Wersja obowiązująca od 2017-04-21 (Dz.U.2017.816 tekst jednolity)
[Zadania delegatury] W zakresie swojej właściwości miejscowej do zadań delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanych dalej „delegaturami”, należy:
1) sprawowanie kontroli przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów;
2) prowadzenie postępowań wyjaśniających;
3) prowadzenie postępowań antymonopolowych w sprawach praktyk ograniczających konkurencję;
3a) prowadzenie postępowań w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone;
4) prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
5) prowadzenie postępowań w sprawach kar pieniężnych;
6) przekazywanie informacji o sposobie rozpatrzenia zawiadomienia, o której mowa w art. 86 ust. 4 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, zwanej dalej „ustawą”, wraz z uzasadnieniem;
7) współpraca z wojewódzkimi inspektorami Inspekcji Handlowej, organami samorządu terytorialnego oraz z organizacjami społecznymi i innymi instytucjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów;
8) udzielanie pomocy organom samorządu województwa i powiatu oraz organizacjom społecznym lub innym instytucjom, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów, w zakresie wynikającym z rządowej polityki konsumenckiej;
9) przedstawianie sądowi istotnego dla sprawy poglądu w sprawach dotyczących ochrony konkurencji i konsumentów na podstawie art. 31d ustawy;
10) występowanie do przedsiębiorców w sprawach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów na podstawie art. 49a ustawy.
Wersja obowiązująca od 2017-04-21 (Dz.U.2017.816 tekst jednolity)
[Zadania delegatury] W zakresie swojej właściwości miejscowej do zadań delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanych dalej „delegaturami”, należy:
1) sprawowanie kontroli przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów;
2) prowadzenie postępowań wyjaśniających;
3) prowadzenie postępowań antymonopolowych w sprawach praktyk ograniczających konkurencję;
3a) prowadzenie postępowań w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone;
4) prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
5) prowadzenie postępowań w sprawach kar pieniężnych;
6) przekazywanie informacji o sposobie rozpatrzenia zawiadomienia, o której mowa w art. 86 ust. 4 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, zwanej dalej „ustawą”, wraz z uzasadnieniem;
7) współpraca z wojewódzkimi inspektorami Inspekcji Handlowej, organami samorządu terytorialnego oraz z organizacjami społecznymi i innymi instytucjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów;
8) udzielanie pomocy organom samorządu województwa i powiatu oraz organizacjom społecznym lub innym instytucjom, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów, w zakresie wynikającym z rządowej polityki konsumenckiej;
9) przedstawianie sądowi istotnego dla sprawy poglądu w sprawach dotyczących ochrony konkurencji i konsumentów na podstawie art. 31d ustawy;
10) występowanie do przedsiębiorców w sprawach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów na podstawie art. 49a ustawy.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-04-17 do 2017-04-20
W zakresie swojej właściwości miejscowej do zadań delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanych dalej „delegaturami”, należy:
1) sprawowanie kontroli przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów;
2) prowadzenie postępowań wyjaśniających;
3) prowadzenie postępowań antymonopolowych w sprawach praktyk ograniczających konkurencję;
3a) [1] prowadzenie postępowań w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone;
4) prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
5) prowadzenie postępowań w sprawach kar pieniężnych;
6) [2] przekazywanie informacji o sposobie rozpatrzenia zawiadomienia, o której mowa w art. 86 ust. 4 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, zwanej dalej „ustawą”, wraz z uzasadnieniem;
7) współpraca z wojewódzkimi inspektorami Inspekcji Handlowej, organami samorządu terytorialnego oraz z organizacjami społecznymi i innymi instytucjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów;
8) udzielanie pomocy organom samorządu województwa i powiatu oraz organizacjom społecznym lub innym instytucjom, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów, w zakresie wynikającym z rządowej polityki konsumenckiej;
9) [3] przedstawianie sądowi istotnego dla sprawy poglądu w sprawach dotyczących ochrony konkurencji i konsumentów na podstawie art. 31d ustawy;
10) [4] występowanie do przedsiębiorców w sprawach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów na podstawie art. 49a ustawy.
[1] § 2 pkt 3a dodany przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie właściwości miejscowej i rzeczowej delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Dz.U. poz. 475). Zmiana weszła w życie 17 kwietnia 2016 r.
[2] § 2 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie właściwości miejscowej i rzeczowej delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Dz.U. poz. 475). Zmiana weszła w życie 17 kwietnia 2016 r.
[3] § 2 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie właściwości miejscowej i rzeczowej delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Dz.U. poz. 475). Zmiana weszła w życie 17 kwietnia 2016 r.
[4] § 2 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie właściwości miejscowej i rzeczowej delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Dz.U. poz. 475). Zmiana weszła w życie 17 kwietnia 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-07-22 do 2016-04-16
W zakresie swojej właściwości miejscowej do zadań delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanych dalej „delegaturami”, należy:
1) sprawowanie kontroli przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów;
2) prowadzenie postępowań wyjaśniających;
3) prowadzenie postępowań antymonopolowych w sprawach praktyk ograniczających konkurencję;
4) prowadzenie postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
5) prowadzenie postępowań w sprawach kar pieniężnych;
6) przekazywanie informacji o sposobie rozpatrzenia zawiadomienia, o której mowa w art. 86 ust. 4 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, wraz z uzasadnieniem;
7) współpraca z wojewódzkimi inspektorami Inspekcji Handlowej, organami samorządu terytorialnego oraz z organizacjami społecznymi i innymi instytucjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów;
8) udzielanie pomocy organom samorządu województwa i powiatu oraz organizacjom społecznym lub innym instytucjom, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów, w zakresie wynikającym z rządowej polityki konsumenckiej.