Wersja obowiązująca od 2020-12-04 do 2022-09-04
[Wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych ] [9] 1. W przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 74a ust. 8 ustawy, organ rejestrujący wydaje wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych odpowiednio do przepisów art. 74a ust. 8 ustawy po:
1) złożeniu przez właściciela pojazdu oświadczenia o utracie tablic (tablicy) rejestracyjnych albo
2) oddaniu zniszczonych tablic (tablicy) rejestracyjnych
oraz przedstawieniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego celem umieszczenia w nim adnotacji o wydanym wtórniku tablic (tablicy) rejestracyjnych, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 76 ust. 1 pkt 3 ustawy.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, o którym mowa w art. 74a ust. 11 ustawy, wydaje nową decyzję o rejestracji pojazdu, zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym i nowy dowód rejestracyjny pojazdu po oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego i tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana.
3. W przypadku utraty dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej, o której mowa w art. 73 ust. 1b ustawy, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje wtórnik tej tablicy, po złożeniu przez niego oświadczenia, o którym mowa w art. 74a ust. 8 pkt 1 ustawy.
4. W przypadku zniszczenia dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej, o której mowa w art. 73 ust. 1b ustawy, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje wtórnik tej tablicy, po oddaniu przez niego zniszczonych tablic (tablicy) rejestracyjnych zgodnie z art. 74a ust. 8 pkt 2 ustawy.
5. Właściciel pojazdu, składając wniosek o wydanie wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej, podaje informację o numerze rejestracyjnym pojazdu oraz jego numerze VIN albo numerze nadwozia, podwozia lub ramy. Odbierając wtórnik dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej, przedstawia dowód rejestracyjny w celu umieszczenia w nim przez organ rejestrujący adnotacji, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 75c pkt 2 ustawy.
[9] § 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. poz. 2169). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.
Wersja obowiązująca od 2020-12-04 do 2022-09-04
[Wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych ] [9] 1. W przypadku złożenia wniosku, o którym mowa w art. 74a ust. 8 ustawy, organ rejestrujący wydaje wtórnik tablic (tablicy) rejestracyjnych odpowiednio do przepisów art. 74a ust. 8 ustawy po:
1) złożeniu przez właściciela pojazdu oświadczenia o utracie tablic (tablicy) rejestracyjnych albo
2) oddaniu zniszczonych tablic (tablicy) rejestracyjnych
oraz przedstawieniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego celem umieszczenia w nim adnotacji o wydanym wtórniku tablic (tablicy) rejestracyjnych, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 76 ust. 1 pkt 3 ustawy.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, o którym mowa w art. 74a ust. 11 ustawy, wydaje nową decyzję o rejestracji pojazdu, zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym i nowy dowód rejestracyjny pojazdu po oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego i tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana.
3. W przypadku utraty dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej, o której mowa w art. 73 ust. 1b ustawy, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje wtórnik tej tablicy, po złożeniu przez niego oświadczenia, o którym mowa w art. 74a ust. 8 pkt 1 ustawy.
4. W przypadku zniszczenia dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej, o której mowa w art. 73 ust. 1b ustawy, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje wtórnik tej tablicy, po oddaniu przez niego zniszczonych tablic (tablicy) rejestracyjnych zgodnie z art. 74a ust. 8 pkt 2 ustawy.
5. Właściciel pojazdu, składając wniosek o wydanie wtórnika dodatkowej tablicy rejestracyjnej, podaje informację o numerze rejestracyjnym pojazdu oraz jego numerze VIN albo numerze nadwozia, podwozia lub ramy. Odbierając wtórnik dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej, przedstawia dowód rejestracyjny w celu umieszczenia w nim przez organ rejestrujący adnotacji, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 75c pkt 2 ustawy.
[9] § 15 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. poz. 2169). Zmiana weszła w życie 4 grudnia 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-01 do 2020-12-03
[Kradzież tablic (tablicy) rejestracyjnych] 1. W przypadku kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:
1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;
2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana;
3) przedstawieniu zaświadczenia wydanego przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych.
2. W przypadku zgubienia tablic (tablicy) rejestracyjnych, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:
1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;
2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana;
3) złożeniu przez właściciela oświadczenia o zgubieniu tablic (tablicy) rejestracyjnych.
3. W przypadku zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:
1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego i tablic (tablicy) rejestracyjnych;
2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana.
4. Do czasu wydania nowego dowodu rejestracyjnego, nie dłużej niż na 30 dni, w celu, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne.
5. W przypadkach, o których mowa w ust. 1–3, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, może wydać zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego (wtórnik) po przedstawieniu dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu, jeżeli była wydana.
6. Do czasu wydania wtórnika, nie dłużej niż na 30 dni, w celu, o którym mowa w art. 71 ust. 1 ustawy, organ rejestrujący wydaje, na wniosek właściciela pojazdu, pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne.
7. W przypadku kradzieży, zgubienia albo zniszczenia dodatkowej tablicy rejestracyjnej, o której mowa w § 10, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje wtórnik tej tablicy, po złożeniu przez właściciela pojazdu oświadczenia, że dodatkowa tablica rejestracyjna została skradziona, zgubiona albo zniszczona.
8. Właściciel pojazdu we wniosku, o którym mowa w ust. 7, podaje informację o numerze rejestracyjnym pojazdu oraz jego numerze VIN albo numerze nadwozia, podwozia lub ramy. Odbierając wtórnik dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej, właściciel pojazdu przedstawia dowód rejestracyjny w celu umieszczenia w nim przez organ rejestrujący adnotacji, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 75c pkt 2 ustawy.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 7, nie stosuje się przepisu ust. 6.
10. Właściciel pojazdu po przedstawieniu dowodu rejestracyjnego może dokonać zwrotu dodatkowej tablicy rejestracyjnej, o której mowa w § 10, albo jej wtórnika organowi rejestrującemu, który wydał tę tablicę.