Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-05-08 do 2018-12-30 (Dz.U.2017.891 tekst jednolity)
[Decyzja o cofnięciu zezwolenia na prowadzenie warsztatu ] 1. Prezes GUM niezwłocznie wydaje decyzję o cofnięciu zezwolenia na prowadzenie warsztatu, jeżeli:
1) podmiot prowadzący warsztat przestał spełniać wymagania, o których mowa w art. 6 ust. 5 pkt 1–3 lub 5;
2) w stosunku do podmiotu prowadzącego warsztat wydano prawomocne orzeczenie zakazu prowadzenia działalności gospodarczej w tym zakresie;
3) podmiot prowadzący warsztat nie usunął nieprawidłowości w wyznaczonym terminie;
4) podmiot prowadzący warsztat rażąco naruszył warunki prowadzenia warsztatu.
2. Rażącym naruszeniem warunków prowadzenia warsztatu jest:
1) instalacja tachografu cyfrowego nieposiadającego ważnego świadectwa homologacji typu;
2) dopuszczenie do użytkowania wadliwie działającego lub niesprawnego tachografu cyfrowego;
3) posługiwanie się kartą warsztatową niezgodnie z zakresem lub poza miejscem świadczenia usług określonych w zezwoleniu, z zastrzeżeniem ust. 3, udostępnianie karty innym osobom lub stosowanie jej bez udokumentowania faktu jej użycia;
4) uniemożliwienie przeprowadzenia kontroli.
3. Dopuszcza się użycie karty warsztatowej przez technika warsztatu poza miejscem świadczenia usług określonych w zezwoleniu, w przypadku gdy brak jest możliwości przemieszczenia do siedziby warsztatu pojazdu samochodowego podlegającego kontroli na drodze lub na terenie przedsiębiorstwa transportowego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-06-20 do 2017-05-07
[Decyzja o cofnięciu zezwolenia na prowadzenie warsztatu] 1. Prezes GUM niezwłocznie wydaje decyzję o cofnięciu zezwolenia na prowadzenie warsztatu, jeżeli:
1) [12] podmiot prowadzący warsztat przestał spełniać wymagania, o których mowa w art. 6 ust. 5 pkt 1–3 lub 5;
2) w stosunku do podmiotu prowadzącego warsztat wydano prawomocne orzeczenie zakazu prowadzenia działalności gospodarczej w tym zakresie;
3) podmiot prowadzący warsztat nie usunął nieprawidłowości w wyznaczonym terminie;
4) podmiot prowadzący warsztat rażąco naruszył warunki prowadzenia warsztatu.
2. Rażącym naruszeniem warunków prowadzenia warsztatu jest:
1) instalacja tachografu cyfrowego nieposiadającego ważnego świadectwa homologacji typu;
2) dopuszczenie do użytkowania wadliwie działającego lub niesprawnego tachografu cyfrowego;
3) posługiwanie się kartą warsztatową niezgodnie z zakresem lub poza miejscem świadczenia usług określonych w zezwoleniu, z zastrzeżeniem ust. 3, udostępnianie karty innym osobom lub stosowanie jej bez udokumentowania faktu jej użycia;
4) uniemożliwienie przeprowadzenia kontroli.
3. Dopuszcza się użycie karty warsztatowej przez technika warsztatu poza miejscem świadczenia usług określonych w zezwoleniu, w przypadku gdy brak jest możliwości przemieszczenia do siedziby warsztatu pojazdu samochodowego podlegającego kontroli na drodze lub na terenie przedsiębiorstwa transportowego.
[12] Art. 13 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 4 pkt 6 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zmianie ustawy o czasie pracy kierowców oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 99, poz. 661). Zmiana weszła w życie 20 czerwca 2007 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-10-05 do 2007-06-19
1. Prezes GUM niezwłocznie wydaje decyzję o cofnięciu zezwolenia na prowadzenie warsztatu, jeżeli:
1) podmiot prowadzący warsztat przestał spełniać wymagania, o których mowa w art. 6 ust. 5;
2) w stosunku do podmiotu prowadzącego warsztat wydano prawomocne orzeczenie zakazu prowadzenia działalności gospodarczej w tym zakresie;
3) podmiot prowadzący warsztat nie usunął nieprawidłowości w wyznaczonym terminie;
4) podmiot prowadzący warsztat rażąco naruszył warunki prowadzenia warsztatu.
2. Rażącym naruszeniem warunków prowadzenia warsztatu jest:
1) instalacja tachografu cyfrowego nieposiadającego ważnego świadectwa homologacji typu;
2) dopuszczenie do użytkowania wadliwie działającego lub niesprawnego tachografu cyfrowego;
3) posługiwanie się kartą warsztatową niezgodnie z zakresem lub poza miejscem świadczenia usług określonych w zezwoleniu, z zastrzeżeniem ust. 3, udostępnianie karty innym osobom lub stosowanie jej bez udokumentowania faktu jej użycia;
4) uniemożliwienie przeprowadzenia kontroli.
3. Dopuszcza się użycie karty warsztatowej przez technika warsztatu poza miejscem świadczenia usług określonych w zezwoleniu, w przypadku gdy brak jest możliwości przemieszczenia do siedziby warsztatu pojazdu samochodowego podlegającego kontroli na drodze lub na terenie przedsiębiorstwa transportowego.