Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Sprawowanie nadzoru pedagogicznego w zakładzie i schronisku] 1. Dyrektor zakładu lub schroniska oraz inni nauczyciele zajmujący stanowiska kierownicze sprawują nadzór pedagogiczny, o którym mowa w § 102 ust. 2, z wyłączeniem pkt 5, w stosunku do pracowników pedagogicznych zatrudnionych w zakładach i schroniskach.
2. W celu sprawnego i skutecznego sprawowania nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w ust. 1, dyrektor zakładu lub schroniska albo osoba, o której mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorem zakładu lub schroniska określa standardy jakości pracy w planie rozwoju zakładu lub schroniska.
3. Nadzór pedagogiczny w zakładzie i schronisku jest sprawowany przez:
1) obserwację zajęć oraz ocenę ich efektywności;
2) szczegółowe badanie sprawy lub rodzaju spraw z zakresu działania zakładu i schroniska;
3) porównywanie ilościowe i jakościowe działań i zachowań wychowanków, w szczególności dotyczących wydarzeń nadzwyczajnych, powrotów z przepustek i urlopów oraz efektów dydaktycznych;
4) systematyczne badanie przebiegu działalności wychowawczej zakładu i schroniska;
5) analizę i diagnozę stopnia realizacji celów działalności wychowawczej, określenie oraz ocenę sprawności i skuteczności tej działalności.
4. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego jest dokumentowane; sposób prowadzenia dokumentacji określa dyrektor zakładu lub schroniska albo osoba, o której mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorem zakładu lub schroniska.
Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Sprawowanie nadzoru pedagogicznego w zakładzie i schronisku] 1. Dyrektor zakładu lub schroniska oraz inni nauczyciele zajmujący stanowiska kierownicze sprawują nadzór pedagogiczny, o którym mowa w § 102 ust. 2, z wyłączeniem pkt 5, w stosunku do pracowników pedagogicznych zatrudnionych w zakładach i schroniskach.
2. W celu sprawnego i skutecznego sprawowania nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w ust. 1, dyrektor zakładu lub schroniska albo osoba, o której mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorem zakładu lub schroniska określa standardy jakości pracy w planie rozwoju zakładu lub schroniska.
3. Nadzór pedagogiczny w zakładzie i schronisku jest sprawowany przez:
1) obserwację zajęć oraz ocenę ich efektywności;
2) szczegółowe badanie sprawy lub rodzaju spraw z zakresu działania zakładu i schroniska;
3) porównywanie ilościowe i jakościowe działań i zachowań wychowanków, w szczególności dotyczących wydarzeń nadzwyczajnych, powrotów z przepustek i urlopów oraz efektów dydaktycznych;
4) systematyczne badanie przebiegu działalności wychowawczej zakładu i schroniska;
5) analizę i diagnozę stopnia realizacji celów działalności wychowawczej, określenie oraz ocenę sprawności i skuteczności tej działalności.
4. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego jest dokumentowane; sposób prowadzenia dokumentacji określa dyrektor zakładu lub schroniska albo osoba, o której mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorem zakładu lub schroniska.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-07-10 do 2017-03-06
[Sprawowanie nadzoru pedagogicznego w zakładzie i schronisku] 1. Dyrektor zakładu lub schroniska oraz inni nauczyciele zajmujący stanowiska kierownicze sprawują nadzór pedagogiczny, o którym mowa w § 102 ust. 2, z wyłączeniem pkt 5, w stosunku do pracowników pedagogicznych zatrudnionych w zakładach i schroniskach.
2. W celu sprawnego i skutecznego sprawowania nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w ust. 1, dyrektor zakładu lub schroniska albo osoba, o której mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorem zakładu lub schroniska określa standardy jakości pracy w planie rozwoju zakładu lub schroniska.
3. Nadzór pedagogiczny w zakładzie i schronisku jest sprawowany przez:
1) [103] obserwację zajęć oraz ocenę ich efektywności;
2) szczegółowe badanie sprawy lub rodzaju spraw z zakresu działania zakładu i schroniska;
3) porównywanie ilościowe i jakościowe działań i zachowań wychowanków, w szczególności dotyczących wydarzeń nadzwyczajnych, powrotów z przepustek i urlopów oraz efektów dydaktycznych;
4) systematyczne badanie przebiegu działalności wychowawczej zakładu i schroniska;
5) analizę i diagnozę stopnia realizacji celów działalności wychowawczej, określenie oraz ocenę sprawności i skuteczności tej działalności.
4. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego jest dokumentowane; sposób prowadzenia dokumentacji określa dyrektor zakładu lub schroniska albo osoba, o której mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorem zakładu lub schroniska.
[103] § 105 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 54 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 995). Zmiana weszła w życie 10 lipca 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-06 do 2016-07-09
[Sprawowanie nadzoru pedagogicznego w zakładzie i schronisku] 1. Dyrektor zakładu lub schroniska oraz inni nauczyciele zajmujący stanowiska kierownicze sprawują nadzór pedagogiczny, o którym mowa w § 102 ust. 2, z wyłączeniem pkt 5, w stosunku do pracowników pedagogicznych zatrudnionych w zakładach i schroniskach.
2. [48] W celu sprawnego i skutecznego sprawowania nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w ust. 1, dyrektor zakładu lub schroniska albo osoba, o której mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorem zakładu lub schroniska określa standardy jakości pracy w planie rozwoju zakładu lub schroniska.
3. Nadzór pedagogiczny w zakładzie i schronisku jest sprawowany przez:
1) hospitacje polegające na obserwacji zajęć oraz ocenie ich efektywności;
2) szczegółowe badanie sprawy lub rodzaju spraw z zakresu działania zakładu i schroniska;
3) porównywanie ilościowe i jakościowe działań i zachowań wychowanków, w szczególności dotyczących wydarzeń nadzwyczajnych, powrotów z przepustek i urlopów oraz efektów dydaktycznych;
4) systematyczne badanie przebiegu działalności wychowawczej zakładu i schroniska;
5) analizę i diagnozę stopnia realizacji celów działalności wychowawczej, określenie oraz ocenę sprawności i skuteczności tej działalności.
4. [49] Sprawowanie nadzoru pedagogicznego jest dokumentowane; sposób prowadzenia dokumentacji określa dyrektor zakładu lub schroniska albo osoba, o której mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorem zakładu lub schroniska.
[48] § 105 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 1809). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2015 r.
[49] § 105 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 22 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 1809). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-08-06 do 2015-11-05 (Dz.U.2014.1054 tekst jednolity)
[Sprawowanie nadzoru pedagogicznego w zakładzie i schronisku ] 1. Dyrektor zakładu lub schroniska oraz inni nauczyciele zajmujący stanowiska kierownicze sprawują nadzór pedagogiczny, o którym mowa w § 102 ust. 2, z wyłączeniem pkt 5, w stosunku do pracowników pedagogicznych zatrudnionych w zakładach i schroniskach.
2. W celu sprawnego i skutecznego sprawowania nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w ust. 1, dyrektor zakładu lub schroniska określa standardy jakości pracy w planie rozwoju zakładu lub schroniska.
3. Nadzór pedagogiczny w zakładzie i schronisku jest sprawowany przez:
1) hospitacje polegające na obserwacji zajęć oraz ocenie ich efektywności;
2) szczegółowe badanie sprawy lub rodzaju spraw z zakresu działania zakładu i schroniska;
3) porównywanie ilościowe i jakościowe działań i zachowań wychowanków, w szczególności dotyczących wydarzeń nadzwyczajnych, powrotów z przepustek i urlopów oraz efektów dydaktycznych;
4) systematyczne badanie przebiegu działalności wychowawczej zakładu i schroniska;
5) analizę i diagnozę stopnia realizacji celów działalności wychowawczej, określenie oraz ocenę sprawności i skuteczności tej działalności.
4. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego jest dokumentowane; sposób prowadzenia dokumentacji określa dyrektor zakładu lub schroniska.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-08-14 do 2014-08-05
[Sprawowanie nadzoru pedagogicznego w zakładzie i schronisku] 1. Dyrektor zakładu lub schroniska oraz inni nauczyciele zajmujący stanowiska kierownicze sprawują nadzór pedagogiczny, o którym mowa w § 102 ust. 2, z wyłączeniem pkt 5, w stosunku do pracowników pedagogicznych zatrudnionych w zakładach i schroniskach.
2. W celu sprawnego i skutecznego sprawowania nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w ust. 1, dyrektor zakładu lub schroniska określa standardy jakości pracy w planie rozwoju zakładu lub schroniska.
3. Nadzór pedagogiczny w zakładzie i schronisku jest sprawowany przez:
1) hospitacje polegające na obserwacji zajęć oraz ocenie ich efektywności,
2) szczegółowe badanie sprawy lub rodzaju spraw z zakresu działania zakładu i schroniska,
3) porównywanie ilościowe i jakościowe działań i zachowań wychowanków, w szczególności dotyczących wydarzeń nadzwyczajnych, powrotów z przepustek i urlopów oraz efektów dydaktycznych,
4) systematyczne badanie przebiegu działalności wychowawczej zakładu i schroniska,
5) analizę i diagnozę stopnia realizacji celów działalności wychowawczej, określenie oraz ocenę sprawności i skuteczności tej działalności.
4. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego jest dokumentowane; sposób prowadzenia dokumentacji określa dyrektor zakładu lub schroniska.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-10-29 do 2009-08-13
1. Dyrektor zakładu lub schroniska oraz inni nauczyciele zajmujący stanowiska kierownicze sprawują nadzór pedagogiczny w stosunku do pracowników pedagogicznych zatrudnionych w zakładach i schroniskach.
2. W celu efektywnego sprawowania nadzoru pedagogicznego, o którym mowa w ust. 1, dyrektor zakładu lub schroniska określa standardy jakości pracy w planie rozwoju zakładu lub schroniska.
3. Standardy, o których mowa w ust. 2, opiniuje rada zakładu lub schroniska.
4. Nadzór pedagogiczny w zakładzie lub schronisku jest sprawowany poprzez:
1) hospitacje polegające na obserwacji zajęć oraz ocenie ich efektywności w odniesieniu do wychowanków,
2) szczegółowe badanie sprawy lub rodzaju spraw z zakresu działania zakładu lub schroniska,
3) porównywanie ilościowe i jakościowe działań i zachowań wychowanków w szczególności dotyczących wydarzeń nadzwyczajnych, terminowych powrotów z urlopów i przepustek oraz efektów dydaktycznych,
4) systematyczne sprawdzanie przebiegu działalności resocjalizacyjnej zakładu lub schroniska,
5) analizę i diagnozę stopnia realizacji celów działalności resocjalizacyjnej, określenie i ocenę efektów tej działalności.
5. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego jest dokumentowane. Sposób prowadzenia dokumentacji określa dyrektor zakładu lub schroniska.