Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-04-30 do 2018-09-02
[Świadectwo funkcjonalności] 1. Świadectwo funkcjonalności tachografu cyfrowego oraz świadectwo funkcjonalności karty wydaje Prezes GUM w trybie decyzji na wniosek odpowiednio producenta tachografów cyfrowych albo producenta kart.
2. Wniosek o wydanie świadectwa funkcjonalności zawiera:
1) imię i nazwisko, miejsce zamieszkania albo nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2) [1] numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) datę i miejsce sporządzenia wniosku oraz podpis wnioskodawcy.
3. Do wniosku o wydanie świadectwa funkcjonalności dołącza się:
1) dokumentację niezbędną do przeprowadzenia badań funkcjonalności, a w szczególności dokumentację techniczno-konstrukcyjną tachografu cyfrowego albo karty, potwierdzającą spełnianie wymagań, o których mowa w załączniku IB do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002;
2) co najmniej dwa egzemplarze tachografu cyfrowego, których typ ma być badany;
3) karty testowe pełniące rolę karty kierowcy, karty przedsiębiorstwa, karty warsztatowej oraz karty kontrolnej w ilości potrzebnej do przeprowadzenia badań.
4. Prezes GUM, jeżeli jest to konieczne do prawidłowego przeprowadzenia badań, może:
1) zażądać od wnioskodawcy dostarczenia dodatkowej liczby tachografów cyfrowych;
2) wezwać wnioskodawcę do dostarczenia uzupełniających materiałów i dokumentów.
5. Wnioskodawca może dołączyć do wniosku protokoły potwierdzające pozytywne przejście badań funkcjonalności wyszczególnionych w dodatku 9 załącznika IB do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002, wykonanych przez jednostki, o których mowa w ust. 6 pkt 2 i 3.
6. Zgodność z wymaganiami dla tachografów cyfrowych lub kart, w zakresie funkcjonalności, stwierdza się na podstawie wyników badań wykonywanych przez:
1) Główny Urząd Miar;
2) okręgowe urzędy miar lub
3) akredytowane instytuty naukowe, placówki badawcze, laboratoria pomiarowe lub jednostki posiadające specjalistyczną wiedzę i wyposażenie techniczne niezbędne do przeprowadzenia badań.
[1] Art. 4 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 105 pkt 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej (Dz.U. poz. 650). Zmiana weszła w życie 30 kwietnia 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-05-08 do 2018-04-29 (Dz.U.2017.891 tekst jednolity)
[Świadectwo funkcjonalności] 1. Świadectwo funkcjonalności tachografu cyfrowego oraz świadectwo funkcjonalności karty wydaje Prezes GUM w trybie decyzji na wniosek odpowiednio producenta tachografów cyfrowych albo producenta kart.
2. Wniosek o wydanie świadectwa funkcjonalności zawiera:
1) imię i nazwisko, miejsce zamieszkania albo nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer identyfikacyjny REGON, jeżeli jest nadany;
3) datę i miejsce sporządzenia wniosku oraz podpis wnioskodawcy.
3. Do wniosku o wydanie świadectwa funkcjonalności dołącza się:
1) dokumentację niezbędną do przeprowadzenia badań funkcjonalności, a w szczególności dokumentację techniczno-konstrukcyjną tachografu cyfrowego albo karty, potwierdzającą spełnianie wymagań, o których mowa w załączniku IB do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002;
2) co najmniej dwa egzemplarze tachografu cyfrowego, których typ ma być badany;
3) karty testowe pełniące rolę karty kierowcy, karty przedsiębiorstwa, karty warsztatowej oraz karty kontrolnej w ilości potrzebnej do przeprowadzenia badań.
4. Prezes GUM, jeżeli jest to konieczne do prawidłowego przeprowadzenia badań, może:
1) zażądać od wnioskodawcy dostarczenia dodatkowej liczby tachografów cyfrowych;
2) wezwać wnioskodawcę do dostarczenia uzupełniających materiałów i dokumentów.
5. Wnioskodawca może dołączyć do wniosku protokoły potwierdzające pozytywne przejście badań funkcjonalności wyszczególnionych w dodatku 9 załącznika IB do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002, wykonanych przez jednostki, o których mowa w ust. 6 pkt 2 i 3.
6. Zgodność z wymaganiami dla tachografów cyfrowych lub kart, w zakresie funkcjonalności, stwierdza się na podstawie wyników badań wykonywanych przez:
1) Główny Urząd Miar;
2) okręgowe urzędy miar lub
3) akredytowane instytuty naukowe, placówki badawcze, laboratoria pomiarowe lub jednostki posiadające specjalistyczną wiedzę i wyposażenie techniczne niezbędne do przeprowadzenia badań.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-09-01 do 2017-05-07
[Świadectwo funkcjonalności] 1. Świadectwo funkcjonalności tachografu cyfrowego oraz świadectwo funkcjonalności karty wydaje Prezes GUM w trybie decyzji na wniosek odpowiednio producenta tachografów cyfrowych albo producenta kart.
2. Wniosek o wydanie świadectwa funkcjonalności zawiera:
1) imię i nazwisko, miejsce zamieszkania albo nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2) [1] numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer identyfikacyjny REGON, jeżeli jest nadany;
3) datę i miejsce sporządzenia wniosku oraz podpis wnioskodawcy.
3. Do wniosku o wydanie świadectwa funkcjonalności dołącza się:
1) dokumentację niezbędną do przeprowadzenia badań funkcjonalności, a w szczególności dokumentację techniczno-konstrukcyjną tachografu cyfrowego albo karty, potwierdzającą spełnianie wymagań, o których mowa w załączniku IB do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002;
2) co najmniej dwa egzemplarze tachografu cyfrowego, których typ ma być badany;
3) karty testowe pełniące rolę karty kierowcy, karty przedsiębiorstwa, karty warsztatowej oraz karty kontrolnej w ilości potrzebnej do przeprowadzenia badań.
4. Prezes GUM, jeżeli jest to konieczne do prawidłowego przeprowadzenia badań, może:
1) zażądać od wnioskodawcy dostarczenia dodatkowej liczby tachografów cyfrowych;
2) wezwać wnioskodawcę do dostarczenia uzupełniających materiałów i dokumentów.
5. Wnioskodawca może dołączyć do wniosku protokoły potwierdzające pozytywne przejście badań funkcjonalności wyszczególnionych w dodatku 9 załącznika IB do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002, wykonanych przez jednostki, o których mowa w ust. 6 pkt 2 i 3.
6. Zgodność z wymaganiami dla tachografów cyfrowych lub kart, w zakresie funkcjonalności, stwierdza się na podstawie wyników badań wykonywanych przez:
1) Główny Urząd Miar;
2) okręgowe urzędy miar lub
3) akredytowane instytuty naukowe, placówki badawcze, laboratoria pomiarowe lub jednostki posiadające specjalistyczną wiedzę i wyposażenie techniczne niezbędne do przeprowadzenia badań.
[1] Art. 4 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 41 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 171, poz. 1016). Zmiana weszła w życie 1 września 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-10-05 do 2011-08-31
1. Świadectwo funkcjonalności tachografu cyfrowego oraz świadectwo funkcjonalności karty wydaje Prezes GUM w trybie decyzji na wniosek odpowiednio producenta tachografów cyfrowych albo producenta kart.
2. Wniosek o wydanie świadectwa funkcjonalności zawiera:
1) imię i nazwisko, miejsce zamieszkania albo nazwę, siedzibę i adres wnioskodawcy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer ewidencyjny REGON wnioskodawcy, jeżeli są nadane;
3) datę i miejsce sporządzenia wniosku oraz podpis wnioskodawcy.
3. Do wniosku o wydanie świadectwa funkcjonalności dołącza się:
1) dokumentację niezbędną do przeprowadzenia badań funkcjonalności, a w szczególności dokumentację techniczno-konstrukcyjną tachografu cyfrowego albo karty, potwierdzającą spełnianie wymagań, o których mowa w załączniku IB do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002;
2) co najmniej dwa egzemplarze tachografu cyfrowego, których typ ma być badany;
3) karty testowe pełniące rolę karty kierowcy, karty przedsiębiorstwa, karty warsztatowej oraz karty kontrolnej w ilości potrzebnej do przeprowadzenia badań.
4. Prezes GUM, jeżeli jest to konieczne do prawidłowego przeprowadzenia badań, może:
1) zażądać od wnioskodawcy dostarczenia dodatkowej liczby tachografów cyfrowych;
2) wezwać wnioskodawcę do dostarczenia uzupełniających materiałów i dokumentów.
5. Wnioskodawca może dołączyć do wniosku protokoły potwierdzające pozytywne przejście badań funkcjonalności wyszczególnionych w dodatku 9 załącznika IB do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002, wykonanych przez jednostki, o których mowa w ust. 6 pkt 2 i 3.
6. Zgodność z wymaganiami dla tachografów cyfrowych lub kart, w zakresie funkcjonalności, stwierdza się na podstawie wyników badań wykonywanych przez:
1) Główny Urząd Miar;
2) okręgowe urzędy miar lub
3) akredytowane instytuty naukowe, placówki badawcze, laboratoria pomiarowe lub jednostki posiadające specjalistyczną wiedzę i wyposażenie techniczne niezbędne do przeprowadzenia badań.