history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-08-29

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. [Zakres regulacji] Rozporządzenie określa szczegółowe warunki uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym w celu uzyskania:

1) licencji pilota:

a) samolotowego rekreacyjnego,

b) samolotowego turystycznego,

c) samolotowego zawodowego,

d) samolotowego liniowego,

e) samolotowego w załodze wieloosobowej,

f) śmigłowcowego rekreacyjnego,

g) śmigłowcowego turystycznego,

h) śmigłowcowego zawodowego,

i) śmigłowcowego liniowego,

j) szybowcowego rekreacyjnego,

k) szybowcowego,

l) balonowego rekreacyjnego,

m) balonowego,

n) sterowcowego turystycznego,

o) sterowcowego zawodowego,

p) wiatrakowcowego,

q) wiatrakowcowego zawodowego;

2) licencji nawigatora lotniczego;

3) licencji dyspozytora lotniczego;

4) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego;

5) licencji mechanika pokładowego;

6) licencji na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66;

7) [1] licencji mechanika lotniczego obsługi technicznej statków powietrznych innych niż samoloty i śmigłowce oraz obsługi statków powietrznych wymienionych w załączniku I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniającego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylającego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 (Dz. Urz. UE L 212 z 22.08.2018, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 2018/1139”;

8) świadectwa kwalifikacji pilota:

a) lotni,

b) paralotni,

c) motolotni,

d) statku powietrznego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 495 kg,

e) wiatrakowcowego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 560 kg;

9) świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego;

10) świadectwa kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe;

11) świadectwa kwalifikacji informatora służby informacji powietrznej;

12) świadectwa kwalifikacji informatora lotniskowej służby informacji powietrznej;

13) świadectwa kwalifikacji mechanika poświadczenia obsługi statków powietrznych, o których mowa w pkt 8–10.

[1] § 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-08-29

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. [Zakres regulacji] Rozporządzenie określa szczegółowe warunki uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym w celu uzyskania:

1) licencji pilota:

a) samolotowego rekreacyjnego,

b) samolotowego turystycznego,

c) samolotowego zawodowego,

d) samolotowego liniowego,

e) samolotowego w załodze wieloosobowej,

f) śmigłowcowego rekreacyjnego,

g) śmigłowcowego turystycznego,

h) śmigłowcowego zawodowego,

i) śmigłowcowego liniowego,

j) szybowcowego rekreacyjnego,

k) szybowcowego,

l) balonowego rekreacyjnego,

m) balonowego,

n) sterowcowego turystycznego,

o) sterowcowego zawodowego,

p) wiatrakowcowego,

q) wiatrakowcowego zawodowego;

2) licencji nawigatora lotniczego;

3) licencji dyspozytora lotniczego;

4) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego;

5) licencji mechanika pokładowego;

6) licencji na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66;

7) [1] licencji mechanika lotniczego obsługi technicznej statków powietrznych innych niż samoloty i śmigłowce oraz obsługi statków powietrznych wymienionych w załączniku I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r. w sprawie wspólnych zasad w dziedzinie lotnictwa cywilnego i utworzenia Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego oraz zmieniającego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2111/2005, (WE) nr 1008/2008, (UE) nr 996/2010, (UE) nr 376/2014 i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/30/UE i 2014/53/UE, a także uchylającego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 552/2004 i (WE) nr 216/2008 i rozporządzenie Rady (EWG) nr 3922/91 (Dz. Urz. UE L 212 z 22.08.2018, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 2018/1139”;

8) świadectwa kwalifikacji pilota:

a) lotni,

b) paralotni,

c) motolotni,

d) statku powietrznego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 495 kg,

e) wiatrakowcowego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 560 kg;

9) świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego;

10) świadectwa kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe;

11) świadectwa kwalifikacji informatora służby informacji powietrznej;

12) świadectwa kwalifikacji informatora lotniskowej służby informacji powietrznej;

13) świadectwa kwalifikacji mechanika poświadczenia obsługi statków powietrznych, o których mowa w pkt 8–10.

[1] § 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym (Dz.U. poz. 1310). Zmiana weszła w życie 29 sierpnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-23 do 2024-08-28    (Dz.U.2018.182 tekst jednolity)

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. [Zakres regulacji] Rozporządzenie określa szczegółowe warunki uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym w celu uzyskania:

1) licencji pilota:

a) samolotowego rekreacyjnego,

b) samolotowego turystycznego,

c) samolotowego zawodowego,

d) samolotowego liniowego,

e) samolotowego w załodze wieloosobowej,

f) śmigłowcowego rekreacyjnego,

g) śmigłowcowego turystycznego,

h) śmigłowcowego zawodowego,

i) śmigłowcowego liniowego,

j) szybowcowego rekreacyjnego,

k) szybowcowego,

l) balonowego rekreacyjnego,

m) balonowego,

n) sterowcowego turystycznego,

o) sterowcowego zawodowego,

p) wiatrakowcowego,

q) wiatrakowcowego zawodowego;

2) licencji nawigatora lotniczego;

3) licencji dyspozytora lotniczego;

4) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego;

5) licencji mechanika pokładowego;

6) licencji na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66;

7) licencji mechanika lotniczego obsługi technicznej statków powietrznych innych niż samoloty i śmigłowce oraz obsługi statków powietrznych wymienionych w załączniku II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylającego dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE (Dz. Urz. UE L 79 z 19.03.2008, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 216/2008”;

8) świadectwa kwalifikacji pilota:

a) lotni,

b) paralotni,

c) motolotni,

d) statku powietrznego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 495 kg,

e) wiatrakowcowego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 560 kg;

9) świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego;

10) świadectwa kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe;

11) świadectwa kwalifikacji informatora służby informacji powietrznej;

12) świadectwa kwalifikacji informatora lotniskowej służby informacji powietrznej;

13) świadectwa kwalifikacji mechanika poświadczenia obsługi statków powietrznych, o których mowa w pkt 8–10.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-05-28 do 2018-01-22

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. [Zakres regulacji] Rozporządzenie określa szczegółowe warunki uznawania kwalifikacji i uprawnień nabytych w lotnictwie państwowym w celu uzyskania:

1) licencji pilota:

a) samolotowego rekreacyjnego,

b) samolotowego turystycznego,

c) samolotowego zawodowego,

d) samolotowego liniowego,

e) samolotowego w załodze wieloosobowej,

f) śmigłowcowego rekreacyjnego,

g) śmigłowcowego turystycznego,

h) śmigłowcowego zawodowego,

i) śmigłowcowego liniowego,

j) szybowcowego rekreacyjnego,

k) szybowcowego,

l) balonowego rekreacyjnego,

m) balonowego,

n) sterowcowego turystycznego,

o) sterowcowego zawodowego,

p) wiatrakowcowego,

q) wiatrakowcowego zawodowego;

2) licencji nawigatora lotniczego;

3) licencji dyspozytora lotniczego;

4) licencji praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego;

5) licencji mechanika pokładowego;

6) licencji na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66;

7) licencji mechanika lotniczego obsługi technicznej statków powietrznych innych niż samoloty i śmigłowce oraz obsługi statków powietrznych wymienionych w załączniku II do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylającego dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE (Dz. Urz. UE L 79 z 19.03.2008, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 216/2008”;

8) świadectwa kwalifikacji pilota:

a) lotni,

b) paralotni,

c) motolotni,

d) statku powietrznego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 495 kg,

e) wiatrakowcowego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 560 kg;

9) świadectwa kwalifikacji skoczka spadochronowego;

10) świadectwa kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe;

11) świadectwa kwalifikacji informatora służby informacji powietrznej;

12) świadectwa kwalifikacji informatora lotniskowej służby informacji powietrznej;

13) świadectwa kwalifikacji mechanika poświadczenia obsługi statków powietrznych, o których mowa w pkt 8–10.