Wersja obowiązująca od 2018-04-10 (Dz.U.2018.709 tekst jednolity)
[Sprawdzenie stanu technicznego statku powietrznego przed wydaniem zezwolenia ] 1. Przed wydaniem zezwolenia na loty w szczególnych okolicznościach Prezes Urzędu przeprowadza sprawdzenie stanu technicznego statku powietrznego w celu ustalenia, czy statek powietrzny jest w stanie wykonać bezpieczny lot w określonych warunkach lub w związku z ustalonymi ograniczeniami, o których mowa we wniosku, albo zleca wnioskodawcy, o którym mowa w § 33 ust. 1, przeprowadzenie takiego sprawdzenia przez podmiot posiadający certyfikat jednostki obsługi technicznej i napraw.
2. W przypadku zlecenia przez Prezesa Urzędu sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, podmiot posiadający certyfikat jednostki obsługi technicznej i napraw wykonujący to sprawdzenie składa oświadczenie, że statek powietrzny jest w stanie wykonać bezpieczny lot w warunkach i z ograniczeniami, o których mowa we wniosku.
3. Zakres sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, może dotyczyć wszystkich lub niektórych elementów sprawdzenia zdatności statku powietrznego do lotu, o których mowa w § 22.
Wersja obowiązująca od 2018-04-10 (Dz.U.2018.709 tekst jednolity)
[Sprawdzenie stanu technicznego statku powietrznego przed wydaniem zezwolenia ] 1. Przed wydaniem zezwolenia na loty w szczególnych okolicznościach Prezes Urzędu przeprowadza sprawdzenie stanu technicznego statku powietrznego w celu ustalenia, czy statek powietrzny jest w stanie wykonać bezpieczny lot w określonych warunkach lub w związku z ustalonymi ograniczeniami, o których mowa we wniosku, albo zleca wnioskodawcy, o którym mowa w § 33 ust. 1, przeprowadzenie takiego sprawdzenia przez podmiot posiadający certyfikat jednostki obsługi technicznej i napraw.
2. W przypadku zlecenia przez Prezesa Urzędu sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, podmiot posiadający certyfikat jednostki obsługi technicznej i napraw wykonujący to sprawdzenie składa oświadczenie, że statek powietrzny jest w stanie wykonać bezpieczny lot w warunkach i z ograniczeniami, o których mowa we wniosku.
3. Zakres sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, może dotyczyć wszystkich lub niektórych elementów sprawdzenia zdatności statku powietrznego do lotu, o których mowa w § 22.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-02-19 do 2018-04-09
[Sprawdzenie stanu technicznego statku powietrznego przed wydaniem zezwolenia ] [33] 1. Przed wydaniem zezwolenia na loty w szczególnych okolicznościach Prezes Urzędu przeprowadza sprawdzenie stanu technicznego statku powietrznego w celu ustalenia, czy statek powietrzny jest w stanie wykonać bezpieczny lot w określonych warunkach lub w związku z ustalonymi ograniczeniami, o których mowa we wniosku, albo zleca wnioskodawcy, o którym mowa w § 33 ust. 1, przeprowadzenie takiego sprawdzenia przez podmiot posiadający certyfikat jednostki obsługi technicznej i napraw.
2. W przypadku zlecenia przez Prezesa Urzędu sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, podmiot posiadający certyfikat jednostki obsługi technicznej i napraw wykonujący to sprawdzenie składa oświadczenie, że statek powietrzny jest w stanie wykonać bezpieczny lot w warunkach i z ograniczeniami, o których mowa we wniosku.
3. Zakres sprawdzenia, o którym mowa w ust. 1, może dotyczyć wszystkich lub niektórych elementów sprawdzenia zdatności statku powietrznego do lotu, o których mowa w § 22.
[33] § 34 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 25 października 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zdatności statków powietrznych do lotu (Dz.U. z 2018 r. poz. 157). Zmiana weszła w życie 19 lutego 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-05-01 do 2018-02-18
[Ocena stanu technicznego statku powietrznego przed wydaniem zezwolenia] 1. Przed wydaniem zezwolenia na loty w szczególnych okolicznościach może być przeprowadzona ocena stanu technicznego statku powietrznego w celu ustalenia dodatkowych ograniczeń eksploatacyjnych oraz dla oceny zdatności statku powietrznego do wykonania lotu.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Prezes Urzędu wydaje świadectwo oględzin.