history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-08-29

§ 12. [Wymagania dotyczące wiedzy kandydata do uzyskania licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego, świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS ] 1. Kandydat w celu uzyskania:

1) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego wykazuje się, w ramach egzaminów, o których mowa w ATCO.D.025 i ATCO.D.035 w załączniku I do rozporządzenia Komisji (UE) 2015/340 z dnia 20 lutego 2015 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne dotyczące licencji i certyfikatów kontrolerów ruchu lotniczego zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 923/2012 i uchylającego rozporządzenie Komisji (UE) nr 805/2011 (Dz. Urz. UE L 63 z 06.03.2015, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 2015/340”, wiedzą z przedmiotów wymienionych w dodatkach 2–7 do załącznika I do rozporządzenia nr 2015/340, w zakresie: [4]

a) minimum programowego do szkolenia podstawowego oraz

b) minimum programowego do szkolenia w zakresie uprawnienia, o którego uznanie ubiega się kandydat;

2) świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS wykazuje się wiedzą w zakresie przedmiotów określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 19 maja 2017 r. w sprawie licencji i świadectw kwalifikacji personelu służb ruchu lotniczego (Dz. U. poz. 1115).

2. Kierownik organizacji szkoleniowej, na podstawie przeprowadzonych przez komisję, o której mowa w § 11, egzaminów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, albo weryfikacji wiedzy kandydata w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, sporządza protokoły egzaminacyjne zawierające imię i nazwisko kandydata, w których w przypadku: [5]

1) stwierdzenia posiadania przez kandydata wymaganego poziomu wiedzy – dokonuje adnotacji o pozytywnym wyniku egzaminu albo weryfikacji i wystawia świadectwo uznania wiedzy uprawniające kandydata do przystąpienia do: [6]

a) oceny umiejętności – w przypadku ubiegania się o licencję praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego,

b) części teoretycznej egzaminu państwowego – w przypadku ubiegania się o świadectwo kwalifikacji informatora FIS lub świadectwo kwalifikacji informatora AFIS;

2) stwierdzenia braków w wiedzy kandydata – określa zakres dodatkowego szkolenia niezbędnego do zapewnienia wymaganego poziomu wiedzy.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, kierownik organizacji szkoleniowej opracowuje dla kandydata ubiegającego się o uzyskanie:

1) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego – indywidualny kurs szkoleniowy uwzględniający możliwość zwiększenia ilości czasu na zagadnienia sprawiające szczególne trudności w ich opanowaniu, przy czym łączny wymiar czasu przewidziany na poszczególne zagadnienia nie może być dłuższy niż wymiar czasu określony w kursie szkolenia podstawowego i kursie szkoleniowym w zakresie uprawnienia prowadzonych zgodnie z przepisami rozporządzenia nr 2015/340;

2) świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS – indywidualny kurs szkoleniowy uwzględniający możliwość zwiększenia ilości czasu na zagadnienia sprawiające szczególne trudności w ich opanowaniu, przy czym łączny wymiar czasu przewidziany na poszczególne zagadnienia nie może być dłuższy niż wymiar czasu określony w kursie szkolenia podstawowego prowadzonego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 19 maja 2017 r. w sprawie licencji i świadectw kwalifikacji personelu służb ruchu lotniczego.

4. [7] Po zakończonym szkoleniu przeprowadzonym zgodnie z indywidualnym kursem szkoleniowym, o którym mowa w ust. 3, komisja, o której mowa w § 11, ponownie przeprowadza egzamin, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo weryfikację wiedzy kandydata w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.

5. [8] W przypadku pozytywnego wyniku ponownego egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo weryfikacji wiedzy kandydata w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, kierownik organizacji szkoleniowej postępuje w sposób zgodny z ust. 2 pkt 1.

6. [9] Negatywny wynik z ponownego egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo weryfikacji wiedzy kandydata w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, kończy dany proces uznawania kwalifikacji nabytych w lotnictwie państwowym.

[4] § 12 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[5] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[6] § 12 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[7] § 12 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[8] § 12 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[9] § 12 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-08-29

§ 12. [Wymagania dotyczące wiedzy kandydata do uzyskania licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego, świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS ] 1. Kandydat w celu uzyskania:

1) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego wykazuje się, w ramach egzaminów, o których mowa w ATCO.D.025 i ATCO.D.035 w załączniku I do rozporządzenia Komisji (UE) 2015/340 z dnia 20 lutego 2015 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne dotyczące licencji i certyfikatów kontrolerów ruchu lotniczego zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 923/2012 i uchylającego rozporządzenie Komisji (UE) nr 805/2011 (Dz. Urz. UE L 63 z 06.03.2015, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 2015/340”, wiedzą z przedmiotów wymienionych w dodatkach 2–7 do załącznika I do rozporządzenia nr 2015/340, w zakresie: [4]

a) minimum programowego do szkolenia podstawowego oraz

b) minimum programowego do szkolenia w zakresie uprawnienia, o którego uznanie ubiega się kandydat;

2) świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS wykazuje się wiedzą w zakresie przedmiotów określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 19 maja 2017 r. w sprawie licencji i świadectw kwalifikacji personelu służb ruchu lotniczego (Dz. U. poz. 1115).

2. Kierownik organizacji szkoleniowej, na podstawie przeprowadzonych przez komisję, o której mowa w § 11, egzaminów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, albo weryfikacji wiedzy kandydata w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, sporządza protokoły egzaminacyjne zawierające imię i nazwisko kandydata, w których w przypadku: [5]

1) stwierdzenia posiadania przez kandydata wymaganego poziomu wiedzy – dokonuje adnotacji o pozytywnym wyniku egzaminu albo weryfikacji i wystawia świadectwo uznania wiedzy uprawniające kandydata do przystąpienia do: [6]

a) oceny umiejętności – w przypadku ubiegania się o licencję praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego,

b) części teoretycznej egzaminu państwowego – w przypadku ubiegania się o świadectwo kwalifikacji informatora FIS lub świadectwo kwalifikacji informatora AFIS;

2) stwierdzenia braków w wiedzy kandydata – określa zakres dodatkowego szkolenia niezbędnego do zapewnienia wymaganego poziomu wiedzy.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, kierownik organizacji szkoleniowej opracowuje dla kandydata ubiegającego się o uzyskanie:

1) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego – indywidualny kurs szkoleniowy uwzględniający możliwość zwiększenia ilości czasu na zagadnienia sprawiające szczególne trudności w ich opanowaniu, przy czym łączny wymiar czasu przewidziany na poszczególne zagadnienia nie może być dłuższy niż wymiar czasu określony w kursie szkolenia podstawowego i kursie szkoleniowym w zakresie uprawnienia prowadzonych zgodnie z przepisami rozporządzenia nr 2015/340;

2) świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS – indywidualny kurs szkoleniowy uwzględniający możliwość zwiększenia ilości czasu na zagadnienia sprawiające szczególne trudności w ich opanowaniu, przy czym łączny wymiar czasu przewidziany na poszczególne zagadnienia nie może być dłuższy niż wymiar czasu określony w kursie szkolenia podstawowego prowadzonego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 19 maja 2017 r. w sprawie licencji i świadectw kwalifikacji personelu służb ruchu lotniczego.

4. [7] Po zakończonym szkoleniu przeprowadzonym zgodnie z indywidualnym kursem szkoleniowym, o którym mowa w ust. 3, komisja, o której mowa w § 11, ponownie przeprowadza egzamin, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo weryfikację wiedzy kandydata w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.

5. [8] W przypadku pozytywnego wyniku ponownego egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo weryfikacji wiedzy kandydata w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, kierownik organizacji szkoleniowej postępuje w sposób zgodny z ust. 2 pkt 1.

6. [9] Negatywny wynik z ponownego egzaminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo weryfikacji wiedzy kandydata w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, kończy dany proces uznawania kwalifikacji nabytych w lotnictwie państwowym.

[4] § 12 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[5] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[6] § 12 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[7] § 12 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[8] § 12 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

[9] § 12 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-23 do 2024-08-28    (Dz.U.2018.182 tekst jednolity)

§ 12. [Wymagania dotyczące wiedzy kandydata do uzyskania licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego, świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS ] 1. Kandydat w celu uzyskania:

1) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego wykazuje się wiedzą z przedmiotów wymienionych w dodatkach 2–8 do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) 2015/340 z dnia 20 lutego 2015 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne dotyczące licencji i certyfikatów kontrolerów ruchu lotniczego zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 923/2012 i uchylającego rozporządzenie Komisji (UE) nr 805/2011 (Dz. Urz. UE L 63 z 06.03.2015, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 2015/340”, w zakresie:

a) minimum programowego do szkolenia podstawowego oraz

b) minimum programowego do szkolenia w zakresie uprawnienia, o którego uznanie ubiega się kandydat;

2) świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS wykazuje się wiedzą w zakresie przedmiotów określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 19 maja 2017 r. w sprawie licencji i świadectw kwalifikacji personelu służb ruchu lotniczego (Dz. U. poz. 1115).

2. Kierownik organizacji szkoleniowej, na podstawie przeprowadzonej przez komisję, o której mowa w § 11, weryfikacji wiedzy kandydata, sporządza protokół zawierający imię i nazwisko kandydata, w którym w przypadku:

1) stwierdzenia posiadania przez kandydata wymaganego poziomu wiedzy – dokonuje adnotacji o pozytywnym wyniku weryfikacji i wystawia świadectwo uznania wiedzy uprawniające kandydata do przystąpienia do:

a) oceny umiejętności – w przypadku ubiegania się o licencję praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego,

b) części teoretycznej egzaminu państwowego – w przypadku ubiegania się o świadectwo kwalifikacji informatora FIS lub świadectwo kwalifikacji informatora AFIS;

2) stwierdzenia braków w wiedzy kandydata – określa zakres dodatkowego szkolenia niezbędnego do zapewnienia wymaganego poziomu wiedzy.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, kierownik organizacji szkoleniowej opracowuje dla kandydata ubiegającego się o uzyskanie:

1) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego – indywidualny kurs szkoleniowy uwzględniający możliwość zwiększenia ilości czasu na zagadnienia sprawiające szczególne trudności w ich opanowaniu, przy czym łączny wymiar czasu przewidziany na poszczególne zagadnienia nie może być dłuższy niż wymiar czasu określony w kursie szkolenia podstawowego i kursie szkoleniowym w zakresie uprawnienia prowadzonych zgodnie z przepisami rozporządzenia nr 2015/340;

2) świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS – indywidualny kurs szkoleniowy uwzględniający możliwość zwiększenia ilości czasu na zagadnienia sprawiające szczególne trudności w ich opanowaniu, przy czym łączny wymiar czasu przewidziany na poszczególne zagadnienia nie może być dłuższy niż wymiar czasu określony w kursie szkolenia podstawowego prowadzonego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 19 maja 2017 r. w sprawie licencji i świadectw kwalifikacji personelu służb ruchu lotniczego.

4. Po zakończonym szkoleniu prowadzonym zgodnie z indywidualnym kursem szkoleniowym, o którym mowa w ust. 3, komisja, o której mowa w § 11, dokonuje powtórnej weryfikacji wiedzy kandydata.

5. W przypadku pozytywnego wyniku powtórnej weryfikacji wiedzy kandydata kierownik organizacji szkoleniowej postępuje w sposób zgodny z ust. 2 pkt 1.

6. Negatywny wynik powtórnej weryfikacji wiedzy kandydata kończy dany proces uznawania kwalifikacji nabytych w lotnictwie państwowym.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-11-11 do 2018-01-22

§ 12. [Wymagania dotyczące wiedzy kandydata do uzyskania licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego, świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS ] [3] 1. Kandydat w celu uzyskania:

1) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego wykazuje się wiedzą z przedmiotów wymienionych w dodatkach 2–8 do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) 2015/340 z dnia 20 lutego 2015 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne dotyczące licencji i certyfikatów kontrolerów ruchu lotniczego zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, zmieniającego rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 923/2012 i uchylającego rozporządzenie Komisji (UE) nr 805/2011 (Dz. Urz. UE L 63 z 06.03.2015, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 2015/340”, w zakresie:

a) minimum programowego do szkolenia podstawowego oraz

b) minimum programowego do szkolenia w zakresie uprawnienia, o którego uznanie ubiega się kandydat;

2) świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS wykazuje się wiedzą w zakresie przedmiotów określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 19 maja 2017 r. w sprawie licencji i świadectw kwalifikacji personelu służb ruchu lotniczego (Dz. U. poz. 1115).

2. Kierownik organizacji szkoleniowej, na podstawie przeprowadzonej przez komisję, o której mowa w § 11, weryfikacji wiedzy kandydata, sporządza protokół zawierający imię i nazwisko kandydata, w którym w przypadku:

1) stwierdzenia posiadania przez kandydata wymaganego poziomu wiedzy – dokonuje adnotacji o pozytywnym wyniku weryfikacji i wystawia świadectwo uznania wiedzy uprawniające kandydata do przystąpienia do:

a) oceny umiejętności – w przypadku ubiegania się o licencję praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego,

b) części teoretycznej egzaminu państwowego – w przypadku ubiegania się o świadectwo kwalifikacji informatora FIS lub świadectwo kwalifikacji informatora AFIS;

2) stwierdzenia braków w wiedzy kandydata – określa zakres dodatkowego szkolenia niezbędnego do zapewnienia wymaganego poziomu wiedzy.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, kierownik organizacji szkoleniowej opracowuje dla kandydata ubiegającego się o uzyskanie:

1) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego – indywidualny kurs szkoleniowy uwzględniający możliwość zwiększenia ilości czasu na zagadnienia sprawiające szczególne trudności w ich opanowaniu, przy czym łączny wymiar czasu przewidziany na poszczególne zagadnienia nie może być dłuższy niż wymiar czasu określony w kursie szkolenia podstawowego i kursie szkoleniowym w zakresie uprawnienia prowadzonych zgodnie z przepisami rozporządzenia nr 2015/340;

2) świadectwa kwalifikacji informatora FIS lub świadectwa kwalifikacji informatora AFIS – indywidualny kurs szkoleniowy uwzględniający możliwość zwiększenia ilości czasu na zagadnienia sprawiające szczególne trudności w ich opanowaniu, przy czym łączny wymiar czasu przewidziany na poszczególne zagadnienia nie może być dłuższy niż wymiar czasu określony w kursie szkolenia podstawowego prowadzonego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 19 maja 2017 r. w sprawie licencji i świadectw kwalifikacji personelu służb ruchu lotniczego.

4. Po zakończonym szkoleniu prowadzonym zgodnie z indywidualnym kursem szkoleniowym, o którym mowa w ust. 3, komisja, o której mowa w § 11, dokonuje powtórnej weryfikacji wiedzy kandydata.

5. W przypadku pozytywnego wyniku powtórnej weryfikacji wiedzy kandydata kierownik organizacji szkoleniowej postępuje w sposób zgodny z ust. 2 pkt 1.

6. Negatywny wynik powtórnej weryfikacji wiedzy kandydata kończy dany proces uznawania kwalifikacji nabytych w lotnictwie państwowym.

[3] Rozdział 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 26 października 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 2080). Zmiana weszła w życie 11 listopada 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-05-28 do 2017-11-10

§ 12. [Świadectwo uznania wiedzy uprawniające do przystąpienia do części teoretycznej egzaminu państwowego ] 1. Kandydat w celu uzyskania:

1) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego wykazuje się wiedzą z przedmiotów wymienionych w części A załącznika II do rozporządzenia Komisji (UE) nr 805/2011 z dnia 10 sierpnia 2011 r. ustanawiającego szczegółowe zasady licencjonowania kontrolerów ruchu lotniczego oraz wydawania określonych certyfikatów na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz. Urz. UE L 206 z 11.08.2011, str. 21) w zakresie:

a) minimum programowego do szkolenia podstawowego oraz

b) minimum programowego do szkolenia w zakresie uprawnienia, do którego był szkolony i w zakresie którego nabył stosowną praktykę

– zamieszczonych w Specyfikacji EUROCONTROL do szkolenia wstępnego kontrolerów ruchu lotniczego wprowadzonej do stosowania na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2010 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania Specyfikacji EUROCONTROL do szkolenia wstępnego kontrolerów ruchu lotniczego (Dz. U. Nr 32, poz. 173), zwanej dalej „Specyfikacją EUROCONTROL”;

2) świadectwa kwalifikacji informatora FIS albo świadectwa kwalifikacji informatora AFIS wykazuje się wiedzą w zakresie przedmiotów określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 104 ust. 1a ustawy.

2. Kierownik ośrodka szkolenia personelu służb ruchu lotniczego, na podstawie przeprowadzonej przez powołaną przez niego komisję weryfikacji wiedzy kandydata, sporządza protokół zawierający imię i nazwisko kandydata, w którym w przypadku:

1) stwierdzenia posiadania przez kandydata wymaganego poziomu wiedzy określonego w ust. 1 dokonuje adnotacji o pozytywnym wyniku weryfikacji, i wystawia świadectwo uznania wiedzy uprawniające kandydata do przystąpienia do części teoretycznej egzaminu państwowego;

2) stwierdzenia braków w wiedzy kandydata:

a) określa zakres dodatkowego szkolenia niezbędnego do zapewnienia wymaganego poziomu wiedzy,

b) opracowuje dla kandydata indywidualny tok szkolenia uwzględniający możliwość zwiększenia ilości czasu na zagadnienia sprawiające szczególne trudności w ich opanowaniu, przy czym łączny wymiar czasu przewidziany na poszczególne zagadnienia nie może być dłuższy niż wymiar czasu określony w szkoleniu podstawowym prowadzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 104 ust. 1a ustawy,

c) po zakończonym szkoleniu dokonuje powtórnej weryfikacji wiedzy kandydata i w przypadku wyniku pozytywnego postępuje w sposób zgodny z pkt 1.

3. Negatywna ocena z powtórnej weryfikacji wiedzy kandydata kończy dany proces uznawania kwalifikacji nabytych w lotnictwie państwowym.