Wersja obowiązująca od 2018.03.19 (Dz.U.2018.570 tekst jednolity)
[Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. (uchylony)
4. Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną kolegiów polega w szczególności na:
1) przeprowadzaniu kontroli organizacji i warunków pracy kolegiów, w tym na badaniu:
a) prawidłowości stosowania przepisów regulaminu organizacyjnego,
b) terminowości załatwiania spraw oraz stanu zaległości, ze szczególnym uwzględnieniem spraw, w których postępowanie administracyjne trwa dłużej niż 6 miesięcy,
c) prowadzenia ksiąg i innych urządzeń ewidencyjnych oraz rzetelności sporządzania informacji o działalności kolegium;
2) analizie rocznych informacji o działalności kolegium;
3) rozpatrywaniu skarg na pozaorzeczniczą działalność kolegiów;
4) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na prezesa kolegium;
5) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na członków kolegium;
6) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających odwołanie prezesa kolegium;
7) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających ukaranie członka kolegium.
5. Organ nadzoru sprawuje nadzór nad kolegiami przy pomocy komórki organizacyjnej właściwej do spraw nadzoru lub właściwej do spraw kontroli.
Wersja obowiązująca od 2018.03.19 (Dz.U.2018.570 tekst jednolity)
[Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. (uchylony)
4. Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną kolegiów polega w szczególności na:
1) przeprowadzaniu kontroli organizacji i warunków pracy kolegiów, w tym na badaniu:
a) prawidłowości stosowania przepisów regulaminu organizacyjnego,
b) terminowości załatwiania spraw oraz stanu zaległości, ze szczególnym uwzględnieniem spraw, w których postępowanie administracyjne trwa dłużej niż 6 miesięcy,
c) prowadzenia ksiąg i innych urządzeń ewidencyjnych oraz rzetelności sporządzania informacji o działalności kolegium;
2) analizie rocznych informacji o działalności kolegium;
3) rozpatrywaniu skarg na pozaorzeczniczą działalność kolegiów;
4) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na prezesa kolegium;
5) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na członków kolegium;
6) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających odwołanie prezesa kolegium;
7) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających ukaranie członka kolegium.
5. Organ nadzoru sprawuje nadzór nad kolegiami przy pomocy komórki organizacyjnej właściwej do spraw nadzoru lub właściwej do spraw kontroli.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015.10.21 do 2018.03.18 (Dz.U.2015.1659 tekst jednolity)
Art. 3a. [Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów ] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. (uchylony)
4. Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną kolegiów polega w szczególności na:
1) przeprowadzaniu kontroli organizacji i warunków pracy kolegiów, w tym na badaniu:
a) prawidłowości stosowania przepisów regulaminu organizacyjnego,
b) terminowości załatwiania spraw oraz stanu zaległości, ze szczególnym uwzględnieniem spraw, w których postępowanie administracyjne trwa dłużej niż 6 miesięcy,
c) prowadzenia ksiąg i innych urządzeń ewidencyjnych oraz rzetelności sporządzania informacji o działalności kolegium;
2) analizie rocznych informacji o działalności kolegium;
3) rozpatrywaniu skarg na pozaorzeczniczą działalność kolegiów;
4) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na prezesa kolegium;
5) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na członków kolegium;
6) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających odwołanie prezesa kolegium;
7) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających ukaranie członka kolegium.
5. Organ nadzoru sprawuje nadzór nad kolegiami przy pomocy komórki organizacyjnej właściwej do spraw nadzoru lub właściwej do spraw kontroli.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012.01.01 do 2015.10.20
[Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. [1] (uchylony).
4. [2] Sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną kolegiów polega w szczególności na:
1) przeprowadzaniu kontroli organizacji i warunków pracy kolegiów, w tym na badaniu:
a) prawidłowości stosowania przepisów regulaminu organizacyjnego,
b) terminowości załatwiania spraw oraz stanu zaległości, ze szczególnym uwzględnieniem spraw, w których postępowanie administracyjne trwa dłużej niż 6 miesięcy,
c) prowadzenia ksiąg i innych urządzeń ewidencyjnych oraz rzetelności sporządzania informacji o działalności kolegium,
2) analizie rocznych informacji o działalności kolegium,
3) rozpatrywaniu skarg na pozaorzeczniczą działalność kolegiów,
4) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na prezesa kolegium,
5) badaniu zachowania trybu i wymogów wyłaniania kandydatów na członków kolegium,
6) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających odwołanie prezesa kolegium,
7) badaniu prawidłowości przeprowadzonego postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego w celu ustalenia okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających ukaranie członka kolegium.
5. [3] Organ nadzoru sprawuje nadzór nad kolegiami przy pomocy komórki organizacyjnej właściwej do spraw nadzoru lub właściwej do spraw kontroli.
[1] Art. 3a ust. 3 uchylony przez art. 60 pkt 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz.U. Nr 185, poz. 1092). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.
[2] Art. 3a ust. 4 dodany przez art. 60 pkt 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz.U. Nr 185, poz. 1092). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.
[3] Art. 3a ust. 5 dodany przez art. 60 pkt 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej (Dz.U. Nr 185, poz. 1092). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005.03.11 do 2011.12.31
[Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów] [1] 1. Nadzór nad działalnością administracyjną kolegiów sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2. Prezes Rady Ministrów może powierzyć wykonywanie nadzoru, o którym mowa w ust. 1, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.
3. Prezes Rady Ministrów, po zasięgnięciu opinii Krajowej Reprezentacji Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb sprawowania nadzoru, o którym mowa w ust. 1, uwzględniając, że nadzór ten:
1) ma służyć sprawnemu i rzetelnemu wykonywaniu zadań powierzonych kolegiom,
2) nie może naruszać uprawnień sądu administracyjnego sprawującego kontrolę orzecznictwa kolegium.
[1] Art. 3a dodany przez art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 25 listopada 2004 r. o zmianie ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych, ustawy o działach administracji rządowej oraz ustawy o administracji rządowej w województwie (Dz.U. z 2005 r. Nr 33, poz. 288). Zmiana weszła w życie 11 marca 2005 r.