history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2017-04-14    (Dz.U.2017.784 tekst jednolity)

§ 10. [Tymczasowe ograniczenia lub zakazy ruchu ] 1. Tymczasowe ograniczenia lub zakazy ruchu mogą wprowadzić:

1) Policja, Żandarmeria Wojskowa lub wojskowe organy porządkowe – w przypadku zdarzeń, w wyniku których może nastąpić zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, życia lub zdrowia osób lub możliwość wystąpienia szkód materialnych w znacznym rozmiarze;

2) zarząd drogi lub właściwe służby – w nagłym przypadku awarii urządzenia w pasie drogowym lub w jego pobliżu, w wyniku której nastąpiło zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub możliwość wystąpienia szkód materialnych.

2. Wprowadzając tymczasowe ograniczenia lub zakazy:

1) organy i podmioty, o których mowa w ust. 1, wyznaczają niezbędne objazdy i bezzwłocznie powiadamiają o tym właściwy organ zarządzający ruchem oraz właściwy zarząd drogi;

2) właściwy zarząd drogi niezwłocznie dokumentuje zmienioną organizację ruchu, określając przewidywany termin przywrócenia stanu pierwotnego, i przedstawia właściwemu organowi zarządzającemu ruchem.

3. Organ zarządzający ruchem w przypadkach, o których mowa w ust. 1, może:

1) przyjąć przedstawioną organizację ruchu;

2) zażądać wprowadzenia zmian lub usunięcia wprowadzonej organizacji ruchu;

3) wyznaczyć termin przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu.

4. Sygnalizacja świetlna może być sterowana ręcznie przez:

1) Policję, Żandarmerię Wojskową lub wojskowe organy porządkowe – w przypadku awarii sygnalizacji świetlnej, występowania zatorów na drodze lub konieczności zabezpieczenia przejazdu kolumny pojazdów uprzywilejowanych;

2) zarząd drogi lub upoważnioną przez niego jednostkę – w przypadku awarii sygnalizacji świetlnej lub konieczności konserwacji sygnalizatorów.

Wersja obowiązująca od 2017-04-14    (Dz.U.2017.784 tekst jednolity)

§ 10. [Tymczasowe ograniczenia lub zakazy ruchu ] 1. Tymczasowe ograniczenia lub zakazy ruchu mogą wprowadzić:

1) Policja, Żandarmeria Wojskowa lub wojskowe organy porządkowe – w przypadku zdarzeń, w wyniku których może nastąpić zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, życia lub zdrowia osób lub możliwość wystąpienia szkód materialnych w znacznym rozmiarze;

2) zarząd drogi lub właściwe służby – w nagłym przypadku awarii urządzenia w pasie drogowym lub w jego pobliżu, w wyniku której nastąpiło zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub możliwość wystąpienia szkód materialnych.

2. Wprowadzając tymczasowe ograniczenia lub zakazy:

1) organy i podmioty, o których mowa w ust. 1, wyznaczają niezbędne objazdy i bezzwłocznie powiadamiają o tym właściwy organ zarządzający ruchem oraz właściwy zarząd drogi;

2) właściwy zarząd drogi niezwłocznie dokumentuje zmienioną organizację ruchu, określając przewidywany termin przywrócenia stanu pierwotnego, i przedstawia właściwemu organowi zarządzającemu ruchem.

3. Organ zarządzający ruchem w przypadkach, o których mowa w ust. 1, może:

1) przyjąć przedstawioną organizację ruchu;

2) zażądać wprowadzenia zmian lub usunięcia wprowadzonej organizacji ruchu;

3) wyznaczyć termin przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu.

4. Sygnalizacja świetlna może być sterowana ręcznie przez:

1) Policję, Żandarmerię Wojskową lub wojskowe organy porządkowe – w przypadku awarii sygnalizacji świetlnej, występowania zatorów na drodze lub konieczności zabezpieczenia przejazdu kolumny pojazdów uprzywilejowanych;

2) zarząd drogi lub upoważnioną przez niego jednostkę – w przypadku awarii sygnalizacji świetlnej lub konieczności konserwacji sygnalizatorów.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-07-01 do 2017-04-13

[Tymczasowe ograniczenia lub zakazy ruchu] 1. Tymczasowe ograniczenia lub zakazy ruchu mogą wprowadzić:

1) Policja, Żandarmeria Wojskowa lub wojskowe organy porządkowe – w przypadku zdarzeń, w wyniku których może nastąpić zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, życia lub zdrowia osób lub możliwość wystąpienia szkód materialnych w znacznym rozmiarze;

2) zarząd drogi lub właściwe służby – w nagłym przypadku awarii urządzenia w pasie drogowym lub w jego pobliżu, w wyniku której nastąpiło zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub możliwość wystąpienia szkód materialnych.

2. [19] Wprowadzając tymczasowe ograniczenia lub zakazy:

1) organy i podmioty, o których mowa w ust. 1, wyznaczają niezbędne objazdy i bezzwłocznie powiadamiają o tym właściwy organ zarządzający ruchem oraz właściwy zarząd drogi;

2) właściwy zarząd drogi niezwłocznie dokumentuje zmienioną organizację ruchu, określając przewidywany termin przywrócenia stanu pierwotnego, i przedstawia właściwemu organowi zarządzającemu ruchem.

3. Organ zarządzający ruchem w przypadkach, o których mowa w ust. 1, może:

1) przyjąć przedstawioną organizację ruchu;

2) zażądać wprowadzenia zmian lub usunięcia wprowadzonej organizacji ruchu;

3) wyznaczyć termin przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu.

4. Sygnalizacja świetlna może być sterowana ręcznie przez:

1) Policję, Żandarmerię Wojskową lub wojskowe organy porządkowe – w przypadku awarii sygnalizacji świetlnej, występowania zatorów na drodze lub konieczności zabezpieczenia przejazdu kolumny pojazdów uprzywilejowanych;

2) zarząd drogi lub upoważnioną przez niego jednostkę – w przypadku awarii sygnalizacji świetlnej lub konieczności konserwacji sygnalizatorów.

[19] § 10 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 18 lutego 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. poz. 314). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-10-29 do 2016-06-30

[Tymczasowe ograniczenia lub zakazy ruchu] 1. Tymczasowe ograniczenia lub zakazy ruchu mogą wprowadzić:

1) Policja, Żandarmeria Wojskowa lub wojskowe organy porządkowe – w przypadku zdarzeń, w wyniku których może nastąpić zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, życia lub zdrowia osób lub możliwość wystąpienia szkód materialnych w znacznym rozmiarze;

2) zarząd drogi lub właściwe służby – w nagłym przypadku awarii urządzenia w pasie drogowym lub w jego pobliżu, w wyniku której nastąpiło zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub możliwość wystąpienia szkód materialnych.

2. Wprowadzając tymczasowe ograniczenia lub zakazy, należy:

1) wyznaczyć niezbędne objazdy;

2) bezzwłocznie powiadomić właściwy organ (organy) zarządzający ruchem oraz zarząd (zarządy) drogi, przedstawiając:

a) szkic sytuacyjny z zaznaczeniem na nim odcinka drogi o ograniczonym lub zamkniętym ruchu,

b) zmienioną organizację ruchu,

c) przewidywany termin przywrócenia stanu pierwotnego.

3. Organ zarządzający ruchem w przypadkach, o których mowa w ust. 1, może:

1) przyjąć przedstawioną organizację ruchu;

2) zażądać wprowadzenia zmian lub usunięcia wprowadzonej organizacji ruchu;

3) wyznaczyć termin przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu.

4. Sygnalizacja świetlna może być sterowana ręcznie przez:

1) Policję, Żandarmerię Wojskową lub wojskowe organy porządkowe – w przypadku awarii sygnalizacji świetlnej, występowania zatorów na drodze lub konieczności zabezpieczenia przejazdu kolumny pojazdów uprzywilejowanych;

2) zarząd drogi lub upoważnioną przez niego jednostkę – w przypadku awarii sygnalizacji świetlnej lub konieczności konserwacji sygnalizatorów.