Wersja obowiązująca od 2017-11-13 do 2019-11-09 (Dz.U.2017.2095 tekst jednolity)
[Składka roczna] 1. Armator wpłaca co roku od każdego statku podlegającego przepisom ustawy składkę do Funduszu w wysokości ustalonej według zasad określonych w ust. 2–6.
2. Składka roczna jest sumą iloczynów rocznych stawek jednostkowych, o których mowa w ust. 3, oraz nośności barek lub mocy napędowej pchaczy i holowników objętych ustawą.
3. W zależności od rodzaju statku ustala się maksymalne roczne stawki jednostkowe odpowiednio:
1) |
statki do przewozu ładunków stałych: |
|
|
a) barki motorowe |
1,0 euro za tonę, |
|
b) barki pchane lub holowane |
0,7 euro za tonę; |
2) |
zbiornikowce: |
|
|
a) barki motorowe |
3,0 euro za tonę, |
|
b) barki pchane lub holowane |
1,5 euro za tonę; |
3) |
pchacze lub holowniki |
0,4 euro za kW. |
4. Wysokość stawek, o których mowa w ust. 3, obniża się w zależności od rodzaju statku, jego nośności lub mocy napędowej:
1) dla barek o nośności mniejszej niż 450 ton – o 30%;
2) dla barek o nośności od 450 ton do 650 ton – o 15% na każdą tonę, o którą nośność statku jest mniejsza niż 650 ton;
3) dla pchaczy lub holowników o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW – o 30%.
5. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, z uwzględnieniem zasad zawartych w ust. 3 i 4, wysokość rocznych stawek jednostkowych w zależności od rodzaju, nośności lub mocy napędowej statku oraz sposób dokonywania wpłat do Funduszu.
6. Roczne składki jednostkowe podane w euro podlegają przeliczeniu na złote według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w pierwszym dniu roboczym danego roku kalendarzowego.
7. Dokument potwierdzający wpłatę przez armatora składki rocznej do Funduszu powinien znajdować się u kierownika danego statku.
8. Składki wpłacane do Funduszu stanowią koszt uzyskania przychodów armatorów.
Wersja obowiązująca od 2017-11-13 do 2019-11-09 (Dz.U.2017.2095 tekst jednolity)
[Składka roczna] 1. Armator wpłaca co roku od każdego statku podlegającego przepisom ustawy składkę do Funduszu w wysokości ustalonej według zasad określonych w ust. 2–6.
2. Składka roczna jest sumą iloczynów rocznych stawek jednostkowych, o których mowa w ust. 3, oraz nośności barek lub mocy napędowej pchaczy i holowników objętych ustawą.
3. W zależności od rodzaju statku ustala się maksymalne roczne stawki jednostkowe odpowiednio:
1) |
statki do przewozu ładunków stałych: |
|
|
a) barki motorowe |
1,0 euro za tonę, |
|
b) barki pchane lub holowane |
0,7 euro za tonę; |
2) |
zbiornikowce: |
|
|
a) barki motorowe |
3,0 euro za tonę, |
|
b) barki pchane lub holowane |
1,5 euro za tonę; |
3) |
pchacze lub holowniki |
0,4 euro za kW. |
4. Wysokość stawek, o których mowa w ust. 3, obniża się w zależności od rodzaju statku, jego nośności lub mocy napędowej:
1) dla barek o nośności mniejszej niż 450 ton – o 30%;
2) dla barek o nośności od 450 ton do 650 ton – o 15% na każdą tonę, o którą nośność statku jest mniejsza niż 650 ton;
3) dla pchaczy lub holowników o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW – o 30%.
5. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, z uwzględnieniem zasad zawartych w ust. 3 i 4, wysokość rocznych stawek jednostkowych w zależności od rodzaju, nośności lub mocy napędowej statku oraz sposób dokonywania wpłat do Funduszu.
6. Roczne składki jednostkowe podane w euro podlegają przeliczeniu na złote według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w pierwszym dniu roboczym danego roku kalendarzowego.
7. Dokument potwierdzający wpłatę przez armatora składki rocznej do Funduszu powinien znajdować się u kierownika danego statku.
8. Składki wpłacane do Funduszu stanowią koszt uzyskania przychodów armatorów.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-12-17 do 2017-11-12
[Składka roczna] 1. Armator wpłaca co roku od każdego statku podlegającego przepisom ustawy składkę do Funduszu w wysokości ustalonej według zasad określonych w ust. 2–6.
2. Składka roczna jest sumą iloczynów rocznych stawek jednostkowych, o których mowa w ust. 3, oraz nośności barek lub mocy napędowej pchaczy i holowników objętych ustawą.
3. W zależności od rodzaju statku ustala się maksymalne roczne stawki jednostkowe odpowiednio:
1) statki do przewozu ładunków stałych: |
|
a) barki motorowe |
1,0 euro za tonę |
b) barki pchane lub holowane |
0,7 euro za tonę; |
2) zbiornikowce: |
|
a) barki motorowe |
3,0 euro za tonę, |
b) barki pchane lub holowane |
1,5 euro za tonę; |
3) pchacze lub holowniki |
0,4 euro za kW. |
4. Wysokość stawek, o których mowa w ust. 3, obniża się w zależności od rodzaju statku, jego nośności lub mocy napędowej:
1) dla barek o nośności mniejszej niż 450 ton – o 30%;
2) dla barek o nośności od 450 ton do 650 ton – o 15% na każdą tonę, o którą nośność statku jest mniejsza niż 650 ton;
3) dla pchaczy lub holowników o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW – o 30%.
5. Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej [10], w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, z uwzględnieniem zasad zawartych w ust. 3 i 4, wysokość rocznych stawek jednostkowych w zależności od rodzaju, nośności lub mocy napędowej statku oraz sposób dokonywania wpłat do Funduszu.
6. Roczne składki jednostkowe podane w euro podlegają przeliczeniu na złote według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w pierwszym dniu roboczym danego roku kalendarzowego.
7. Dokument potwierdzający wpłatę przez armatora składki rocznej do Funduszu powinien znajdować się u kierownika danego statku.
8. Składki wpłacane do Funduszu stanowią koszt uzyskania przychodów armatorów.
[10] Art. 13 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 14 pkt 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1954). Zmiana weszła w życie 17 grudnia 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-01-01 do 2016-12-16
[Składka roczna] 1. Armator wpłaca co roku od każdego statku podlegającego przepisom ustawy składkę do Funduszu w wysokości ustalonej według zasad określonych w ust. 2–6.
2. Składka roczna jest sumą iloczynów rocznych stawek jednostkowych, o których mowa w ust. 3, oraz nośności barek lub mocy napędowej pchaczy i holowników objętych ustawą.
3. W zależności od rodzaju statku ustala się maksymalne roczne stawki jednostkowe odpowiednio:
1) statki do przewozu ładunków stałych: |
|
a) barki motorowe |
1,0 euro za tonę |
b) barki pchane lub holowane |
0,7 euro za tonę; |
2) zbiornikowce: |
|
a) barki motorowe |
3,0 euro za tonę, |
b) barki pchane lub holowane |
1,5 euro za tonę; |
3) pchacze lub holowniki |
0,4 euro za kW. |
4. Wysokość stawek, o których mowa w ust. 3, obniża się w zależności od rodzaju statku, jego nośności lub mocy napędowej:
1) dla barek o nośności mniejszej niż 450 ton – o 30%;
2) dla barek o nośności od 450 ton do 650 ton – o 15% na każdą tonę, o którą nośność statku jest mniejsza niż 650 ton;
3) dla pchaczy lub holowników o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW – o 30%.
5. Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, z uwzględnieniem zasad zawartych w ust. 3 i 4, wysokość rocznych stawek jednostkowych w zależności od rodzaju, nośności lub mocy napędowej statku oraz sposób dokonywania wpłat do Funduszu.
6. Roczne składki jednostkowe podane w euro podlegają przeliczeniu na złote według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w pierwszym dniu roboczym danego roku kalendarzowego.
7. Dokument potwierdzający wpłatę przez armatora składki rocznej do Funduszu powinien znajdować się u kierownika danego statku.
8. Składki wpłacane do Funduszu stanowią koszt uzyskania przychodów armatorów.