history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-09-08 do 2020-05-08

§ 13. [Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne] 1. Druki świadectw, dyplomów i poświadczeń posiadają na pierwszej stronie mikrodruk (mikrotekst).

2. Świadectwa ukończenia szkoły i dyplomy są drukowane na papierze niewykazującym luminescencji w promieniowaniu UV, drukiem offsetowym z tłem giloszowym.

3. Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym.

4. Imię (imiona) i nazwisko, miesiąc i miejsce urodzenia ucznia albo absolwenta, klasę lub semestr, oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wystawienia świadectwa, dyplomu lub innego druku szkolnego wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły.

5. Jeżeli ocena z zajęć edukacyjnych lub z egzaminu dyplomowego składa się ze stopnia i punktów, stopień wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów, a liczbę punktów wpisuje się liczbą arabską.

6. Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę.

7. Jako datę wydania świadectwa lub dyplomu przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu – datę ostatniej części egzaminu albo datę ustalonego przez szkołę terminu wydania absolwentom świadectw lub dyplomów.

8. W przypadku:

1) ucznia, który przystępował do egzaminu poprawkowego, lub

2) ucznia, który przystępował do egzaminu klasyfikacyjnego, lub

3) ucznia, który przystępował do sprawdzianu wiadomości i umiejętności, lub

4) ucznia, któremu ustalono roczną ocenę klasyfikacyjną w związku ze złożonymi zastrzeżeniami po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

– jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę podjęcia przez radę pedagogiczną uchwały w sprawie wyników odpowiednio promocji albo klasyfikacji i promocji tego ucznia.

9. Uczniowi, któremu w wyniku:

1) przeprowadzonego sprawdzianu wiadomości i umiejętności podwyższono roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych lub

2) głosowania komisji powołanej przez dyrektora szkoły podwyższono roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania

– wydaje się nowe świadectwo lub dyplom za zwrotem świadectwa lub dyplomu wydanego poprzednio; nazwę zajęć edukacyjnych wpisuje się w sposób określony w ust. 6.

10. W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku:

1) zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny wpisuje się odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”;

2) nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się odpowiednio „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”.

11. W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski.

12. Świadectwo, dyplom i poświadczenie opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły.

13. Świadectwo, dyplom i poświadczenie podpisują osoby wskazane na drukach. Odcisk pieczęci imiennej dyrektora szkoły lub przewodniczącego państwowej komisji egzaminacyjnej powinien być wyraźny.

14. [10] Przepisy ust. 4–8 i 10–13 stosuje się odpowiednio przy wypełnianiu arkuszy ocen, indeksów, legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych, przy czym e-legitymacji szkolnych nie opatruje się odciskami pieczęci, o których mowa w ust. 12 i 13.

[10] § 13 ust. 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 4 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych szkół i placówek artystycznych (Dz.U. poz. 1740). Zmiana weszła w życie 8 września 2018 r.

Wersja obowiązująca od 2018-09-08 do 2020-05-08

§ 13. [Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne] 1. Druki świadectw, dyplomów i poświadczeń posiadają na pierwszej stronie mikrodruk (mikrotekst).

2. Świadectwa ukończenia szkoły i dyplomy są drukowane na papierze niewykazującym luminescencji w promieniowaniu UV, drukiem offsetowym z tłem giloszowym.

3. Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym.

4. Imię (imiona) i nazwisko, miesiąc i miejsce urodzenia ucznia albo absolwenta, klasę lub semestr, oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wystawienia świadectwa, dyplomu lub innego druku szkolnego wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły.

5. Jeżeli ocena z zajęć edukacyjnych lub z egzaminu dyplomowego składa się ze stopnia i punktów, stopień wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów, a liczbę punktów wpisuje się liczbą arabską.

6. Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę.

7. Jako datę wydania świadectwa lub dyplomu przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu – datę ostatniej części egzaminu albo datę ustalonego przez szkołę terminu wydania absolwentom świadectw lub dyplomów.

8. W przypadku:

1) ucznia, który przystępował do egzaminu poprawkowego, lub

2) ucznia, który przystępował do egzaminu klasyfikacyjnego, lub

3) ucznia, który przystępował do sprawdzianu wiadomości i umiejętności, lub

4) ucznia, któremu ustalono roczną ocenę klasyfikacyjną w związku ze złożonymi zastrzeżeniami po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

– jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę podjęcia przez radę pedagogiczną uchwały w sprawie wyników odpowiednio promocji albo klasyfikacji i promocji tego ucznia.

9. Uczniowi, któremu w wyniku:

1) przeprowadzonego sprawdzianu wiadomości i umiejętności podwyższono roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych lub

2) głosowania komisji powołanej przez dyrektora szkoły podwyższono roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania

– wydaje się nowe świadectwo lub dyplom za zwrotem świadectwa lub dyplomu wydanego poprzednio; nazwę zajęć edukacyjnych wpisuje się w sposób określony w ust. 6.

10. W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku:

1) zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny wpisuje się odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”;

2) nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się odpowiednio „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”.

11. W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski.

12. Świadectwo, dyplom i poświadczenie opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły.

13. Świadectwo, dyplom i poświadczenie podpisują osoby wskazane na drukach. Odcisk pieczęci imiennej dyrektora szkoły lub przewodniczącego państwowej komisji egzaminacyjnej powinien być wyraźny.

14. [10] Przepisy ust. 4–8 i 10–13 stosuje się odpowiednio przy wypełnianiu arkuszy ocen, indeksów, legitymacji szkolnych i e-legitymacji szkolnych, przy czym e-legitymacji szkolnych nie opatruje się odciskami pieczęci, o których mowa w ust. 12 i 13.

[10] § 13 ust. 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 4 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych szkół i placówek artystycznych (Dz.U. poz. 1740). Zmiana weszła w życie 8 września 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-06-22 do 2018-09-07

§ 13. [Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne ] 1. Druki świadectw, dyplomów i poświadczeń posiadają na pierwszej stronie mikrodruk (mikrotekst).

2. Świadectwa ukończenia szkoły i dyplomy są drukowane na papierze niewykazującym luminescencji w promieniowaniu UV, drukiem offsetowym z tłem giloszowym.

3. Świadectwa, dyplomy i inne druki szkolne wypełnia się czytelnie, bez poprawek, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym.

4. Imię (imiona) i nazwisko, miesiąc i miejsce urodzenia ucznia albo absolwenta, klasę lub semestr, oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania oraz miesiąc wystawienia świadectwa, dyplomu lub innego druku szkolnego wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły.

5. Jeżeli ocena z zajęć edukacyjnych lub z egzaminu dyplomowego składa się ze stopnia i punktów, stopień wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów, a liczbę punktów wpisuje się liczbą arabską.

6. Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę.

7. Jako datę wydania świadectwa lub dyplomu przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu – datę ostatniej części egzaminu albo datę ustalonego przez szkołę terminu wydania absolwentom świadectw lub dyplomów.

8. W przypadku:

1) ucznia, który przystępował do egzaminu poprawkowego, lub

2) ucznia, który przystępował do egzaminu klasyfikacyjnego, lub

3) ucznia, który przystępował do sprawdzianu wiadomości i umiejętności, lub

4) ucznia, któremu ustalono roczną ocenę klasyfikacyjną w związku ze złożonymi zastrzeżeniami po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych

– jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę podjęcia przez radę pedagogiczną uchwały w sprawie wyników odpowiednio promocji albo klasyfikacji i promocji tego ucznia.

9. Uczniowi, któremu w wyniku:

1) przeprowadzonego sprawdzianu wiadomości i umiejętności podwyższono roczną ocenę klasyfikacyjną z zajęć edukacyjnych lub

2) głosowania komisji powołanej przez dyrektora szkoły podwyższono roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania

– wydaje się nowe świadectwo lub dyplom za zwrotem świadectwa lub dyplomu wydanego poprzednio; nazwę zajęć edukacyjnych wpisuje się w sposób określony w ust. 6.

10. W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku:

1) zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny wpisuje się odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”;

2) nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się odpowiednio „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”.

11. W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski.

12. Świadectwo, dyplom i poświadczenie opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej szkoły.

13. Świadectwo, dyplom i poświadczenie podpisują osoby wskazane na drukach. Odcisk pieczęci imiennej dyrektora szkoły lub przewodniczącego państwowej komisji egzaminacyjnej powinien być wyraźny.

14. Przepisy ust. 4–8 i 10–13 stosuje się odpowiednio przy wypełnianiu arkuszy ocen, indeksów i legitymacji szkolnych.