history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-10-02    (Dz.U.2018.1875 tekst jednolity)

§ 2. [Definicje] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;

2) dotacji – rozumie się przez to dotację celową określoną w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 oraz z 2018 r. poz. 62, 1000, 1366, 1669 i 1693);

3) instytucji – rozumie się przez to wyznaczoną instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej;

4) loty IFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów według wskazań przyrządów (IFR – Instrument Flight Rules);

5) loty VFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością (VFR – Visual Flight Rules);

6) (uchylony);

7) (uchylony);

8) koszcie obsługi lotów VFR – rozumie się przez to koszt gotowości zapewnienia służb żeglugi powietrznej dla lotów VFR i lotów mieszanych w części wykonywanej według przepisów dla lotów VFR, o których mowa w rozdziale 4 załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. poz. 212 i 214, z późn. zm.);

9) koszcie rzeczywistym lotów VFR – rozumie się przez to koszty poniesione przez instytucję i zewidencjonowane w systemie księgowym;

10) EUROCONTROL – rozumie się przez to Europejską Organizację do Spraw Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej;

11) rozporządzeniu nr 391/2013 – rozumie się przez to rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 391/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiające wspólny system opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej (Dz. Urz. UE L 128 z 09.05.2013, str. 31);

12) kosztach dla zwolnionych z opłat nawigacyjnych lotów VFR – rozumie się przez to koszty służb żeglugi powietrznej zapewnianych lotom VFR, o których mowa w art. 8 ust. 4 rozporządzenia nr 391/2013, przedstawione w tabeli sprawozdawczej dla opłat nawigacyjnych, o której mowa w załączniku II do rozporządzenia nr 391/2013, stanowiącej element planu skuteczności działania, o którym mowa w art. 11 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 390/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiającego system skuteczności działania dla służb żeglugi powietrznej i funkcji sieciowych (Dz. Urz. UE L 128 z 09.05.2013, str. 1).

Wersja obowiązująca od 2018-10-02    (Dz.U.2018.1875 tekst jednolity)

§ 2. [Definicje] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;

2) dotacji – rozumie się przez to dotację celową określoną w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 oraz z 2018 r. poz. 62, 1000, 1366, 1669 i 1693);

3) instytucji – rozumie się przez to wyznaczoną instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej;

4) loty IFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów według wskazań przyrządów (IFR – Instrument Flight Rules);

5) loty VFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością (VFR – Visual Flight Rules);

6) (uchylony);

7) (uchylony);

8) koszcie obsługi lotów VFR – rozumie się przez to koszt gotowości zapewnienia służb żeglugi powietrznej dla lotów VFR i lotów mieszanych w części wykonywanej według przepisów dla lotów VFR, o których mowa w rozdziale 4 załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. poz. 212 i 214, z późn. zm.);

9) koszcie rzeczywistym lotów VFR – rozumie się przez to koszty poniesione przez instytucję i zewidencjonowane w systemie księgowym;

10) EUROCONTROL – rozumie się przez to Europejską Organizację do Spraw Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej;

11) rozporządzeniu nr 391/2013 – rozumie się przez to rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 391/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiające wspólny system opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej (Dz. Urz. UE L 128 z 09.05.2013, str. 31);

12) kosztach dla zwolnionych z opłat nawigacyjnych lotów VFR – rozumie się przez to koszty służb żeglugi powietrznej zapewnianych lotom VFR, o których mowa w art. 8 ust. 4 rozporządzenia nr 391/2013, przedstawione w tabeli sprawozdawczej dla opłat nawigacyjnych, o której mowa w załączniku II do rozporządzenia nr 391/2013, stanowiącej element planu skuteczności działania, o którym mowa w art. 11 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 390/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiającego system skuteczności działania dla służb żeglugi powietrznej i funkcji sieciowych (Dz. Urz. UE L 128 z 09.05.2013, str. 1).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-06-27 do 2018-10-01    (Dz.U.2016.912 tekst jednolity)

§ 2. [Definicje] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;

2) dotacji – rozumie się przez to dotację celową określoną w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.);

3) instytucji – rozumie się przez to wyznaczoną instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej;

4) loty IFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów według wskazań przyrządów (IFR – Instrument Flight Rules);

5) loty VFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością (VFR – Visual Flight Rules);

6) (uchylony);

7) (uchylony);

8) koszcie obsługi lotów VFR – rozumie się przez to koszt gotowości zapewnienia służb żeglugi powietrznej dla lotów VFR i lotów mieszanych w części wykonywanej według przepisów dla lotów VFR, o których mowa w rozdziale 4 załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. poz. 212 i 214, z późn. zm.);

9) koszcie rzeczywistym lotów VFR – rozumie się przez to koszty poniesione przez instytucję i zewidencjonowane w systemie księgowym;

10) EUROCONTROL – rozumie się przez to Europejską Organizację do Spraw Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej;

11) rozporządzeniu nr 391/2013 – rozumie się przez to rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 391/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiające wspólny system opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej (Dz. Urz. UE L 128 z 09.05.2013, str. 31);

12) kosztach dla zwolnionych z opłat nawigacyjnych lotów VFR – rozumie się przez to koszty służb żeglugi powietrznej zapewnianych lotom VFR, o których mowa w art. 8 ust. 4 rozporządzenia nr 391/2013, przedstawione w tabeli sprawozdawczej dla opłat nawigacyjnych, o której mowa w załączniku II do rozporządzenia nr 391/2013, stanowiącej element planu skuteczności działania, o którym mowa w art. 11 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 390/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiającego system skuteczności działania dla służb żeglugi powietrznej i funkcji sieciowych (Dz. Urz. UE L 128 z 09.05.2013, str. 1).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-04-15 do 2016-06-26

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;

2) dotacji – rozumie się przez to dotację celową określoną w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 i 938);

3) instytucji – rozumie się przez to wyznaczoną instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej;

4) loty IFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów według wskazań przyrządów (IFR – Instrument Flight Rules);

5) loty VFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością (VFR – Visual Flight Rules);

6) [1] (uchylony);

7) [2] (uchylony);

8) [3] koszcie obsługi lotów VFR – rozumie się przez to koszt gotowości zapewnienia służb żeglugi powietrznej dla lotów VFR i lotów mieszanych w części wykonywanej według przepisów dla lotów VFR, o których mowa w rozdziale 4 załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. poz. 212 i 214, z późn. zm.);

9) koszcie rzeczywistym lotów VFR – rozumie się przez to koszty poniesione przez instytucję i zewidencjonowane w systemie księgowym;

10) EUROCONTROL – rozumie się przez to Europejską Organizację do Spraw Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej;

11) [4] rozporządzeniu nr 391/2013 – rozumie się przez to rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 391/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiające wspólny system opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej (Dz. Urz. UE L 128 z 09.05.2013, str. 31);

12) [5] kosztach dla zwolnionych z opłat nawigacyjnych lotów VFR – rozumie się przez to koszty służb żeglugi powietrznej zapewnianych lotom VFR, o których mowa w art. 8 ust. 4 rozporządzenia nr 391/2013, przedstawione w tabeli sprawozdawczej dla opłat nawigacyjnych, o której mowa w załączniku II do rozporządzenia nr 391/2013, stanowiącej element planu skuteczności działania, o którym mowa w art. 11 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 390/2013 z dnia 3 maja 2013 r. ustanawiającego system skuteczności działania dla służb żeglugi powietrznej i funkcji sieciowych (Dz. Urz. UE L 128 z 09.05.2013, str. 1).

[1] § 2 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 15 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu rozliczania i dokumentowania kosztów związanych z zapewnieniem służb żeglugi powietrznej za loty zwolnione z opłat nawigacyjnych (Dz.U. poz. 434). Zmiana weszła w życie 15 kwietnia 2016 r.

[2] § 2 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 15 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu rozliczania i dokumentowania kosztów związanych z zapewnieniem służb żeglugi powietrznej za loty zwolnione z opłat nawigacyjnych (Dz.U. poz. 434). Zmiana weszła w życie 15 kwietnia 2016 r.

[3] § 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 15 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu rozliczania i dokumentowania kosztów związanych z zapewnieniem służb żeglugi powietrznej za loty zwolnione z opłat nawigacyjnych (Dz.U. poz. 434). Zmiana weszła w życie 15 kwietnia 2016 r.

[4] § 2 pkt 11 dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 15 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu rozliczania i dokumentowania kosztów związanych z zapewnieniem służb żeglugi powietrznej za loty zwolnione z opłat nawigacyjnych (Dz.U. poz. 434). Zmiana weszła w życie 15 kwietnia 2016 r.

[5] § 2 pkt 12 dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 15 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu rozliczania i dokumentowania kosztów związanych z zapewnieniem służb żeglugi powietrznej za loty zwolnione z opłat nawigacyjnych (Dz.U. poz. 434). Zmiana weszła w życie 15 kwietnia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-09-03 do 2016-04-14

 Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze;

2) dotacji – rozumie się przez to dotację celową określoną w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 i 938);

3) instytucji – rozumie się przez to wyznaczoną instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej;

4) loty IFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów według wskazań przyrządów (IFR – Instrument Flight Rules);

5) loty VFR – rozumie się przez to loty wykonywane zgodnie z przepisami dla lotów z widocznością (VFR – Visual Flight Rules);

6) rozporządzeniu nr 1794/2006 – rozumie się przez to rozporządzenie Komisji (WE) nr 1794/2006 z dnia 6 grudnia 2006 r. ustanawiające wspólny schemat opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej (Dz. Urz. UE L 341 z 07.12.2006, str. 3, z późn. zm.);

7) ustalonych kosztach – rozumie się przez to koszty określone w art. 15 ust. 2 lit. a i b rozporządzenia (WE) nr 550/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 10 marca 2004 r. w sprawie zapewniania służb żeglugi powietrznej w Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Dz. Urz. UE L 96 z 31.03.2004, str. 10, z późn. zm.);

8) koszcie obsługi lotów VFR – rozumie się przez to koszt gotowości zapewnienia służb nawigacyjnych dla lotów VFR i lotów mieszanych w części wykonywanej według przepisów dla lotów VFR, o których mowa w rozdziale 4 załącznika 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3));

9) koszcie rzeczywistym lotów VFR – rozumie się przez to koszty poniesione przez instytucję i zewidencjonowane w systemie księgowym;

10) EUROCONTROL – rozumie się przez to Europejską Organizację do Spraw Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej.