Wersja obowiązująca od 2018-10-02 (Dz.U.2018.1875 tekst jednolity)
[Podstawa obliczenia kosztów refundowanych] 1. Podstawę obliczenia kosztów refundowanych stanowi:
1) szczegółowe zestawienie lotów IFR wykonanych w okresie, którego rozliczenie dotyczy, oraz ustalone, zgodnie z odrębnymi przepisami, stawki jednostkowe opłat nawigacyjnych – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 3–7 ustawy;
2) koszt obsługi lotów VFR ustalony dla okresu, którego rozliczenie dotyczy, na podstawie przypadających na daną instytucję kosztów dla zwolnionych z opłat nawigacyjnych lotów VFR – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy.
2. Koszt obsługi lotów VFR, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, ustala się za pomocą metody kosztów krańcowych zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia nr 391/2013.
3. Przy obliczaniu kosztów refundowanych, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się kwotę podatku od towarów i usług obliczoną według stawki określonej zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.
Wersja obowiązująca od 2018-10-02 (Dz.U.2018.1875 tekst jednolity)
[Podstawa obliczenia kosztów refundowanych] 1. Podstawę obliczenia kosztów refundowanych stanowi:
1) szczegółowe zestawienie lotów IFR wykonanych w okresie, którego rozliczenie dotyczy, oraz ustalone, zgodnie z odrębnymi przepisami, stawki jednostkowe opłat nawigacyjnych – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 3–7 ustawy;
2) koszt obsługi lotów VFR ustalony dla okresu, którego rozliczenie dotyczy, na podstawie przypadających na daną instytucję kosztów dla zwolnionych z opłat nawigacyjnych lotów VFR – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy.
2. Koszt obsługi lotów VFR, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, ustala się za pomocą metody kosztów krańcowych zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia nr 391/2013.
3. Przy obliczaniu kosztów refundowanych, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się kwotę podatku od towarów i usług obliczoną według stawki określonej zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-27 do 2018-10-01 (Dz.U.2016.912 tekst jednolity)
[Podstawa obliczenia kosztów refundowanych] 1. Podstawę obliczenia kosztów refundowanych stanowi:
1) szczegółowe zestawienie lotów IFR wykonanych w okresie, którego rozliczenie dotyczy, oraz ustalone, zgodnie z odrębnymi przepisami, stawki jednostkowe opłat nawigacyjnych – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 3–7 ustawy;
2) koszt obsługi lotów VFR ustalony dla okresu, którego rozliczenie dotyczy, na podstawie przypadających na daną instytucję kosztów dla zwolnionych z opłat nawigacyjnych lotów VFR – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy.
2. Koszt obsługi lotów VFR, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, ustala się za pomocą metody kosztów krańcowych zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia nr 391/2013.
3. Przy obliczaniu kosztów refundowanych, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się kwotę podatku od towarów i usług obliczoną według stawki określonej zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-04-15 do 2016-06-26
1. Podstawę obliczenia kosztów refundowanych stanowi:
1) szczegółowe zestawienie lotów IFR wykonanych w okresie, którego rozliczenie dotyczy, oraz ustalone, zgodnie z odrębnymi przepisami, stawki jednostkowe opłat nawigacyjnych – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 3–7 ustawy;
2) [6] koszt obsługi lotów VFR ustalony dla okresu, którego rozliczenie dotyczy, na podstawie przypadających na daną instytucję kosztów dla zwolnionych z opłat nawigacyjnych lotów VFR – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy.
2. [7] Koszt obsługi lotów VFR, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, ustala się za pomocą metody kosztów krańcowych zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia nr 391/2013.
3. Przy obliczaniu kosztów refundowanych, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się kwotę podatku od towarów i usług obliczoną według stawki określonej zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.
[6] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 15 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu rozliczania i dokumentowania kosztów związanych z zapewnieniem służb żeglugi powietrznej za loty zwolnione z opłat nawigacyjnych (Dz.U. poz. 434). Zmiana weszła w życie 15 kwietnia 2016 r.
[7] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 15 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu rozliczania i dokumentowania kosztów związanych z zapewnieniem służb żeglugi powietrznej za loty zwolnione z opłat nawigacyjnych (Dz.U. poz. 434). Zmiana weszła w życie 15 kwietnia 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-09-03 do 2016-04-14
1. Podstawę obliczenia kosztów refundowanych stanowi:
1) szczegółowe zestawienie lotów IFR wykonanych w okresie, którego rozliczenie dotyczy, oraz ustalone, zgodnie z odrębnymi przepisami, stawki jednostkowe opłat nawigacyjnych – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 3–7 ustawy;
2) koszt obsługi lotów VFR ustalony dla okresu, którego rozliczenie dotyczy, na podstawie dotyczącej lotów VFR i przypadającej na daną instytucję części ustalonych kosztów określonych w tabeli sprawozdawczej dla opłat nawigacyjnych, o której mowa w załączniku II do rozporządzenia nr 1794/2006, na podstawie której zatwierdzone zostały stawki jednostkowe opłat nawigacyjnych na dany rok – w przypadku lotów, o których mowa w art. 130 ust. 6 pkt 1 i 2 ustawy.
2. Koszt obsługi lotów VFR, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, ustala się za pomocą metody kosztów krańcowych zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia nr 1794/2006.
3. Przy obliczaniu kosztów refundowanych, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się kwotę podatku od towarów i usług obliczoną według stawki określonej zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług.