Wersja obowiązująca od 2018.04.09 do 2019.09.01
Rozdział 2
Szczegółowy zakres danych dziedzinowych gromadzonych w SIO w zbiorach danych szkół i placówek oświatowych
§ 3. [Dane dziedzinowe dotyczące warunków dydaktycznych, materialnych i finansowych prowadzenia szkół i placówek oświatowych ] W SIO gromadzi się dane dziedzinowe dotyczące warunków dydaktycznych, materialnych i finansowych prowadzenia szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 8 pkt 1 ustawy, które obejmują:
1) dane dotyczące powierzchni gruntów pozostających w dyspozycji szkoły i placówki oświatowej, z wyszczególnieniem powierzchni:
a) terenów sportowych,
b) placów zabaw,
c) terenów pod obiektami budowlanymi, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 i 1529), niewymienionymi w lit. a i b,
d) terenów zieleni urządzonej, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 i 1566),
e) pozostałych terenów;
2) dane dotyczące powierzchni użytkowej obiektów budowlanych pozostających w dyspozycji szkoły i placówki oświatowej, z wyszczególnieniem rodzajów pomieszczeń w zależności od pełnionych funkcji oraz powierzchni tych pomieszczeń;
3) dane dotyczące rodzaju i liczby obiektów sportowych i rekreacyjnych niebędących w dyspozycji szkoły i placówki oświatowej, z których w poprzednim roku szkolnym korzystali uczniowie szkoły lub placówki oświatowej w ramach zajęć organizowanych przez szkołę lub placówkę oświatową;
4) dane o wyposażeniu szkoły i placówki oświatowej:
a) rodzaj i liczbę urządzeń sportowych i rekreacyjnych,
b) rodzaj i liczbę pomocy dydaktycznych, w tym komputerów,
c) dostęp do Internetu:
– przepustowość i rodzaj łącza internetowego,
– możliwość korzystania z bezprzewodowego dostępu do Internetu poprzez wewnątrzszkolną sieć komputerową,
d) rodzaj i liczbę zbiorów bibliotecznych,
e) rodzaj i liczbę urządzeń do diagnozy i terapii, w tym do prowadzenia badań przesiewowych,
f) korzystanie z dziennika elektronicznego,
g) liczbę licencji do elektronicznych platform edukacyjnych,
h) liczbę licencji do e-podręczników;
5) dane dotyczące wydatków na prowadzenie szkół i placówek oświatowych:
a) w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i właściwych ministrów – dotyczące planowanych wydatków oraz wydatków wykonanych w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 39 ust. 4 pkt 1 i ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, z późn. zm.3)),
b) w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz niepublicznych szkół i placówek oświatowych – dotyczące wydatków wykonanych w okresach, o których mowa w § 31 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz pkt 5 lit. a, z wyszczególnieniem wydatków majątkowych i wydatków na wynagrodzenia, w tym wynagrodzenia nauczycieli;
6) dane o łącznej wysokości dotacji, o której mowa w art. 15–21, art. 25, art. 26, art. 28–32, art. 40 i art. 41 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. poz. 2203) [1] – w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz niepublicznych szkół i placówek oświatowych;
7) dane o liczbie korzystających z biblioteki szkolnej, z wyszczególnieniem:
a) liczby uczniów, którzy w okresie, o którym mowa w § 31 ust. 1 pkt 1 lit. b, byli zarejestrowani w bibliotece szkolnej,
b) liczby uczniów, którzy w okresie, o którym mowa w § 31 ust. 1 pkt 1 lit. b, wypożyczyli co najmniej jedną książkę, według kategorii wiekowych odpowiadających etapom edukacyjnym;
8) dane o liczbie miejsc w:
a) internacie,
b) bursie,
c) przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej oraz innej formie wychowania przedszkolnego,
d) specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym,
e) specjalnym ośrodku wychowawczym,
f) ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym,
g) młodzieżowym ośrodku wychowawczym, z wyszczególnieniem liczby miejsc przeznaczonych do tymczasowego umieszczania nieletnich na podstawie postanowienia sądu rodzinnego o tymczasowym zastosowaniu środka wychowawczego w postaci umieszczenia w młodzieżowym ośrodku wychowawczym,
h) młodzieżowym ośrodku socjoterapii,
i) szkolnym schronisku młodzieżowym,
j) domu wczasów dziecięcych;
9) dane dotyczące czasu pracy przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej oraz innej formy wychowania przedszkolnego:
a) dzienny czas pracy przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej oraz innej formy wychowania przedszkolnego,
b) w przypadku publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w publicznej szkole podstawowej oraz innej publicznej formy wychowania przedszkolnego – ustalony przez organ prowadzący czas, w którym przedszkole, oddział przedszkolny lub inna forma wychowania przedszkolnego zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę, o którym mowa w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe;
10) dane dotyczące czasu pracy szkolnego schroniska młodzieżowego – okresy, w których schronisko prowadzi działalność;
11) dane dotyczące warunków prowadzenia dożywiania uczniów:
a) średnia dzienna liczba uczniów korzystających w październiku z posiłków organizowanych przez szkołę i placówkę oświatową, według rodzajów tych posiłków, z wyszczególnieniem liczby uczniów korzystających z posiłków:
– pełnopłatnych,
– dofinansowanych,
– refundowanych,
b) średnia dzienna liczba posiłków wydanych przez stołówkę szkoły i placówki oświatowej w październiku, według rodzajów tych posiłków – w przypadku szkół i placówek oświatowych posiadających stołówki;
12) dane dotyczące zakresu dostosowania szkoły i placówki oświatowej do potrzeb osób niepełnosprawnych:
a) dostosowana całkowicie,
b) częściowo dostosowana,
c) niedostosowana.
[1] § 3 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej (Dz.U. poz. 628). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2018 r.
Na podstawie § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej (Dz.U. poz. 628) do 31 sierpnia 2022 r. w ramach danych, o których mowa w § 3 pkt 6 w brzmieniu nadanym ww. rozporządzeniem, gromadzi się również dane dotyczące dotacji, o których mowa w art. 111 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. poz. 2203).
Wersja obowiązująca od 2018.04.09 do 2019.09.01
Rozdział 2
Szczegółowy zakres danych dziedzinowych gromadzonych w SIO w zbiorach danych szkół i placówek oświatowych
§ 3. [Dane dziedzinowe dotyczące warunków dydaktycznych, materialnych i finansowych prowadzenia szkół i placówek oświatowych ] W SIO gromadzi się dane dziedzinowe dotyczące warunków dydaktycznych, materialnych i finansowych prowadzenia szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 8 pkt 1 ustawy, które obejmują:
1) dane dotyczące powierzchni gruntów pozostających w dyspozycji szkoły i placówki oświatowej, z wyszczególnieniem powierzchni:
a) terenów sportowych,
b) placów zabaw,
c) terenów pod obiektami budowlanymi, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 i 1529), niewymienionymi w lit. a i b,
d) terenów zieleni urządzonej, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 i 1566),
e) pozostałych terenów;
2) dane dotyczące powierzchni użytkowej obiektów budowlanych pozostających w dyspozycji szkoły i placówki oświatowej, z wyszczególnieniem rodzajów pomieszczeń w zależności od pełnionych funkcji oraz powierzchni tych pomieszczeń;
3) dane dotyczące rodzaju i liczby obiektów sportowych i rekreacyjnych niebędących w dyspozycji szkoły i placówki oświatowej, z których w poprzednim roku szkolnym korzystali uczniowie szkoły lub placówki oświatowej w ramach zajęć organizowanych przez szkołę lub placówkę oświatową;
4) dane o wyposażeniu szkoły i placówki oświatowej:
a) rodzaj i liczbę urządzeń sportowych i rekreacyjnych,
b) rodzaj i liczbę pomocy dydaktycznych, w tym komputerów,
c) dostęp do Internetu:
– przepustowość i rodzaj łącza internetowego,
– możliwość korzystania z bezprzewodowego dostępu do Internetu poprzez wewnątrzszkolną sieć komputerową,
d) rodzaj i liczbę zbiorów bibliotecznych,
e) rodzaj i liczbę urządzeń do diagnozy i terapii, w tym do prowadzenia badań przesiewowych,
f) korzystanie z dziennika elektronicznego,
g) liczbę licencji do elektronicznych platform edukacyjnych,
h) liczbę licencji do e-podręczników;
5) dane dotyczące wydatków na prowadzenie szkół i placówek oświatowych:
a) w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i właściwych ministrów – dotyczące planowanych wydatków oraz wydatków wykonanych w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 39 ust. 4 pkt 1 i ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, z późn. zm.3)),
b) w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz niepublicznych szkół i placówek oświatowych – dotyczące wydatków wykonanych w okresach, o których mowa w § 31 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz pkt 5 lit. a, z wyszczególnieniem wydatków majątkowych i wydatków na wynagrodzenia, w tym wynagrodzenia nauczycieli;
6) dane o łącznej wysokości dotacji, o której mowa w art. 15–21, art. 25, art. 26, art. 28–32, art. 40 i art. 41 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. poz. 2203) [1] – w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz niepublicznych szkół i placówek oświatowych;
7) dane o liczbie korzystających z biblioteki szkolnej, z wyszczególnieniem:
a) liczby uczniów, którzy w okresie, o którym mowa w § 31 ust. 1 pkt 1 lit. b, byli zarejestrowani w bibliotece szkolnej,
b) liczby uczniów, którzy w okresie, o którym mowa w § 31 ust. 1 pkt 1 lit. b, wypożyczyli co najmniej jedną książkę, według kategorii wiekowych odpowiadających etapom edukacyjnym;
8) dane o liczbie miejsc w:
a) internacie,
b) bursie,
c) przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej oraz innej formie wychowania przedszkolnego,
d) specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym,
e) specjalnym ośrodku wychowawczym,
f) ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym,
g) młodzieżowym ośrodku wychowawczym, z wyszczególnieniem liczby miejsc przeznaczonych do tymczasowego umieszczania nieletnich na podstawie postanowienia sądu rodzinnego o tymczasowym zastosowaniu środka wychowawczego w postaci umieszczenia w młodzieżowym ośrodku wychowawczym,
h) młodzieżowym ośrodku socjoterapii,
i) szkolnym schronisku młodzieżowym,
j) domu wczasów dziecięcych;
9) dane dotyczące czasu pracy przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej oraz innej formy wychowania przedszkolnego:
a) dzienny czas pracy przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej oraz innej formy wychowania przedszkolnego,
b) w przypadku publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w publicznej szkole podstawowej oraz innej publicznej formy wychowania przedszkolnego – ustalony przez organ prowadzący czas, w którym przedszkole, oddział przedszkolny lub inna forma wychowania przedszkolnego zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę, o którym mowa w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe;
10) dane dotyczące czasu pracy szkolnego schroniska młodzieżowego – okresy, w których schronisko prowadzi działalność;
11) dane dotyczące warunków prowadzenia dożywiania uczniów:
a) średnia dzienna liczba uczniów korzystających w październiku z posiłków organizowanych przez szkołę i placówkę oświatową, według rodzajów tych posiłków, z wyszczególnieniem liczby uczniów korzystających z posiłków:
– pełnopłatnych,
– dofinansowanych,
– refundowanych,
b) średnia dzienna liczba posiłków wydanych przez stołówkę szkoły i placówki oświatowej w październiku, według rodzajów tych posiłków – w przypadku szkół i placówek oświatowych posiadających stołówki;
12) dane dotyczące zakresu dostosowania szkoły i placówki oświatowej do potrzeb osób niepełnosprawnych:
a) dostosowana całkowicie,
b) częściowo dostosowana,
c) niedostosowana.
[1] § 3 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej (Dz.U. poz. 628). Zmiana weszła w życie 9 kwietnia 2018 r.
Na podstawie § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej (Dz.U. poz. 628) do 31 sierpnia 2022 r. w ramach danych, o których mowa w § 3 pkt 6 w brzmieniu nadanym ww. rozporządzeniem, gromadzi się również dane dotyczące dotacji, o których mowa w art. 111 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. poz. 2203).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.09.02 do 2018.04.08
Rozdział 2
Szczegółowy zakres danych dziedzinowych gromadzonych w SIO w zbiorach danych szkół i placówek oświatowych
§ 3. [Dane dziedzinowe dotyczące warunków dydaktycznych, materialnych i finansowych prowadzenia szkół i placówek oświatowych ] W SIO gromadzi się dane dziedzinowe dotyczące warunków dydaktycznych, materialnych i finansowych prowadzenia szkół i placówek oświatowych, o których mowa w art. 8 pkt 1 ustawy, które obejmują:
1) dane dotyczące powierzchni gruntów pozostających w dyspozycji szkoły i placówki oświatowej, z wyszczególnieniem powierzchni:
a) terenów sportowych,
b) placów zabaw,
c) terenów pod obiektami budowlanymi, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 i 1529), niewymienionymi w lit. a i b,
d) terenów zieleni urządzonej, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 i 1566),
e) pozostałych terenów;
2) dane dotyczące powierzchni użytkowej obiektów budowlanych pozostających w dyspozycji szkoły i placówki oświatowej, z wyszczególnieniem rodzajów pomieszczeń w zależności od pełnionych funkcji oraz powierzchni tych pomieszczeń;
3) dane dotyczące rodzaju i liczby obiektów sportowych i rekreacyjnych niebędących w dyspozycji szkoły i placówki oświatowej, z których w poprzednim roku szkolnym korzystali uczniowie szkoły lub placówki oświatowej w ramach zajęć organizowanych przez szkołę lub placówkę oświatową;
4) dane o wyposażeniu szkoły i placówki oświatowej:
a) rodzaj i liczbę urządzeń sportowych i rekreacyjnych,
b) rodzaj i liczbę pomocy dydaktycznych, w tym komputerów,
c) dostęp do Internetu:
– przepustowość i rodzaj łącza internetowego,
– możliwość korzystania z bezprzewodowego dostępu do Internetu poprzez wewnątrzszkolną sieć komputerową,
d) rodzaj i liczbę zbiorów bibliotecznych,
e) rodzaj i liczbę urządzeń do diagnozy i terapii, w tym do prowadzenia badań przesiewowych,
f) korzystanie z dziennika elektronicznego,
g) liczbę licencji do elektronicznych platform edukacyjnych,
h) liczbę licencji do e-podręczników;
5) dane dotyczące wydatków na prowadzenie szkół i placówek oświatowych:
a) w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego i właściwych ministrów – dotyczące planowanych wydatków oraz wydatków wykonanych w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 39 ust. 4 pkt 1 i ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, z późn. zm.3)),
b) w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz niepublicznych szkół i placówek oświatowych – dotyczące wydatków wykonanych w okresach, o których mowa w § 31 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz pkt 5 lit. a, z wyszczególnieniem wydatków majątkowych i wydatków na wynagrodzenia, w tym wynagrodzenia nauczycieli;
6) dane o łącznej wysokości dotacji, o której mowa w art. 80 i art. 90 ustawy o systemie oświaty – w przypadku publicznych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne oraz niepublicznych szkół i placówek oświatowych;
7) dane o liczbie korzystających z biblioteki szkolnej, z wyszczególnieniem:
a) liczby uczniów, którzy w okresie, o którym mowa w § 31 ust. 1 pkt 1 lit. b, byli zarejestrowani w bibliotece szkolnej,
b) liczby uczniów, którzy w okresie, o którym mowa w § 31 ust. 1 pkt 1 lit. b, wypożyczyli co najmniej jedną książkę, według kategorii wiekowych odpowiadających etapom edukacyjnym;
8) dane o liczbie miejsc w:
a) internacie,
b) bursie,
c) przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej oraz innej formie wychowania przedszkolnego,
d) specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym,
e) specjalnym ośrodku wychowawczym,
f) ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym,
g) młodzieżowym ośrodku wychowawczym, z wyszczególnieniem liczby miejsc przeznaczonych do tymczasowego umieszczania nieletnich na podstawie postanowienia sądu rodzinnego o tymczasowym zastosowaniu środka wychowawczego w postaci umieszczenia w młodzieżowym ośrodku wychowawczym,
h) młodzieżowym ośrodku socjoterapii,
i) szkolnym schronisku młodzieżowym,
j) domu wczasów dziecięcych;
9) dane dotyczące czasu pracy przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej oraz innej formy wychowania przedszkolnego:
a) dzienny czas pracy przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej oraz innej formy wychowania przedszkolnego,
b) w przypadku publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w publicznej szkole podstawowej oraz innej publicznej formy wychowania przedszkolnego – ustalony przez organ prowadzący czas, w którym przedszkole, oddział przedszkolny lub inna forma wychowania przedszkolnego zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę, o którym mowa w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo oświatowe;
10) dane dotyczące czasu pracy szkolnego schroniska młodzieżowego – okresy, w których schronisko prowadzi działalność;
11) dane dotyczące warunków prowadzenia dożywiania uczniów:
a) średnia dzienna liczba uczniów korzystających w październiku z posiłków organizowanych przez szkołę i placówkę oświatową, według rodzajów tych posiłków, z wyszczególnieniem liczby uczniów korzystających z posiłków:
– pełnopłatnych,
– dofinansowanych,
– refundowanych,
b) średnia dzienna liczba posiłków wydanych przez stołówkę szkoły i placówki oświatowej w październiku, według rodzajów tych posiłków – w przypadku szkół i placówek oświatowych posiadających stołówki;
12) dane dotyczące zakresu dostosowania szkoły i placówki oświatowej do potrzeb osób niepełnosprawnych:
a) dostosowana całkowicie,
b) częściowo dostosowana,
c) niedostosowana.