Wersja obowiązująca od 2023.12.14

§ 11. [Zniszczenie materiałów i dokumentów] 1. Zarządzenie Szefa KAS w sprawie komisyjnego i protokolarnego zniszczenia materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 6 do rozporządzenia.

2. Zniszczenie materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności, niezawierających dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania w sprawie o przestępstwo lub przestępstwo skarbowe albo niemających znaczenia dla kontroli celno-skarbowej, postępowania podatkowego, postępowania w sprawach celnych lub postępowania w sprawach o przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, przeprowadza się przez ich fizyczne zniszczenie, a w przypadku zapisów informacji utrwalonych na nośnikach, przez usunięcie tych zapisów w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie.

3. W przypadku gdy usunięcie zapisów informacji utrwalonych na nośnikach nie jest możliwe, dokonuje się fizycznego zniszczenia tych nośników.

4. Protokół komisyjnego zniszczenia materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 7 do rozporządzenia.

5. Informację Szefa KAS dla Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego [6] o wydaniu i wykonaniu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 8 do rozporządzenia.

[6] § 11 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 grudnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu przeprowadzania i dokumentowania przez Krajową Administrację Skarbową czynności operacyjno-rozpoznawczych polegających na dokonaniu w sposób niejawny nabycia, zbycia lub przejęcia przedmiotów pochodzących z przestępstwa, ulegających przepadkowi albo których wytwarzanie, posiadanie, przewożenie lub którymi obrót są zabronione, a także na przyjęciu lub wręczeniu korzyści majątkowej (Dz.U. poz. 2689). Zmiana weszła w życie 14 grudnia 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023.12.14

§ 11. [Zniszczenie materiałów i dokumentów] 1. Zarządzenie Szefa KAS w sprawie komisyjnego i protokolarnego zniszczenia materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 6 do rozporządzenia.

2. Zniszczenie materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności, niezawierających dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania w sprawie o przestępstwo lub przestępstwo skarbowe albo niemających znaczenia dla kontroli celno-skarbowej, postępowania podatkowego, postępowania w sprawach celnych lub postępowania w sprawach o przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, przeprowadza się przez ich fizyczne zniszczenie, a w przypadku zapisów informacji utrwalonych na nośnikach, przez usunięcie tych zapisów w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie.

3. W przypadku gdy usunięcie zapisów informacji utrwalonych na nośnikach nie jest możliwe, dokonuje się fizycznego zniszczenia tych nośników.

4. Protokół komisyjnego zniszczenia materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 7 do rozporządzenia.

5. Informację Szefa KAS dla Pierwszego Zastępcy Prokuratora Generalnego Prokuratora Krajowego [6] o wydaniu i wykonaniu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 8 do rozporządzenia.

[6] § 11 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 8 grudnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu przeprowadzania i dokumentowania przez Krajową Administrację Skarbową czynności operacyjno-rozpoznawczych polegających na dokonaniu w sposób niejawny nabycia, zbycia lub przejęcia przedmiotów pochodzących z przestępstwa, ulegających przepadkowi albo których wytwarzanie, posiadanie, przewożenie lub którymi obrót są zabronione, a także na przyjęciu lub wręczeniu korzyści majątkowej (Dz.U. poz. 2689). Zmiana weszła w życie 14 grudnia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.10.20 do 2023.12.13

§ 11. [Zniszczenie materiałów i dokumentów] 1. Zarządzenie Szefa KAS w sprawie komisyjnego i protokolarnego zniszczenia materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 6 do rozporządzenia.

2. Zniszczenie materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności, niezawierających dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania w sprawie o przestępstwo lub przestępstwo skarbowe albo niemających znaczenia dla kontroli celno-skarbowej, postępowania podatkowego, postępowania w sprawach celnych lub postępowania w sprawach o przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, przeprowadza się przez ich fizyczne zniszczenie, a w przypadku zapisów informacji utrwalonych na nośnikach, przez usunięcie tych zapisów w sposób uniemożliwiający ich odtworzenie.

3. W przypadku gdy usunięcie zapisów informacji utrwalonych na nośnikach nie jest możliwe, dokonuje się fizycznego zniszczenia tych nośników.

4. Protokół komisyjnego zniszczenia materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 7 do rozporządzenia.

5. Informację Szefa KAS dla Prokuratora Generalnego o wydaniu i wykonaniu zarządzenia w sprawie zniszczenia materiałów i dokumentów uzyskanych lub wytworzonych w związku z realizacją czynności sporządza się zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 8 do rozporządzenia.