Wersja obowiązująca od 2018-03-19 (Dz.U.2018.570 tekst jednolity)
[Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. (uchylony)
4. Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną kolegiów polega w szczególności na:
1) przeprowadzaniu kontroli organizacji i warunków pracy kolegiów, w tym na badaniu:
a) prawidłowości stosowania przepisów regulaminu organizacyjnego,
b) terminowości załatwiania spraw oraz stanu zaległości, ze szczególnym uwzględnieniem spraw, w których postępowanie administracyjne trwa dłużej niż 6 miesięcy,
c) prowadzenia ksiąg i innych urządzeń ewidencyjnych oraz rzetelności sporządzania informacji o działalności kolegium;
2) analizie rocznych informacji o działalności kolegium;
3) rozpatrywaniu skarg na pozaorzeczniczą działalność kolegiów;
4) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na prezesa kolegium;
5) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na członków kolegium;
6) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających odwołanie prezesa kolegium;
7) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających ukaranie członka kolegium.
5. Organ nadzoru sprawuje nadzór nad kolegiami przy pomocy komórki organizacyjnej właściwej do spraw nadzoru lub właściwej do spraw kontroli.
Wersja obowiązująca od 2018-03-19 (Dz.U.2018.570 tekst jednolity)
[Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. (uchylony)
4. Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną kolegiów polega w szczególności na:
1) przeprowadzaniu kontroli organizacji i warunków pracy kolegiów, w tym na badaniu:
a) prawidłowości stosowania przepisów regulaminu organizacyjnego,
b) terminowości załatwiania spraw oraz stanu zaległości, ze szczególnym uwzględnieniem spraw, w których postępowanie administracyjne trwa dłużej niż 6 miesięcy,
c) prowadzenia ksiąg i innych urządzeń ewidencyjnych oraz rzetelności sporządzania informacji o działalności kolegium;
2) analizie rocznych informacji o działalności kolegium;
3) rozpatrywaniu skarg na pozaorzeczniczą działalność kolegiów;
4) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na prezesa kolegium;
5) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na członków kolegium;
6) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających odwołanie prezesa kolegium;
7) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających ukaranie członka kolegium.
5. Organ nadzoru sprawuje nadzór nad kolegiami przy pomocy komórki organizacyjnej właściwej do spraw nadzoru lub właściwej do spraw kontroli.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-10-21 do 2018-03-18 (Dz.U.2015.1659 tekst jednolity)
[Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów ] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. (uchylony)
4. Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną kolegiów polega w szczególności na:
1) przeprowadzaniu kontroli organizacji i warunków pracy kolegiów, w tym na badaniu:
a) prawidłowości stosowania przepisów regulaminu organizacyjnego,
b) terminowości załatwiania spraw oraz stanu zaległości, ze szczególnym uwzględnieniem spraw, w których postępowanie administracyjne trwa dłużej niż 6 miesięcy,
c) prowadzenia ksiąg i innych urządzeń ewidencyjnych oraz rzetelności sporządzania informacji o działalności kolegium;
2) analizie rocznych informacji o działalności kolegium;
3) rozpatrywaniu skarg na pozaorzeczniczą działalność kolegiów;
4) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na prezesa kolegium;
5) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na członków kolegium;
6) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających odwołanie prezesa kolegium;
7) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających ukaranie członka kolegium.
5. Organ nadzoru sprawuje nadzór nad kolegiami przy pomocy komórki organizacyjnej właściwej do spraw nadzoru lub właściwej do spraw kontroli.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-01-01 do 2015-10-20
[Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. [1] (uchylony).
4. [2] Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną kolegiów polega w szczególności na:
1) przeprowadzaniu kontroli organizacji i warunków pracy kolegiów, w tym na badaniu:
a) prawidłowości stosowania przepisów regulaminu organizacyjnego,
b) terminowości załatwiania spraw oraz stanu zaległości, ze szczególnym uwzględnieniem spraw, w których postępowanie administracyjne trwa dłużej niż 6 miesięcy,
c) prowadzenia ksiąg i innych urządzeń ewidencyjnych oraz rzetelności sporządzania informacji o działalności kolegium,
2) analizie rocznych informacji o działalności kolegium,
3) rozpatrywaniu skarg na pozaorzeczniczą działalność kolegiów,
4) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na prezesa kolegium,
5) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na członków kolegium,
6) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających odwołanie prezesa kolegium,
7) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających ukaranie członka kolegium.
5. [3] Organ nadzoru sprawuje nadzór nad kolegiami przy pomocy komórki organizacyjnej właściwej do spraw nadzoru lub właściwej do spraw kontroli.
[1] Art. 3a ust. 3 uchylony przez art. 60 pkt 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz.U. Nr 185, poz. 1092). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.
[2] Art. 3a ust. 4 dodany przez art. 60 pkt 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz.U. Nr 185, poz. 1092). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.
[3] Art. 3a ust. 5 dodany przez art. 60 pkt 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz.U. Nr 185, poz. 1092). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-03-11 do 2011-12-31
[Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów] [1] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. Prezes Rady Ministrów, po zasięgnięciu opinii Krajowej Reprezentacji Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb sprawowania nadzoru, o którym mowa w ust. 1, uwzględniając, że nadzór ten:
1) ma służyć sprawnemu i rzetelnemu wykonywaniu zadań powierzonych kolegiom,
2) nie może naruszać uprawnień sądu administracyjnego sprawującego kontrolę orzecznictwa kolegium.
[1] Art. 3a dodany przez art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 25 listopada 2004 r. o zmianie ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych, ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2005 r. Nr 33, poz. 288). Zmiana weszła w życie 11 marca 2005 r.