history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-11-01

§ 2. [Dane podlegające analizie] 1. W przypadku zgłoszeń, o których mowa w art. 5 ust. 1, art. 6 ust. 1 i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi, zwanej dalej „ustawą”, realizowanych środkiem transportu, o którym mowa w art. 2 pkt 11 lit. a ustawy, zwanym dalej „środkiem transportu”, analizie podlegają następujące dane: [2]

1) numer referencyjny;

2) numery rejestracyjne środka transportu;

3) rodzaj towaru;

4) ilość, masa brutto, objętość towaru;

5) współrzędne geograficzne dotyczące położenia środka transportu;

6) prędkość środka transportu;

7) data i godzina pozyskania danych, o których mowa w pkt 5;

8) azymut środka transportu;

9) błąd przekazywania danych satelitarnych;

10) numer lokalizatora albo numer urządzenia przekazującego dane geolokalizacyjne środka transportu do zewnętrznego systemu lokalizacji używanego przez przewoźnika.

2. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy, realizowanego środkiem transportu, analizie podlegają również: [3]

1) dane adresowe miejsca załadunku towaru;

2) dane adresowe miejsca dostarczenia towaru albo miejsca zakończenia przewozu na terytorium kraju;

3) data faktycznego rozpoczęcia przewozu towaru;

4) planowana data zakończenia przewozu towaru;

5) informacja o odbiorze towaru.

3. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy, realizowanego środkiem transportu, analizie podlegają również: [4]

1) miejsce i data rozpoczęcia przewozu towaru na terytorium kraju;

2) dane adresowe miejsca dostarczenia towaru;

3) planowana data zakończenia przewozu towaru;

4) informacja o odbiorze towaru.

4. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, realizowanego środkiem transportu, analizie podlegają również: [5]

1) miejsce i data rozpoczęcia przewozu towaru na terytorium kraju;

2) miejsce zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju;

3) planowana data zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju.

[2] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[3] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[4] § 2 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[5] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-11-01

§ 2. [Dane podlegające analizie] 1. W przypadku zgłoszeń, o których mowa w art. 5 ust. 1, art. 6 ust. 1 i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi, zwanej dalej „ustawą”, realizowanych środkiem transportu, o którym mowa w art. 2 pkt 11 lit. a ustawy, zwanym dalej „środkiem transportu”, analizie podlegają następujące dane: [2]

1) numer referencyjny;

2) numery rejestracyjne środka transportu;

3) rodzaj towaru;

4) ilość, masa brutto, objętość towaru;

5) współrzędne geograficzne dotyczące położenia środka transportu;

6) prędkość środka transportu;

7) data i godzina pozyskania danych, o których mowa w pkt 5;

8) azymut środka transportu;

9) błąd przekazywania danych satelitarnych;

10) numer lokalizatora albo numer urządzenia przekazującego dane geolokalizacyjne środka transportu do zewnętrznego systemu lokalizacji używanego przez przewoźnika.

2. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy, realizowanego środkiem transportu, analizie podlegają również: [3]

1) dane adresowe miejsca załadunku towaru;

2) dane adresowe miejsca dostarczenia towaru albo miejsca zakończenia przewozu na terytorium kraju;

3) data faktycznego rozpoczęcia przewozu towaru;

4) planowana data zakończenia przewozu towaru;

5) informacja o odbiorze towaru.

3. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy, realizowanego środkiem transportu, analizie podlegają również: [4]

1) miejsce i data rozpoczęcia przewozu towaru na terytorium kraju;

2) dane adresowe miejsca dostarczenia towaru;

3) planowana data zakończenia przewozu towaru;

4) informacja o odbiorze towaru.

4. W przypadku zgłoszenia, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, realizowanego środkiem transportu, analizie podlegają również: [5]

1) miejsce i data rozpoczęcia przewozu towaru na terytorium kraju;

2) miejsce zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju;

3) planowana data zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju.

[2] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[3] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[4] § 2 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[5] § 2 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyznaczenia instytutu badawczego do dokonywania analizy danych dotyczących przewozu towarów gromadzonych w rejestrze zgłoszeń oraz zakresu danych podlegających tej analizie (Dz.U. poz. 1607). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-08 do 2024-10-31

§ 2. [Dane podlegające analizie] 1. Analizie podlegają następujące dane dotyczące przewozów realizowanych środkiem transportu, o którym mowa w art. 2 pkt 11 lit. a ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów, zwanym dalej „środkiem transportu”:

1) numer referencyjny;

2) numery rejestracyjne środka transportu;

3) rodzaj towaru;

4) ilość, masa brutto, objętość towaru;

5) współrzędne geograficzne dotyczące położenia środka transportu;

6) prędkość środka transportu;

7) data i godzina pozyskania danych, o których mowa w pkt 5;

8) azymut środka transportu;

9) błąd przekazywania danych satelitarnych;

10) numer lokalizatora albo numer urządzenia przekazującego dane geolokalizacyjne środka transportu do zewnętrznego systemu lokalizacji używanego przez przewoźnika.

2. W przypadku realizowanego środkiem transportu przewozu towaru rozpoczynającego się na terytorium kraju analizie podlegają również:

1) dane adresowe miejsca załadunku towaru;

2) dane adresowe miejsca dostarczenia towaru albo miejsca zakończenia przewozu na terytorium kraju;

3) data faktycznego rozpoczęcia przewozu towaru;

4) planowana data zakończenia przewozu towaru;

5) informacja o odbiorze towaru.

3. W przypadku realizowanego środkiem transportu przewozu towaru z terytorium państwa członkowskiego albo z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju analizie podlegają również:

1) miejsce i data rozpoczęcia przewozu towaru na terytorium kraju;

2) dane adresowe miejsca dostarczenia towaru;

3) planowana data zakończenia przewozu towaru;

4) informacja o odbiorze towaru.

4. W przypadku realizowanego środkiem transportu przewozu towaru z terytorium jednego państwa członkowskiego na terytorium drugiego państwa członkowskiego albo państwa trzeciego analizie podlegają również:

1) miejsce i data rozpoczęcia przewozu towaru na terytorium kraju;

2) miejsce zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju;

3) planowana data zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju.