] Art. 8 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 3 lit. b) ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z organizacją w Rzeczypospolitej Polskiej sesji Konferencji Stron Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (Dz.U. poz. 1495). Zmiana weszła w życie 8 sierpnia 2018 r.

[7] Art. 8 ust. 1 pkt 5a dodany przez art. 1 pkt 3 lit. c) ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z organizacją w Rzeczypospolitej Polskiej sesji Konferencji Stron Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (Dz.U. poz. 1495). Zmiana weszła w życie 8 sierpnia 2018 r.

[8] Art. 8 ust. 1 pkt 5b dodany przez art. 1 pkt 3 lit. c) ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z organizacją w Rzeczypospolitej Polskiej sesji Konferencji Stron Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (Dz.U. poz. 1495). Zmiana weszła w życie 8 sierpnia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-02-22 do 2018-08-07

Rozdział 3

Zadania w zakresie organizacji Konferencji COP24 oraz pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron

Art. 8. [Zadania ministrów] 1. Minister właściwy do spraw środowiska wykonuje zadania wynikające z organizacji Konferencji COP24 oraz pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron, w tym:

1) przewodniczy negocjacjom w zakresie spraw objętych Konwencją klimatyczną, Protokołem z Kioto lub Porozumieniem paryskim oraz zleca analizy i oceny na potrzeby przewodniczenia tym negocjacjom;

2) zapewnia udział ekspertów na potrzeby merytorycznego przygotowania Konferencji COP24 oraz współpracuje z Sekretariatem w zakresie merytorycznego przygotowania Konferencji COP24;

3) nawiązuje i utrzymuje kontakty oraz wymienia informacje z organami i instytucjami państw, które gościły lub będą gościły Konferencję Stron Konwencji klimatycznej;

4) organizuje spotkania krajowe i zagraniczne związanie z Konferencją COP24 lub pełnieniem przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron, w tym konsultacje ministerialne, konsultacje nieformalne oraz inne nieformalne spotkania negocjatorów lub ekspertów, odbywające się przed Konferencją COP24 lub w czasie pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron, oraz bierze udział w tych spotkaniach;

5) przygotowuje wydarzenia związane z Konferencją COP24;

6) zapewnia wsparcie organizacyjne oraz finansowe dla działalności Championa do spraw Działań Klimatycznych, o którym mowa w przepisach wydanych przez Konferencję Stron Konwencji klimatycznej, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2019 r.;

7) inicjuje, nadzoruje i organizuje działania informacyjne i promocyjne wraz z zapewnieniem obsługi medialnej w zakresie pełnienia przez Rzeczpospolitą Polską funkcji Prezydencji Konferencji Stron;

8) dokonuje w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej wpłat na rzecz:

a) organizacji międzynarodowych, instytucji, programów i funduszy wspierających realizację celów Prezydencji Konferencji Stron,

b) Sekretariatu z tytułu organizacji Konferencji COP24 w Rzeczypospolitej Polskiej;

9) udziela wsparcia finansowego państwom niewymienionym w załączniku I do Konwencji klimatycznej w ramach współpracy międzynarodowej w zakresie spraw objętych tą konwencją.

2. Minister właściwy do spraw zagranicznych, w zakresie swojej właściwości, udziela, na wniosek ministra właściwego do spraw środowiska, wsparcia merytorycznego oraz organizacyjnego przy wykonywaniu zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1–7.

3. Wsparcie, o którym mowa w ust. 2, może być udzielane przy wykorzystaniu placówek zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.

4. Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy, zwany dalej „Instytutem Ochrony Środowiska”, na wniosek ministra właściwego do spraw środowiska, sporządza na potrzeby wykonania zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, analizy, oceny i opinie dotyczące propozycji przedstawionych w ramach negocjacji w zakresie określonym w tym przepisie oraz bierze udział w spotkaniach, o których mowa w ust. 1 pkt 4.

5. Wykonanie zadań, o których mowa w ust. 1, może być wspierane przez:

1) organy i jednostki organizacyjne:

a) podległe ministrowi właściwemu do spraw środowiska lub przez niego nadzorowane, a także utworzone przez jednostki nadzorowane osoby prawne, nad którymi sprawują one kontrolę w rozumieniu art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018),

b) nadzorowane przez ministra właściwego do spraw gospodarki wodnej;

2) uczelnie w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 i 2201 oraz z 2018 r. poz. 138).