Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-05-08 do 2018-12-30 (Dz.U.2017.891 tekst jednolity)
[Obowiązki podmiotu prowadzącego warsztat ] 1. Podmiot prowadzący warsztat jest obowiązany:
1) posiadać dokumentację umożliwiającą stwierdzenie zgodności sprawdzanych tachografów cyfrowych z homologowanym typem i wymaganiami, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1360/2002;
2) prowadzić dokumentację wykonywanych czynności związanych z instalacją, naprawą i sprawdzaniem tachografów cyfrowych;
3) zapewnić wykonywanie czynności związanych z instalacją, naprawą lub sprawdzaniem tachografów cyfrowych wyłącznie przez techników warsztatu;
4) prowadzić działalność z zachowaniem wymagań bezpieczeństwa tachografów cyfrowych, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1360/2002;
5) przechowywać dane pobrane z tachografu cyfrowego i przekazywać je ich właścicielom;
6) zapewnić właściwe warunki bezpieczeństwa przechowywania kart warsztatowych;
7) umożliwiać przeprowadzanie kontroli uprawnionym organom;
8) używać kart warsztatowych w miejscu świadczenia usług i zgodnie z ich zakresem.
2. Dokumentację, o której mowa w ust. 1 pkt 2, podmiot prowadzący warsztat:
1) przechowuje przez okres co najmniej 4 lat od dnia wykonania czynności;
2) udostępnia, na żądanie, organom administracji miar oraz uprawnionym podmiotom;
3) przekazuje w całości właściwemu terytorialnie organowi administracji miar w terminie 30 dni od dnia zakończenia likwidacji działalności albo wydania decyzji o cofnięciu zezwolenia.
3. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) wymagania w zakresie pobierania danych z tachografu cyfrowego, ich przechowywania przez podmiot prowadzący warsztat oraz tryb przekazywania danych ich właścicielom,
2) sposób poświadczania przekazania danych lub braku możliwości ich pobrania z tachografu cyfrowego
– kierując się koniecznością zapewnienia należytej dbałości przy wykonywaniu usług objętych zezwoleniem, a także wymogów w zakresie bezpieczeństwa tachografów cyfrowych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-10-05 do 2017-05-07
1. Podmiot prowadzący warsztat jest obowiązany:
1) posiadać dokumentację umożliwiającą stwierdzenie zgodności sprawdzanych tachografów cyfrowych z homologowanym typem i wymaganiami, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1360/2002;
2) prowadzić dokumentację wykonywanych czynności związanych z instalacją, naprawą i sprawdzaniem tachografów cyfrowych;
3) zapewnić wykonywanie czynności związanych z instalacją, naprawą lub sprawdzaniem tachografów cyfrowych wyłącznie przez techników warsztatu;
4) prowadzić działalność z zachowaniem wymagań bezpieczeństwa tachografów cyfrowych, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1360/2002;
5) przechowywać dane pobrane z tachografu cyfrowego i przekazywać je ich właścicielom;
6) zapewnić właściwe warunki bezpieczeństwa przechowywania kart warsztatowych;
7) umożliwiać przeprowadzanie kontroli uprawnionym organom;
8) używać kart warsztatowych w miejscu świadczenia usług i zgodnie z ich zakresem.
2. Dokumentację, o której mowa w ust. 1 pkt 2, podmiot prowadzący warsztat:
1) przechowuje przez okres co najmniej 4 lat od dnia wykonania czynności;
2) udostępnia, na żądanie, organom administracji miar oraz uprawnionym podmiotom;
3) przekazuje w całości właściwemu terytorialnie organowi administracji miar w terminie 30 dni od dnia zakończenia likwidacji działalności albo wydania decyzji o cofnięciu zezwolenia.
3. Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia:
1) wymagania w zakresie pobierania danych z tachografu cyfrowego, ich przechowywania przez podmiot prowadzący warsztat oraz tryb przekazywania danych ich właścicielom,
2) sposób poświadczania przekazania danych lub braku możliwości ich pobrania z tachografu cyfrowego
– kierując się koniecznością zapewnienia należytej dbałości przy wykonywaniu usług objętych zezwoleniem, a także wymogów w zakresie bezpieczeństwa tachografów cyfrowych.