Wersja obowiązująca od 2019-01-26 do 2019-09-01
[Kryteria oceny pracy dyrektora szkoły ] 1. Kryteria oceny pracy dyrektora szkoły obejmują:
1) organizowanie pracy szkoły zgodnie z przepisami prawa;
2) planowanie i organizowanie pracy rady pedagogicznej, realizowanie zadań zgodnie z uchwałami stanowiącymi rady pedagogicznej i rady szkoły, o ile organy te działają, a także zgodnie z rozstrzygnięciami organu sprawującego nadzór pedagogiczny i organu prowadzącego szkołę;
3) współdziałanie z innymi organami szkoły oraz zapewnienie efektywnego przepływu informacji pomiędzy tymi organami;
4) prawidłowość prowadzenia i przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej lub innej dokumentacji dotyczącej realizowania zadań statutowych szkoły;
5) tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz zapewnienie uczniom i nauczycielom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
6) sprawowanie nadzoru pedagogicznego;
7) wdrażanie działań zapewniających podnoszenie jakości pracy szkoły, w tym wywiązywanie się z obowiązku uczestnictwa szkoły w badaniach jakości kształcenia artystycznego;
8) zapewnienie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;
9) podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole oraz tworzenie warunków do działań prozdrowotnych;
10) tworzenie warunków do respektowania praw dziecka i praw ucznia, w tym praw ucznia niepełnosprawnego, upowszechnianie wiedzy o tych prawach, podejmowanie działań mających na celu wspieranie rozwoju uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych, oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i środowiska pozaszkolnego;
11) wspieranie nauczycieli w rozwoju i doskonaleniu zawodowym;
12) doskonalenie własnych kompetencji kierowniczych;
13) współpracę ze środowiskiem lokalnym i partnerami społecznymi oraz budowanie pozytywnego wizerunku szkoły;
14) prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę środkami pochodzącymi z innych źródeł;
15) prawidłowość wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników szkoły, w tym dokonywania oceny ich pracy.
2. W przypadku realizowania przez dyrektora szkoły zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kryteria oceny pracy dyrektora obejmują także kryteria określone w § 4 ust. 1 pkt 1–4 albo § 5, w zależności od posiadanego stopnia awansu zawodowego.
3. W przypadku nierealizowania przez dyrektora szkoły zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kryteria oceny pracy dyrektora obejmują także kryteria określone w § 2 ust. 1 pkt 5 i 7 oraz § 4 ust. 1 pkt 2.
4. Oceny cząstkowej dokonują:
1) organ sprawujący nadzór pedagogiczny – w zakresie kryteriów, o których mowa w ust. 1 pkt 6, 7 i 10 oraz ust. 2 i 3;
2) organ prowadzący szkołę – w zakresie kryteriów, o których mowa w ust. 1 pkt 14 i 15;
3) organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, w przypadku gdy organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest jednocześnie organem prowadzącym szkołę – organ sprawujący nadzór pedagogiczny – w zakresie kryteriów, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, 8, 9 i 11–13.
5. Opinie, o których mowa w art. 6a ust. 7 Karty Nauczyciela, są wyrażane w postaci pisemnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie pracy. Opinia zawiera uzasadnienie.
6. [4] Ocenę pracy dyrektora szkoły ustala się po ustaleniu poziomu spełniania wszystkich kryteriów oceny pracy dyrektora. Przepisy § 6 ust. 1a i 2 stosuje się odpowiednio.
7. Do dokonywania oceny pracy dyrektora szkoły przepisy § 7 ust. 1, § 8 i § 9 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
8. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny doręcza dyrektorowi szkoły oryginał karty oceny pracy.
[4] § 12 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 23 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli szkół artystycznych, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. poz. 148). Zmiana weszła w życie 26 stycznia 2019 r.
Wersja obowiązująca od 2019-01-26 do 2019-09-01
[Kryteria oceny pracy dyrektora szkoły ] 1. Kryteria oceny pracy dyrektora szkoły obejmują:
1) organizowanie pracy szkoły zgodnie z przepisami prawa;
2) planowanie i organizowanie pracy rady pedagogicznej, realizowanie zadań zgodnie z uchwałami stanowiącymi rady pedagogicznej i rady szkoły, o ile organy te działają, a także zgodnie z rozstrzygnięciami organu sprawującego nadzór pedagogiczny i organu prowadzącego szkołę;
3) współdziałanie z innymi organami szkoły oraz zapewnienie efektywnego przepływu informacji pomiędzy tymi organami;
4) prawidłowość prowadzenia i przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej lub innej dokumentacji dotyczącej realizowania zadań statutowych szkoły;
5) tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz zapewnienie uczniom i nauczycielom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
6) sprawowanie nadzoru pedagogicznego;
7) wdrażanie działań zapewniających podnoszenie jakości pracy szkoły, w tym wywiązywanie się z obowiązku uczestnictwa szkoły w badaniach jakości kształcenia artystycznego;
8) zapewnienie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;
9) podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole oraz tworzenie warunków do działań prozdrowotnych;
10) tworzenie warunków do respektowania praw dziecka i praw ucznia, w tym praw ucznia niepełnosprawnego, upowszechnianie wiedzy o tych prawach, podejmowanie działań mających na celu wspieranie rozwoju uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych, oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i środowiska pozaszkolnego;
11) wspieranie nauczycieli w rozwoju i doskonaleniu zawodowym;
12) doskonalenie własnych kompetencji kierowniczych;
13) współpracę ze środowiskiem lokalnym i partnerami społecznymi oraz budowanie pozytywnego wizerunku szkoły;
14) prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę środkami pochodzącymi z innych źródeł;
15) prawidłowość wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników szkoły, w tym dokonywania oceny ich pracy.
2. W przypadku realizowania przez dyrektora szkoły zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kryteria oceny pracy dyrektora obejmują także kryteria określone w § 4 ust. 1 pkt 1–4 albo § 5, w zależności od posiadanego stopnia awansu zawodowego.
3. W przypadku nierealizowania przez dyrektora szkoły zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kryteria oceny pracy dyrektora obejmują także kryteria określone w § 2 ust. 1 pkt 5 i 7 oraz § 4 ust. 1 pkt 2.
4. Oceny cząstkowej dokonują:
1) organ sprawujący nadzór pedagogiczny – w zakresie kryteriów, o których mowa w ust. 1 pkt 6, 7 i 10 oraz ust. 2 i 3;
2) organ prowadzący szkołę – w zakresie kryteriów, o których mowa w ust. 1 pkt 14 i 15;
3) organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, w przypadku gdy organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest jednocześnie organem prowadzącym szkołę – organ sprawujący nadzór pedagogiczny – w zakresie kryteriów, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, 8, 9 i 11–13.
5. Opinie, o których mowa w art. 6a ust. 7 Karty Nauczyciela, są wyrażane w postaci pisemnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie pracy. Opinia zawiera uzasadnienie.
6. [4] Ocenę pracy dyrektora szkoły ustala się po ustaleniu poziomu spełniania wszystkich kryteriów oceny pracy dyrektora. Przepisy § 6 ust. 1a i 2 stosuje się odpowiednio.
7. Do dokonywania oceny pracy dyrektora szkoły przepisy § 7 ust. 1, § 8 i § 9 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
8. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny doręcza dyrektorowi szkoły oryginał karty oceny pracy.
[4] § 12 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 23 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli szkół artystycznych, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. poz. 148). Zmiana weszła w życie 26 stycznia 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-29 do 2019-01-25
[Kryteria oceny pracy dyrektora szkoły ] 1. Kryteria oceny pracy dyrektora szkoły obejmują:
1) organizowanie pracy szkoły zgodnie z przepisami prawa;
2) planowanie i organizowanie pracy rady pedagogicznej, realizowanie zadań zgodnie z uchwałami stanowiącymi rady pedagogicznej i rady szkoły, o ile organy te działają, a także zgodnie z rozstrzygnięciami organu sprawującego nadzór pedagogiczny i organu prowadzącego szkołę;
3) współdziałanie z innymi organami szkoły oraz zapewnienie efektywnego przepływu informacji pomiędzy tymi organami;
4) prawidłowość prowadzenia i przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej lub innej dokumentacji dotyczącej realizowania zadań statutowych szkoły;
5) tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz zapewnienie uczniom i nauczycielom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
6) sprawowanie nadzoru pedagogicznego;
7) wdrażanie działań zapewniających podnoszenie jakości pracy szkoły, w tym wywiązywanie się z obowiązku uczestnictwa szkoły w badaniach jakości kształcenia artystycznego;
8) zapewnienie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;
9) podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole oraz tworzenie warunków do działań prozdrowotnych;
10) tworzenie warunków do respektowania praw dziecka i praw ucznia, w tym praw ucznia niepełnosprawnego, upowszechnianie wiedzy o tych prawach, podejmowanie działań mających na celu wspieranie rozwoju uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych, oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i środowiska pozaszkolnego;
11) wspieranie nauczycieli w rozwoju i doskonaleniu zawodowym;
12) doskonalenie własnych kompetencji kierowniczych;
13) współpracę ze środowiskiem lokalnym i partnerami społecznymi oraz budowanie pozytywnego wizerunku szkoły;
14) prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę środkami pochodzącymi z innych źródeł;
15) prawidłowość wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników szkoły, w tym dokonywania oceny ich pracy.
2. W przypadku realizowania przez dyrektora szkoły zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kryteria oceny pracy dyrektora obejmują także kryteria określone w § 4 ust. 1 pkt 1–4 albo § 5, w zależności od posiadanego stopnia awansu zawodowego.
3. W przypadku nierealizowania przez dyrektora szkoły zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kryteria oceny pracy dyrektora obejmują także kryteria określone w § 2 ust. 1 pkt 5 i 7 oraz § 4 ust. 1 pkt 2.
4. Oceny cząstkowej dokonują:
1) organ sprawujący nadzór pedagogiczny – w zakresie kryteriów, o których mowa w ust. 1 pkt 6, 7 i 10 oraz ust. 2 i 3;
2) organ prowadzący szkołę – w zakresie kryteriów, o których mowa w ust. 1 pkt 14 i 15;
3) organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę, w przypadku gdy organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest jednocześnie organem prowadzącym szkołę – organ sprawujący nadzór pedagogiczny – w zakresie kryteriów, o których mowa w ust. 1 pkt 1–5, 8, 9 i 11–13.
5. Opinie, o których mowa w art. 6a ust. 7 Karty Nauczyciela, są wyrażane w postaci pisemnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie pracy. Opinia zawiera uzasadnienie.
6. Ocenę pracy dyrektora szkoły ustala się po ustaleniu poziomu spełniania wszystkich kryteriów oceny pracy dyrektora, z zastosowaniem wskaźników oceny pracy określonych w regulaminie, o którym mowa w art. 6a ust. 16 i 17 Karty Nauczyciela. Przepis § 6 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
7. Do dokonywania oceny pracy dyrektora szkoły przepisy § 7 ust. 1, § 8 i § 9 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
8. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny doręcza dyrektorowi szkoły oryginał karty oceny pracy.