history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2018-04-10    (Dz.U.2018.709 tekst jednolity)

§ 17. [Rodzaje lotów próbnych] Wyróżnia się następujące rodzaje lotów próbnych:

1) loty wykonywane po dokonaniu czynności obsługowych statku powietrznego, w wyniku których jest wymagane sprawdzenie tego statku powietrznego w locie;

2) loty wykonywane w trakcie eksploatacji statku powietrznego, w celu sprawdzenia zdatności statku powietrznego w locie.

Wersja obowiązująca od 2018-04-10    (Dz.U.2018.709 tekst jednolity)

§ 17. [Rodzaje lotów próbnych] Wyróżnia się następujące rodzaje lotów próbnych:

1) loty wykonywane po dokonaniu czynności obsługowych statku powietrznego, w wyniku których jest wymagane sprawdzenie tego statku powietrznego w locie;

2) loty wykonywane w trakcie eksploatacji statku powietrznego, w celu sprawdzenia zdatności statku powietrznego w locie.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-02-19 do 2018-04-09

[Rodzaje lotów próbnych] [12] Wyróżnia się następujące rodzaje lotów próbnych:

1) loty wykonywane po dokonaniu czynności obsługowych statku powietrznego, w wyniku których jest wymagane sprawdzenie tego statku powietrznego w locie;

2) loty wykonywane w trakcie eksploatacji statku powietrznego, w celu sprawdzenia zdatności statku powietrznego w locie.

[12] Rozdział 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 25 października 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zdatności statków powietrznych do lotu (Dz.U. z 2018 r. poz. 157). Zmiana weszła w życie 19 lutego 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-05-01 do 2018-02-18

[Kategorie lotów] Loty próbne doświadczalne ze względu na stopień złożoności, poziom zagrożenia i wymagane kwalifikacje członków załogi wykonuje się jako jeden z następujących kategorii lotów:

1) kategorii pierwszej – lot statku powietrznego, dla którego nie został wydany certyfikat typu, wykonywany w celu:

a) sprawdzenia nowego typu statku powietrznego albo statku powietrznego, którego własności lotne i osiągi mogły zostać znacząco zmodyfikowane,

b) sprawdzenia nowatorskich lub niekonwencjonalnych statków powietrznych, cech projektu statku powietrznego lub technik zastosowanych przy jego budowie,

c) określenia albo rozszerzenia zakresu dopuszczalnych warunków lotu statku powietrznego,

d) określenia wymaganych osiągów, własności lotnych i własności sterowania w warunkach ekstremalnych;

2) kategorii drugiej – lot statku powietrznego, dla którego nie został wydany certyfikat typu, wykonywany:

a) w sprawdzonym zakresie warunków lotu, w których nie przewiduje się wystąpienia charakterystyk lotu lub sterowania znacząco różniących się od już znanych,

b) w celu pokazowym lub demonstracyjnym,

c) w celu szkoleniowym, dla uzyskania uprawnień pilota doświadczalnego klasy 1 lub 2,

d) w celu sprawdzenia właściwego funkcjonowania statku powietrznego;

3) kategorii trzeciej – lot statku powietrznego, dla którego został wydany certyfikat typu:

a) wykonywany dla każdego egzemplarza statku powietrznego, po zakończeniu jego budowy i przed wydaniem świadectwa zdatności do lotu tego statku, w celu stwierdzenia jego zgodności z projektem typu (lot produkcyjny),

b) szkoleniowy, w celu uzyskania uprawnień pilota doświadczalnego klasy 3;

4) kategorii czwartej – lot statku powietrznego, dla którego został wydany certyfikat typu, wykonywany po dokonaniu jego modyfikacji.