Wersja obowiązująca od 2017-10-05 do 2018-10-01 (Dz.U.2017.1847 tekst jednolity)
[Szczegółowa diagnoza stanu finansów uczelni publicznej] Szczegółowa diagnoza stanu finansów uczelni publicznej zawiera w szczególności:
1) analizę stanu funduszy, z uwzględnieniem faktycznej dostępności wykazywanych środków;
2) analizę źródeł i miejsc powstawania przychodów i kosztów;
3) informację o poziomie należności i zobowiązań, w tym zobowiązań wymagalnych;
4) analizę stopnia wykorzystania majątku ruchomego i nieruchomego, ze wskazaniem składników majątku, które nie są dostatecznie wykorzystane;
5) ocenę realnych źródeł i skali możliwego zwiększenia przychodów i zmniejszenia kosztów;
6) analizę stanu zatrudnienia i poziomu wynagrodzeń w uczelni – w podziale na grupy pracowników, w tym:
a) analizę stopnia dostosowania stanu zatrudnienia do realizowanych przez uczelnię zadań,
b) szczegółową analizę obciążeń dydaktycznych grupy nauczycieli akademickich;
7) (uchylony).
Wersja obowiązująca od 2017-10-05 do 2018-10-01 (Dz.U.2017.1847 tekst jednolity)
[Szczegółowa diagnoza stanu finansów uczelni publicznej] Szczegółowa diagnoza stanu finansów uczelni publicznej zawiera w szczególności:
1) analizę stanu funduszy, z uwzględnieniem faktycznej dostępności wykazywanych środków;
2) analizę źródeł i miejsc powstawania przychodów i kosztów;
3) informację o poziomie należności i zobowiązań, w tym zobowiązań wymagalnych;
4) analizę stopnia wykorzystania majątku ruchomego i nieruchomego, ze wskazaniem składników majątku, które nie są dostatecznie wykorzystane;
5) ocenę realnych źródeł i skali możliwego zwiększenia przychodów i zmniejszenia kosztów;
6) analizę stanu zatrudnienia i poziomu wynagrodzeń w uczelni – w podziale na grupy pracowników, w tym:
a) analizę stopnia dostosowania stanu zatrudnienia do realizowanych przez uczelnię zadań,
b) szczegółową analizę obciążeń dydaktycznych grupy nauczycieli akademickich;
7) (uchylony).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-01 do 2017-10-04
Szczegółowa diagnoza stanu finansów uczelni publicznej zawiera w szczególności:
1) analizę stanu funduszy, z uwzględnieniem faktycznej dostępności wykazywanych środków;
2) [2] analizę źródeł i miejsc powstawania przychodów i kosztów;
3) [3] informację o poziomie należności i zobowiązań, w tym zobowiązań wymagalnych;
4) analizę stopnia wykorzystania majątku ruchomego i nieruchomego, ze wskazaniem składników majątku, które nie są dostatecznie wykorzystane;
5) [4] ocenę realnych źródeł i skali możliwego zwiększenia przychodów i zmniejszenia kosztów;
6) analizę stanu zatrudnienia i poziomu wynagrodzeń w uczelni – w podziale na grupy pracowników, w tym:
a) analizę stopnia dostosowania stanu zatrudnienia do realizowanych przez uczelnię zadań,
b) szczegółową analizę obciążeń dydaktycznych grupy nauczycieli akademickich;
7) [5] (uchylony).
[2] § 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 września 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i trybu realizacji programu naprawczego prowadzącego do uzyskania równowagi finansowej uczelni publicznej (Dz.U. poz. 1502). Zmiana weszła w życie 1 października 2016 r.
[3] § 4 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 września 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i trybu realizacji programu naprawczego prowadzącego do uzyskania równowagi finansowej uczelni publicznej (Dz.U. poz. 1502). Zmiana weszła w życie 1 października 2016 r.
[4] § 4 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 września 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i trybu realizacji programu naprawczego prowadzącego do uzyskania równowagi finansowej uczelni publicznej (Dz.U. poz. 1502). Zmiana weszła w życie 1 października 2016 r.
[5] § 4 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 13 września 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu i trybu realizacji programu naprawczego prowadzącego do uzyskania równowagi finansowej uczelni publicznej (Dz.U. poz. 1502). Zmiana weszła w życie 1 października 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-01-01 do 2016-09-30
Szczegółowa diagnoza stanu finansów uczelni publicznej zawiera w szczególności:
1) analizę stanu funduszy, z uwzględnieniem faktycznej dostępności wykazywanych środków;
2) analizę źródeł i miejsc powstawania kosztów i strat;
3) informację o poziomie należności i zobowiązań, w tym zobowiązań wymagalnych, w ujęciu przedmiotowym oraz podmiotowym, w rodzajowych grupach podmiotów;
4) analizę stopnia wykorzystania majątku ruchomego i nieruchomego, ze wskazaniem składników majątku, które nie są dostatecznie wykorzystane;
5) ocenę realnych źródeł i skali możliwego zwiększenia przychodów;
6) analizę stanu zatrudnienia i poziomu wynagrodzeń w uczelni – w podziale na grupy pracowników, w tym:
a) analizę stopnia dostosowania stanu zatrudnienia do realizowanych przez uczelnię zadań,
b) szczegółową analizę obciążeń dydaktycznych grupy nauczycieli akademickich;
7) porównanie faktycznej oraz optymalnej wysokości pozostałych grup kosztów ujętych w planie rzeczowo-finansowym oraz sprawozdaniu z jego wykonania, w powiązaniu ze skalą i zakresem realizowanych zadań.