Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Roczny plan pracy] 1. W zakładzie prowadzi się działalność resocjalizacyjną na podstawie rocznego planu pracy.
2. Plan, o którym mowa w ust. 1, opracowuje dyrektor zakładu przy współpracy z nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze w zakładzie.
3. W planie, o którym mowa w ust. 1, uwzględnia się:
1) udzielanie wychowankowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz psychiatrycznej, która może być organizowana w formie:
a) zajęć psychoedukacyjnych,
b) zajęć specjalistycznych: korekcyjnych, wyrównawczych, rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
c) porad dla wychowanków, konsultacji i warsztatów,
d) działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach zagrożeń i kryzysowych;
2) udzielanie rodzicom wychowanków pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającej na wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla wychowanków.
Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Roczny plan pracy] 1. W zakładzie prowadzi się działalność resocjalizacyjną na podstawie rocznego planu pracy.
2. Plan, o którym mowa w ust. 1, opracowuje dyrektor zakładu przy współpracy z nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze w zakładzie.
3. W planie, o którym mowa w ust. 1, uwzględnia się:
1) udzielanie wychowankowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz psychiatrycznej, która może być organizowana w formie:
a) zajęć psychoedukacyjnych,
b) zajęć specjalistycznych: korekcyjnych, wyrównawczych, rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
c) porad dla wychowanków, konsultacji i warsztatów,
d) działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach zagrożeń i kryzysowych;
2) udzielanie rodzicom wychowanków pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającej na wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla wychowanków.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-07-10 do 2017-03-06
[Roczny plan pracy] 1. [15] W zakładzie prowadzi się działalność resocjalizacyjną na podstawie rocznego planu pracy.
2. [16] Plan, o którym mowa w ust. 1, opracowuje dyrektor zakładu przy współpracy z nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze w zakładzie.
3. W planie, o którym mowa w ust. 1, uwzględnia się: [17]
1) udzielanie wychowankowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz psychiatrycznej, która może być organizowana w formie:
a) zajęć psychoedukacyjnych,
b) zajęć specjalistycznych: korekcyjnych, wyrównawczych, rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
c) porad dla wychowanków, konsultacji i warsztatów,
d) działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach zagrożeń i kryzysowych;
2) udzielanie rodzicom wychowanków pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającej na wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla wychowanków.
[15] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
[16] § 12 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
[17] § 12 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-06 do 2016-07-09
[Plan rozwoju zakładu] 1. [4] W zakładzie prowadzi się działalność resocjalizacyjną na podstawie rocznego planu pracy i perspektywicznego planu rozwoju zakładu.
2. Plany, o których mowa w ust. 1, opracowuje dyrektor zakładu przy współpracy z nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze w zakładzie.
3. [5] W planach, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się:
1) udzielanie wychowankowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz psychiatrycznej, która może być organizowana w formie:
a) zajęć psychoedukacyjnych,
b) zajęć specjalistycznych: korekcyjnych, wyrównawczych, rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
c) porad dla wychowanków, konsultacji i warsztatów,
d) działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach zagrożeń i kryzysowych;
2) udzielanie rodzicom wychowanków pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającej na wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla wychowanków.
[4] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 1809). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2015 r.
[5] § 12 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 1809). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-08-06 do 2015-11-05 (Dz.U.2014.1054 tekst jednolity)
[Plan rozwoju zakładu] 1. W zakładzie prowadzi się działalność resocjalizacyjną w oparciu o roczny i perspektywiczny plan rozwoju zakładu.
2. Plany, o których mowa w ust. 1, opracowuje dyrektor zakładu przy współpracy z nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze w zakładzie.
3. W planach, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się udzielanie wychowankowi i jego rodzicom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz psychiatrycznej, która może być organizowana w formie:
1) zajęć psychoedukacyjnych;
2) zajęć specjalistycznych: korekcyjnych, wyrównawczych, rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3) porad dla wychowanków oraz ich rodziców, konsultacji i warsztatów;
4) działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach zagrożeń i kryzysowych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-10-29 do 2014-08-05
1. W zakładzie prowadzi się działalność resocjalizacyjną w oparciu o roczny i perspektywiczny plan rozwoju zakładu.
2. Plany, o których mowa w ust. 1, opracowuje dyrektor zakładu przy współpracy z nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze w zakładzie.
3. W planach, o których mowa w ust. 1, uwzględnia się udzielanie wychowankowi i jego rodzicom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz psychiatrycznej, która może być organizowana w formie:
1) zajęć psychoedukacyjnych,
2) zajęć specjalistycznych: korekcyjnych, wyrównawczych, rewalidacyjnych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,
3) porad dla wychowanków oraz ich rodziców, konsultacji i warsztatów,
4) działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach zagrożeń i kryzysowych.