Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Środki służące zapewnieniu sprawności i skuteczności nadzoru pedagogicznego] Sprawność i skuteczność nadzoru pedagogicznego dyrektorzy zakładów i schronisk albo osoby, o których mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorami zakładów i schronisk zapewniają przez:
1) opracowanie programów rozwoju kierowanych przez siebie zakładów i schronisk, zawierających standardy wymagań w zakresie kierowania zespołami pracowniczymi;
2) tworzenie procedur postępowania z nieletnimi, zapewniających realizację ich indywidualnych potrzeb, ochronę przed zagrożeniami, w tym przeciwdziałanie naruszeniom prawa i utrwalaniu skłonności do niepożądanych zachowań;
3) sprawdzanie przebiegu działalności wychowawczej uwzględniającej poziom przygotowania nieletniego do życia rodzinnego, społecznego, zawodowego;
4) współpracę z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz nieletnich i ich rodzin;
5) diagnozę działań i procesów wychowawczych dla ustalenia kierunków oddziaływań.
Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Środki służące zapewnieniu sprawności i skuteczności nadzoru pedagogicznego] Sprawność i skuteczność nadzoru pedagogicznego dyrektorzy zakładów i schronisk albo osoby, o których mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorami zakładów i schronisk zapewniają przez:
1) opracowanie programów rozwoju kierowanych przez siebie zakładów i schronisk, zawierających standardy wymagań w zakresie kierowania zespołami pracowniczymi;
2) tworzenie procedur postępowania z nieletnimi, zapewniających realizację ich indywidualnych potrzeb, ochronę przed zagrożeniami, w tym przeciwdziałanie naruszeniom prawa i utrwalaniu skłonności do niepożądanych zachowań;
3) sprawdzanie przebiegu działalności wychowawczej uwzględniającej poziom przygotowania nieletniego do życia rodzinnego, społecznego, zawodowego;
4) współpracę z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz nieletnich i ich rodzin;
5) diagnozę działań i procesów wychowawczych dla ustalenia kierunków oddziaływań.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-06 do 2017-03-06
[Środki służące zapewnieniu sprawności i skuteczności nadzoru pedagogicznego ] Sprawność i skuteczność nadzoru pedagogicznego dyrektorzy zakładów i schronisk albo osoby, o których mowa w § 21 ust. 11, przy współpracy z dyrektorami zakładów i schronisk zapewniają przez: [47]
1) opracowanie programów rozwoju kierowanych przez siebie zakładów i schronisk, zawierających standardy wymagań w zakresie kierowania zespołami pracowniczymi;
2) tworzenie procedur postępowania z nieletnimi, zapewniających realizację ich indywidualnych potrzeb, ochronę przed zagrożeniami, w tym przeciwdziałanie naruszeniom prawa i utrwalaniu skłonności do niepożądanych zachowań;
3) sprawdzanie przebiegu działalności wychowawczej uwzględniającej poziom przygotowania nieletniego do życia rodzinnego, społecznego, zawodowego;
4) współpracę z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz nieletnich i ich rodzin;
5) diagnozę działań i procesów wychowawczych dla ustalenia kierunków oddziaływań.
[47] § 104 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 21 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 1809). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-08-06 do 2015-11-05 (Dz.U.2014.1054 tekst jednolity)
[Środki służące zapewnieniu sprawności i skuteczności nadzoru pedagogicznego ] Sprawność i skuteczność nadzoru pedagogicznego dyrektorzy zakładów i schronisk zapewniają przez:
1) opracowanie programów rozwoju kierowanych przez siebie zakładów i schronisk, zawierających standardy wymagań w zakresie kierowania zespołami pracowniczymi;
2) tworzenie procedur postępowania z nieletnimi, zapewniających realizację ich indywidualnych potrzeb, ochronę przed zagrożeniami, w tym przeciwdziałanie naruszeniom prawa i utrwalaniu skłonności do niepożądanych zachowań;
3) sprawdzanie przebiegu działalności wychowawczej uwzględniającej poziom przygotowania nieletniego do życia rodzinnego, społecznego, zawodowego;
4) współpracę z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz nieletnich i ich rodzin;
5) diagnozę działań i procesów wychowawczych dla ustalenia kierunków oddziaływań.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-08-14 do 2014-08-05
[Środki służące zapewnieniu sprawności i skuteczności nadzoru pedagogicznego] Sprawność i skuteczność nadzoru pedagogicznego dyrektorzy zakładów i schronisk zapewniają przez:
1) opracowanie programów rozwoju kierowanych przez siebie zakładów i schronisk, zawierających standardy wymagań w zakresie kierowania zespołami pracowniczymi,
2) tworzenie procedur postępowania z nieletnimi, zapewniających realizację ich indywidualnych potrzeb, ochronę przed zagrożeniami, w tym przeciwdziałanie naruszeniom prawa i utrwalaniu skłonności do niepożądanych zachowań,
3) sprawdzanie przebiegu działalności wychowawczej uwzględniającej poziom przygotowania nieletniego do życia rodzinnego, społecznego, zawodowego,
4) współpracę z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz nieletnich i ich rodzin,
5) diagnozę działań i procesów wychowawczych dla ustalenia kierunków oddziaływań.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-10-29 do 2009-08-13
1. Prezes sądu okręgowego, właściwy dla okręgowego zespołu, nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z osobami wymienionymi w § 103 ust. 1.
2. Prezes sądu okręgowego, o którym mowa w ust. 1, zapewnia obsługę administracyjno-kancelaryjną zespołu.