Wersja obowiązująca od 2017-04-14 (Dz.U.2017.784 tekst jednolity)
[Dokumenty dołączone do projektu organizacji ruchu ] 1. Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach.
2. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
1) komendanta wojewódzkiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzką, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) komendanta powiatowego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową, z zastrzeżeniem pkt 3;
3) komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie, z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej;
4) zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
5) organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3.
3. Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku:
1) projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne;
2) projektu uproszczonego, o którym mowa w § 5 ust. 2;
3) projektu organizacji ruchu na drodze wewnętrznej.
4. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1) dołączenia do projektu:
a) profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
b) danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
2) złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
5. Przepis ust. 4 pkt 2 stosuje się w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
1) dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi;
2) dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem.
Wersja obowiązująca od 2017-04-14 (Dz.U.2017.784 tekst jednolity)
[Dokumenty dołączone do projektu organizacji ruchu ] 1. Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach.
2. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
1) komendanta wojewódzkiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzką, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) komendanta powiatowego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową, z zastrzeżeniem pkt 3;
3) komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie, z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej;
4) zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
5) organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3.
3. Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku:
1) projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne;
2) projektu uproszczonego, o którym mowa w § 5 ust. 2;
3) projektu organizacji ruchu na drodze wewnętrznej.
4. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1) dołączenia do projektu:
a) profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
b) danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
2) złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
5. Przepis ust. 4 pkt 2 stosuje się w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
1) dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi;
2) dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-07-01 do 2017-04-13
[Dokumenty dołączone do projektu organizacji ruchu] 1. Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach.
2. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
1) komendanta wojewódzkiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzką, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) komendanta powiatowego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową, z zastrzeżeniem pkt 3;
3) komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie, z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej;
4) zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
5) organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3.
3. [15] Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku:
1) projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne;
2) projektu uproszczonego, o którym mowa w § 5 ust. 2;
3) projektu organizacji ruchu na drodze wewnętrznej.
4. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1) dołączenia do projektu:
a) profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
b) danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
2) złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
5. Przepis ust. 4 pkt 2 stosuje się w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
1) dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi;
2) dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem.
[15] § 7 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 18 lutego 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. poz. 314). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-10-29 do 2016-06-30
[Dokumenty dołączone do projektu organizacji ruchu] 1. Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach.
2. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
1) komendanta wojewódzkiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzką, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) komendanta powiatowego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową, z zastrzeżeniem pkt 3;
3) komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie, z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej;
4) zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
5) organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3.
3. Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego, o którym mowa w § 5 ust. 2.
4. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
1) dołączenia do projektu:
a) profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
b) danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
2) złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.
5. Przepis ust. 4 pkt 2 stosuje się w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
1) dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi;
2) dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem.