history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-11-29 do 2019-12-31    (Dz.U.2018.2223 tekst jednolity)

[Plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego ] 1. Wojewoda Śląski, po konsultacji ze służbami i instytucjami zaangażowanymi w zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24 oraz w porozumieniu ze służbami Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych, opracowuje plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas Konferencji COP24 i przedkłada go ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych oraz do wiadomości ministrowi właściwemu do spraw środowiska, Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi Głównemu Państwowej Straży Pożarnej, Komendantowi Głównemu Straży Granicznej, Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Komendantowi Służby Ochrony Państwa, a także, w zakresie objętym właściwością, zarządcy dróg znajdujących się na obszarze objętym tym planem, nie później niż do dnia 1 października 2018 r., z zachowaniem przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych.

2. Plan, o którym mowa w ust. 1, obejmuje co najmniej:

1) graficzny plan obiektu lub terenu, sporządzony odrębnie dla każdego obiektu lub terenu, w którym lub na którym mają się odbyć poszczególne wydarzenia w ramach Konferencji COP24, wraz z ich opisem, zawierający:

a) dokładne oznaczenie strefy, która będzie pod bezpośrednim nadzorem lub kontrolą Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych,

b) oznaczenie dróg dojazdu i dróg dojścia osób uczestniczących w tych wydarzeniach, dróg ewakuacyjnych oraz dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych, Policji i innych służb odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24;

2) instrukcję postępowania w przypadku pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie poszczególnych wydarzeń w ramach Konferencji COP24, spełniającą wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 6 ust. 5 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1870);

3) instrukcję postępowania w sytuacjach kryzysowych innych niż wymienione w pkt 2;

4) szczegółowy podział zadań służb i innych podmiotów zaangażowanych w zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego;

5) sposoby monitorowania zagrożeń oraz ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;

6) sposób zapewnienia zabezpieczenia medycznego i socjalnego.

3. Wojewoda Śląski może, w drodze aktu prawa miejscowego, wprowadzić w czasie trwania Konferencji COP24 zakaz przewozu towarów niebezpiecznych oraz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton na drogach na obszarze województwa śląskiego, określając drogi, które obejmuje zakaz, oraz okres obowiązywania zakazu.

4. Wydając akt prawa miejscowego, o którym mowa w ust. 3, Wojewoda Śląski bierze pod uwagę potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa oraz płynności ruchu drogowego.

Wersja obowiązująca od 2018-11-29 do 2019-12-31    (Dz.U.2018.2223 tekst jednolity)

[Plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego ] 1. Wojewoda Śląski, po konsultacji ze służbami i instytucjami zaangażowanymi w zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24 oraz w porozumieniu ze służbami Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych, opracowuje plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas Konferencji COP24 i przedkłada go ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych oraz do wiadomości ministrowi właściwemu do spraw środowiska, Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi Głównemu Państwowej Straży Pożarnej, Komendantowi Głównemu Straży Granicznej, Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Komendantowi Służby Ochrony Państwa, a także, w zakresie objętym właściwością, zarządcy dróg znajdujących się na obszarze objętym tym planem, nie później niż do dnia 1 października 2018 r., z zachowaniem przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych.

2. Plan, o którym mowa w ust. 1, obejmuje co najmniej:

1) graficzny plan obiektu lub terenu, sporządzony odrębnie dla każdego obiektu lub terenu, w którym lub na którym mają się odbyć poszczególne wydarzenia w ramach Konferencji COP24, wraz z ich opisem, zawierający:

a) dokładne oznaczenie strefy, która będzie pod bezpośrednim nadzorem lub kontrolą Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych,

b) oznaczenie dróg dojazdu i dróg dojścia osób uczestniczących w tych wydarzeniach, dróg ewakuacyjnych oraz dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych, Policji i innych służb odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24;

2) instrukcję postępowania w przypadku pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie poszczególnych wydarzeń w ramach Konferencji COP24, spełniającą wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 6 ust. 5 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1870);

3) instrukcję postępowania w sytuacjach kryzysowych innych niż wymienione w pkt 2;

4) szczegółowy podział zadań służb i innych podmiotów zaangażowanych w zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego;

5) sposoby monitorowania zagrożeń oraz ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;

6) sposób zapewnienia zabezpieczenia medycznego i socjalnego.

3. Wojewoda Śląski może, w drodze aktu prawa miejscowego, wprowadzić w czasie trwania Konferencji COP24 zakaz przewozu towarów niebezpiecznych oraz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton na drogach na obszarze województwa śląskiego, określając drogi, które obejmuje zakaz, oraz okres obowiązywania zakazu.

4. Wydając akt prawa miejscowego, o którym mowa w ust. 3, Wojewoda Śląski bierze pod uwagę potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa oraz płynności ruchu drogowego.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-08-08 do 2018-11-28

Art. 16. [Plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego] 1. [11] Wojewoda Śląski, po konsultacji ze służbami i instytucjami zaangażowanymi w zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24 oraz w porozumieniu ze służbami Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych, opracowuje plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas Konferencji COP24 i przedkłada go ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych oraz do wiadomości ministrowi właściwemu do spraw środowiska, Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi Głównemu Państwowej Straży Pożarnej, Komendantowi Głównemu Straży Granicznej, Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Komendantowi Służby Ochrony Państwa, a także, w zakresie objętym właściwością, zarządcy dróg znajdujących się na obszarze objętym tym planem, nie później niż do dnia 1 października 2018 r., z zachowaniem przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych.

2. Plan, o którym mowa w ust. 1, obejmuje co najmniej:

1) graficzny plan obiektu lub terenu, sporządzony odrębnie dla każdego obiektu lub terenu, w którym lub na którym mają się odbyć poszczególne wydarzenia w ramach Konferencji COP24, wraz z ich opisem, zawierający:

a) dokładne oznaczenie strefy, która będzie pod bezpośrednim nadzorem lub kontrolą Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych,

b) oznaczenie dróg dojazdu i dróg dojścia osób uczestniczących w tych wydarzeniach, dróg ewakuacyjnych oraz dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych, Policji i innych służb odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24;

2) instrukcję postępowania w przypadku pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie poszczególnych wydarzeń w ramach Konferencji COP24, spełniającą wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 6 ust. 5 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1160 oraz z 2018 r. poz. 138 i 310);

3) instrukcję postępowania w sytuacjach kryzysowych innych niż wymienione w pkt 2;

4) szczegółowy podział zadań służb i innych podmiotów zaangażowanych w zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego;

5) sposoby monitorowania zagrożeń oraz ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;

6) sposób zapewnienia zabezpieczenia medycznego i socjalnego.

3. Wojewoda Śląski może, w drodze aktu prawa miejscowego, wprowadzić w czasie trwania Konferencji COP24 zakaz przewozu towarów niebezpiecznych oraz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton na drogach na obszarze województwa śląskiego, określając drogi, które obejmuje zakaz, oraz okres obowiązywania zakazu.

4. Wydając akt prawa miejscowego, o którym mowa w ust. 3, Wojewoda Śląski bierze pod uwagę potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa oraz płynności ruchu drogowego.

[11] Art. 16 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 5 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z organizacją w Rzeczypospolitej Polskiej sesji Konferencji Stron Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (Dz.U. poz. 1495). Zmiana weszła w życie 8 sierpnia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-04-28 do 2018-08-07

Art. 16. [Plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego] 1. Wojewoda Śląski, po konsultacji ze służbami i instytucjami zaangażowanymi w zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24 oraz w porozumieniu ze służbami Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych, opracowuje plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas Konferencji COP24 i przedkłada go ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych oraz do wiadomości ministrowi właściwemu do spraw środowiska, Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi Głównemu Państwowej Straży Pożarnej, Komendantowi Głównemu Straży Granicznej, Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Komendantowi Służby Ochrony Państwa [1], a także, w zakresie objętym właściwością, zarządcy dróg znajdujących się na obszarze objętym tym planem, nie później niż do dnia 1 września 2018 r., z zachowaniem przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych.

2. Plan, o którym mowa w ust. 1, obejmuje co najmniej:

1) graficzny plan obiektu lub terenu, sporządzony odrębnie dla każdego obiektu lub terenu, w którym lub na którym mają się odbyć poszczególne wydarzenia w ramach Konferencji COP24, wraz z ich opisem, zawierający:

a) dokładne oznaczenie strefy, która będzie pod bezpośrednim nadzorem lub kontrolą Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych,

b) oznaczenie dróg dojazdu i dróg dojścia osób uczestniczących w tych wydarzeniach, dróg ewakuacyjnych oraz dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych, Policji i innych służb odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24;

2) instrukcję postępowania w przypadku pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie poszczególnych wydarzeń w ramach Konferencji COP24, spełniającą wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 6 ust. 5 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1160 oraz z 2018 r. poz. 138 i 310);

3) instrukcję postępowania w sytuacjach kryzysowych innych niż wymienione w pkt 2;

4) szczegółowy podział zadań służb i innych podmiotów zaangażowanych w zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego;

5) sposoby monitorowania zagrożeń oraz ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;

6) sposób zapewnienia zabezpieczenia medycznego i socjalnego.

3. Wojewoda Śląski może, w drodze aktu prawa miejscowego, wprowadzić w czasie trwania Konferencji COP24 zakaz przewozu towarów niebezpiecznych oraz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton na drogach na obszarze województwa śląskiego, określając drogi, które obejmuje zakaz, oraz okres obowiązywania zakazu.

4. Wydając akt prawa miejscowego, o którym mowa w ust. 3, Wojewoda Śląski bierze pod uwagę potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa oraz płynności ruchu drogowego.

[1] Art. 16 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 38 ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o Straży Marszałkowskiej (Dz.U. poz. 730). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-02-22 do 2018-04-27

Art. 16. [Plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego] 1. Wojewoda Śląski, po konsultacji ze służbami i instytucjami zaangażowanymi w zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24 oraz w porozumieniu ze służbami Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych, opracowuje plan zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas Konferencji COP24 i przedkłada go ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych oraz do wiadomości ministrowi właściwemu do spraw środowiska, Komendantowi Głównemu Policji, Komendantowi Głównemu Państwowej Straży Pożarnej, Komendantowi Głównemu Straży Granicznej, Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Szefowi Biura Ochrony Rządu, a także, w zakresie objętym właściwością, zarządcy dróg znajdujących się na obszarze objętym tym planem, nie później niż do dnia 1 września 2018 r., z zachowaniem przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych.

2. Plan, o którym mowa w ust. 1, obejmuje co najmniej:

1) graficzny plan obiektu lub terenu, sporządzony odrębnie dla każdego obiektu lub terenu, w którym lub na którym mają się odbyć poszczególne wydarzenia w ramach Konferencji COP24, wraz z ich opisem, zawierający:

a) dokładne oznaczenie strefy, która będzie pod bezpośrednim nadzorem lub kontrolą Departamentu Bezpieczeństwa Narodów Zjednoczonych,

b) oznaczenie dróg dojazdu i dróg dojścia osób uczestniczących w tych wydarzeniach, dróg ewakuacyjnych oraz dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych, Policji i innych służb odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa podczas Konferencji COP24;

2) instrukcję postępowania w przypadku pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie poszczególnych wydarzeń w ramach Konferencji COP24, spełniającą wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 6 ust. 5 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1160 oraz z 2018 r. poz. 138 i 310);

3) instrukcję postępowania w sytuacjach kryzysowych innych niż wymienione w pkt 2;

4) szczegółowy podział zadań służb i innych podmiotów zaangażowanych w zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego;

5) sposoby monitorowania zagrożeń oraz ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach;

6) sposób zapewnienia zabezpieczenia medycznego i socjalnego.

3. Wojewoda Śląski może, w drodze aktu prawa miejscowego, wprowadzić w czasie trwania Konferencji COP24 zakaz przewozu towarów niebezpiecznych oraz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton na drogach na obszarze województwa śląskiego, określając drogi, które obejmuje zakaz, oraz okres obowiązywania zakazu.

4. Wydając akt prawa miejscowego, o którym mowa w ust. 3, Wojewoda Śląski bierze pod uwagę potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa oraz płynności ruchu drogowego.