Wersja obowiązująca od 2018-04-10 (Dz.U.2018.709 tekst jednolity)
[Sprawdzenie zdatności statku powietrznego do lotu ] 1. Prezes Urzędu, przed wydaniem świadectwa zdatności do lotu, przeprowadza, w miejscu i w terminie uzgodnionym z wnioskodawcą, sprawdzenie zdatności statku powietrznego do lotu.
2. Sprawdzenie zdatności statku powietrznego do lotu obejmuje:
1) ocenę dokumentacji dotyczącej statku powietrznego;
2) ocenę stanu technicznego statku powietrznego.
3. Ocena stanu technicznego statku powietrznego może wymagać wykonania czynności zakwalifikowanych jako czynności obsługowe, w szczególności:
1) sprawdzenia działania układów i wyposażenia statku powietrznego,
2) sprawdzenia działania wyposażenia awaryjnego,
3) inspekcji wzrokowej wymagającej otwarcia pokryw luków,
4) próby, którą należy wykonać podczas lotu próbnego
– po których wykonaniu zostanie wydane poświadczenie obsługi przez podmiot posiadający certyfikat jednostki obsługi technicznej i napraw lub mechanika poświadczenia obsługi statku powietrznego.
4. Loty próbne przeprowadza wnioskodawca zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale 4.
5. W przypadku wydawania świadectwa zdatności do lotu dla statku powietrznego znajdującego się poza granicami kraju wnioskodawca uzyskuje dodatkowo zezwolenie na przeprowadzenie lotu próbnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach państwa, na którego terytorium ma się odbyć ten lot.
Wersja obowiązująca od 2018-04-10 (Dz.U.2018.709 tekst jednolity)
[Sprawdzenie zdatności statku powietrznego do lotu ] 1. Prezes Urzędu, przed wydaniem świadectwa zdatności do lotu, przeprowadza, w miejscu i w terminie uzgodnionym z wnioskodawcą, sprawdzenie zdatności statku powietrznego do lotu.
2. Sprawdzenie zdatności statku powietrznego do lotu obejmuje:
1) ocenę dokumentacji dotyczącej statku powietrznego;
2) ocenę stanu technicznego statku powietrznego.
3. Ocena stanu technicznego statku powietrznego może wymagać wykonania czynności zakwalifikowanych jako czynności obsługowe, w szczególności:
1) sprawdzenia działania układów i wyposażenia statku powietrznego,
2) sprawdzenia działania wyposażenia awaryjnego,
3) inspekcji wzrokowej wymagającej otwarcia pokryw luków,
4) próby, którą należy wykonać podczas lotu próbnego
– po których wykonaniu zostanie wydane poświadczenie obsługi przez podmiot posiadający certyfikat jednostki obsługi technicznej i napraw lub mechanika poświadczenia obsługi statku powietrznego.
4. Loty próbne przeprowadza wnioskodawca zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale 4.
5. W przypadku wydawania świadectwa zdatności do lotu dla statku powietrznego znajdującego się poza granicami kraju wnioskodawca uzyskuje dodatkowo zezwolenie na przeprowadzenie lotu próbnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach państwa, na którego terytorium ma się odbyć ten lot.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-02-19 do 2018-04-09
[Sprawdzenie zdatności statku powietrznego do lotu] [18] 1. Prezes Urzędu, przed wydaniem świadectwa zdatności do lotu, przeprowadza, w miejscu i w terminie uzgodnionym z wnioskodawcą, sprawdzenie zdatności statku powietrznego do lotu.
2. Sprawdzenie zdatności statku powietrznego do lotu obejmuje:
1) ocenę dokumentacji dotyczącej statku powietrznego;
2) ocenę stanu technicznego statku powietrznego.
3. Ocena stanu technicznego statku powietrznego może wymagać wykonania czynności zakwalifikowanych jako czynności obsługowe, w szczególności:
1) sprawdzenia działania układów i wyposażenia statku powietrznego,
2) sprawdzenia działania wyposażenia awaryjnego,
3) inspekcji wzrokowej wymagającej otwarcia pokryw luków,
4) próby, którą należy wykonać podczas lotu próbnego
– po których wykonaniu zostanie wydane poświadczenie obsługi przez podmiot posiadający certyfikat jednostki obsługi technicznej i napraw lub mechanika poświadczenia obsługi statku powietrznego.
4. Loty próbne przeprowadza wnioskodawca zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale 4.
5. W przypadku wydawania świadectwa zdatności do lotu dla statku powietrznego znajdującego się poza granicami kraju wnioskodawca uzyskuje dodatkowo zezwolenie na przeprowadzenie lotu próbnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach państwa, na którego terytorium ma się odbyć ten lot.
[18] § 22 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 25 października 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zdatności statków powietrznych do lotu (Dz.U. z 2018 r. poz. 157). Zmiana weszła w życie 19 lutego 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-05-01 do 2018-02-18
[Ocena zdatności statku powietrznego do lotu] 1. Przed wydaniem świadectwa zdatności do lotu, Prezes Urzędu przeprowadza, w miejscu i w terminie uzgodnionym z wnioskodawcą, ocenę zdatności statku powietrznego do lotu.
2. Ocena zdatności statku powietrznego do lotu obejmuje:
1) ocenę dokumentacji dotyczącej statku powietrznego;
2) ocenę stanu technicznego statku powietrznego;
3) próby funkcjonalne;
4) loty próbne kontrolne.
3. Loty próbne kontrolne wykonuje wnioskodawca statku powietrznego zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale 4.
4. W przypadku wydawania świadectwa zdatności do lotu dla statku powietrznego znajdującego się poza granicami kraju, wnioskodawca uzyskuje dodatkowo zezwolenie na wykonanie lotu próbnego kontrolnego, zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach państwa, na terytorium którego znajduje się statek.