Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Indywidualny plan resocjalizacji] 1. W zakładzie prowadzi się proces resocjalizacji wychowanka w oparciu o indywidualną diagnozę i indywidualny plan resocjalizacji, opracowany przez pedagoga i psychologa z udziałem wychowanka i innych pracowników zakładu.
2. (uchylony).
3. Indywidualny plan resocjalizacji obejmuje w szczególności:
1) rodzaje i formy oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych, do których wychowanek zostanie włączony, z podaniem przewidywanego czasu ich trwania;
2) zakres, kierunki i formy nauczania, kształcenia zawodowego, jakimi wychowanek ma zostać objęty, oraz jego indywidualne obowiązki wiążące się z przebiegiem nauczania;
3) zakres i sposób współpracy z rodziną i innymi osobami w celu doprowadzenia do integracji społecznej oraz do usamodzielnienia się;
4) sposób i kryteria oceny przebiegu procesu resocjalizacji;
5) program przygotowań wychowanka do życia po zwolnieniu z zakładu;
6) pobyt w hostelu od 3 do 6 miesięcy przed zwolnieniem z zakładu lub warunkowym zwolnieniem z zakładu.
4. W przypadku gdy wychowanek odmawia współudziału w opracowaniu indywidualnego planu resocjalizacji, plan ten opracowuje pedagog i psycholog z udziałem innych pracowników zakładu.
5. Indywidualny plan resocjalizacji modyfikuje się wraz z przebiegiem procesu resocjalizacji wychowanka, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Indywidualny plan resocjalizacji] 1. W zakładzie prowadzi się proces resocjalizacji wychowanka w oparciu o indywidualną diagnozę i indywidualny plan resocjalizacji, opracowany przez pedagoga i psychologa z udziałem wychowanka i innych pracowników zakładu.
2. (uchylony).
3. Indywidualny plan resocjalizacji obejmuje w szczególności:
1) rodzaje i formy oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych, do których wychowanek zostanie włączony, z podaniem przewidywanego czasu ich trwania;
2) zakres, kierunki i formy nauczania, kształcenia zawodowego, jakimi wychowanek ma zostać objęty, oraz jego indywidualne obowiązki wiążące się z przebiegiem nauczania;
3) zakres i sposób współpracy z rodziną i innymi osobami w celu doprowadzenia do integracji społecznej oraz do usamodzielnienia się;
4) sposób i kryteria oceny przebiegu procesu resocjalizacji;
5) program przygotowań wychowanka do życia po zwolnieniu z zakładu;
6) pobyt w hostelu od 3 do 6 miesięcy przed zwolnieniem z zakładu lub warunkowym zwolnieniem z zakładu.
4. W przypadku gdy wychowanek odmawia współudziału w opracowaniu indywidualnego planu resocjalizacji, plan ten opracowuje pedagog i psycholog z udziałem innych pracowników zakładu.
5. Indywidualny plan resocjalizacji modyfikuje się wraz z przebiegiem procesu resocjalizacji wychowanka, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-07-10 do 2017-03-06
[Indywidualny plan resocjalizacji] 1. [75] W zakładzie prowadzi się proces resocjalizacji wychowanka w oparciu o indywidualną diagnozę i indywidualny plan resocjalizacji, opracowany przez pedagoga i psychologa z udziałem wychowanka i innych pracowników zakładu.
2. [76] (uchylony)
3. Indywidualny plan resocjalizacji obejmuje w szczególności:
1) [77] rodzaje i formy oddziaływań resocjalizacyjnych i terapeutycznych, do których wychowanek zostanie włączony, z podaniem przewidywanego czasu ich trwania;
2) zakres, kierunki i formy nauczania, kształcenia zawodowego, jakimi wychowanek ma zostać objęty, oraz jego indywidualne obowiązki wiążące się z przebiegiem nauczania;
3) zakres i sposób współpracy z rodziną i innymi osobami w celu doprowadzenia do integracji społecznej oraz do usamodzielnienia się;
4) sposób i kryteria oceny przebiegu procesu resocjalizacji;
5) program przygotowań wychowanka do życia po zwolnieniu z zakładu;
6) [78] pobyt w hostelu od 3 do 6 miesięcy przed zwolnieniem z zakładu lub warunkowym zwolnieniem z zakładu.
4. [79] W przypadku gdy wychowanek odmawia współudziału w opracowaniu indywidualnego planu resocjalizacji, plan ten opracowuje pedagog i psycholog z udziałem innych pracowników zakładu.
5. [80] Indywidualny plan resocjalizacji modyfikuje się wraz z przebiegiem procesu resocjalizacji wychowanka, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
[75] § 59 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 39 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
[76] § 59 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 39 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
[77] § 59 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 39 lit. c) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
[78] § 59 ust. 3 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 39 lit. c) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
[79] § 59 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 39 lit. d) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
[80] § 59 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 39 lit. d) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-08-06 do 2016-07-09 (Dz.U.2014.1054 tekst jednolity)
[Oferta resocjalizacyjna] 1. Zakład prowadzi proces resocjalizacji wychowanka z uwzględnieniem oferty resocjalizacyjnej zakładu oraz w oparciu o indywidualny plan resocjalizacji, opracowany przez pedagoga przy współudziale wychowanka, psychologa i innych pracowników zakładu.
2. Oferta resocjalizacyjna zakładu określa w szczególności:
1) możliwości i zakres oddziaływań wychowawczych i terapeutycznych;
2) możliwości i warunki zatrudniania wychowanka w zakładzie;
3) wiodące zasady wychowawcze w toku nauczania i zdobywania kwalifikacji zawodowych przez wychowanka.
3. Indywidualny plan resocjalizacji obejmuje w szczególności:
1) rodzaje i formy oddziaływań resocjalizacyjnych, do których wychowanek zostanie włączony, z podaniem przewidywanego czasu ich trwania;
2) zakres, kierunki i formy nauczania, kształcenia zawodowego, jakimi wychowanek ma zostać objęty, oraz jego indywidualne obowiązki wiążące się z przebiegiem nauczania;
3) zakres i sposób współpracy z rodziną i innymi osobami w celu doprowadzenia do integracji społecznej oraz do usamodzielnienia się;
4) sposób i kryteria oceny przebiegu procesu resocjalizacji;
5) program przygotowań wychowanka do życia po zwolnieniu z zakładu.
4. W przypadku gdy wychowanek odmawia współudziału w opracowaniu indywidualnego planu resocjalizacji, plan ten opracowuje pedagog przy współpracy psychologa i innych pracowników zakładu.
5. Indywidualny plan resocjalizacji powinien być modyfikowany wraz z przebiegiem procesu resocjalizacji wychowanka.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-10-29 do 2014-08-05
1. Zakład prowadzi proces resocjalizacji wychowanka z uwzględnieniem oferty resocjalizacyjnej zakładu oraz w oparciu o indywidualny plan resocjalizacji, opracowany przez pedagoga przy współudziale wychowanka, psychologa i innych pracowników zakładu.
2. Oferta resocjalizacyjna zakładu określa w szczególności;
1) możliwości i zakres oddziaływań wychowawczych i terapeutycznych,
2) możliwości i warunki zatrudniania wychowanka w zakładzie,
3) wiodące zasady wychowawcze w toku nauczania i zdobywania kwalifikacji zawodowych przez wychowanka.
3. Indywidualny plan resocjalizacji obejmuje w szczególności:
1) rodzaje i formy oddziaływań resocjalizacyjnych, do których wychowanek zostanie włączony, z podaniem przewidywanego czasu ich trwania,
2) zakres, kierunki i formy nauczania, kształcenia zawodowego, jakimi wychowanek ma zostać objęty, oraz jego indywidualne obowiązki wiążące się z przebiegiem nauczania,
3) zakres i sposób współpracy z rodziną i innymi osobami w celu doprowadzenia do integracji społecznej oraz do usamodzielnienia się,
4) sposób i kryteria oceny przebiegu procesu resocjalizacji,
5) program przygotowań wychowanka do życia po zwolnieniu z zakładu.
4. W przypadku gdy wychowanek odmawia współudziału w opracowaniu indywidualnego planu resocjalizacji, plan ten opracowuje pedagog przy współpracy psychologa i innych pracowników zakładu.
5. Indywidualny plan resocjalizacji powinien być modyfikowany wraz z przebiegiem procesu resocjalizacji wychowanka.