Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Zadania nadzoru pedagogicznego] 1. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest sprawowany przez wizytatorów zajmujących stanowiska wymagające kwalifikacji pedagogicznych oraz dyrektorów zakładów i schronisk albo osoby, o których mowa w § 21 ust. 11.
2. Zadania nadzoru pedagogicznego polegają na:
1) wspieraniu prowadzenia przez zakłady i schroniska działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej;
2) analizie i ocenie stanu, warunków i skuteczności działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej zakładów i schronisk;
3) inspirowaniu nauczycieli do innowacji pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych;
4) sporządzaniu rocznych i bieżących sprawozdań z zakresu sprawowanego nadzoru pedagogicznego, zawierających dane liczbowe, opis prowadzonych działań merytorycznych wraz z wnioskami dotyczącymi kierunku rozwoju zakładów i schronisk oraz sposobów doskonalenia jakości oddziaływań wychowawczych;
5) ocenie pracy dyrektora zakładu lub schroniska lub osoby sprawującej nadzór pedagogiczny, o której mowa w § 21 ust. 11, i wydawaniu im zaleceń;
6) organizowaniu szkoleń, konferencji i narad kończących się wnioskami albo ustaleniami;
7) współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami, zakładami i schroniskami w sprawach programów autorskich dla nieletnich oraz współczesnych metod oddziaływań wychowawczych;
8) inspirowaniu pracowników zakładów i schronisk do podnoszenia poziomu jakości pracy z nieletnimi;
9) badaniu dokumentacji z przebiegu procesu wychowania, opieki i kształcenia oraz prawidłowości jej prowadzenia;
10) wykonywaniu czynności w zakresie awansu zawodowego nauczycieli.
3. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest wykonywany w szczególności przez:
1) badanie liczbowe i opisowe dotyczące realizacji zadań z zakresu oddziaływań wychowawczych oraz przebiegu procesu wychowania nieletnich;
2) dokonanie oceny wyników działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej, kończącej się wnioskami i zaleceniami;
3) współdziałanie z zakładami i schroniskami w zakresie opracowania standardów pracy z nieletnimi;
4) koordynowanie działań dyrektora zakładu lub schroniska oraz osoby sprawującej nadzór pedagogiczny, o której mowa w § 21 ust. 11, w zakresie opracowania kryteriów oceny pracy nauczycieli;
5) wspieranie zakładów i schronisk we współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz wychowania, mającej w szczególności na uwadze proces usamodzielniania nieletnich;
6) organizowanie lub koordynowanie prowadzenia szkoleń, konferencji i narad.
Wersja obowiązująca od 2017-03-07 do 2022-09-01 (Dz.U.2017.487 tekst jednolity)
[Zadania nadzoru pedagogicznego] 1. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest sprawowany przez wizytatorów zajmujących stanowiska wymagające kwalifikacji pedagogicznych oraz dyrektorów zakładów i schronisk albo osoby, o których mowa w § 21 ust. 11.
2. Zadania nadzoru pedagogicznego polegają na:
1) wspieraniu prowadzenia przez zakłady i schroniska działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej;
2) analizie i ocenie stanu, warunków i skuteczności działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej zakładów i schronisk;
3) inspirowaniu nauczycieli do innowacji pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych;
4) sporządzaniu rocznych i bieżących sprawozdań z zakresu sprawowanego nadzoru pedagogicznego, zawierających dane liczbowe, opis prowadzonych działań merytorycznych wraz z wnioskami dotyczącymi kierunku rozwoju zakładów i schronisk oraz sposobów doskonalenia jakości oddziaływań wychowawczych;
5) ocenie pracy dyrektora zakładu lub schroniska lub osoby sprawującej nadzór pedagogiczny, o której mowa w § 21 ust. 11, i wydawaniu im zaleceń;
6) organizowaniu szkoleń, konferencji i narad kończących się wnioskami albo ustaleniami;
7) współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami, zakładami i schroniskami w sprawach programów autorskich dla nieletnich oraz współczesnych metod oddziaływań wychowawczych;
8) inspirowaniu pracowników zakładów i schronisk do podnoszenia poziomu jakości pracy z nieletnimi;
9) badaniu dokumentacji z przebiegu procesu wychowania, opieki i kształcenia oraz prawidłowości jej prowadzenia;
10) wykonywaniu czynności w zakresie awansu zawodowego nauczycieli.
3. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest wykonywany w szczególności przez:
1) badanie liczbowe i opisowe dotyczące realizacji zadań z zakresu oddziaływań wychowawczych oraz przebiegu procesu wychowania nieletnich;
2) dokonanie oceny wyników działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej, kończącej się wnioskami i zaleceniami;
3) współdziałanie z zakładami i schroniskami w zakresie opracowania standardów pracy z nieletnimi;
4) koordynowanie działań dyrektora zakładu lub schroniska oraz osoby sprawującej nadzór pedagogiczny, o której mowa w § 21 ust. 11, w zakresie opracowania kryteriów oceny pracy nauczycieli;
5) wspieranie zakładów i schronisk we współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz wychowania, mającej w szczególności na uwadze proces usamodzielniania nieletnich;
6) organizowanie lub koordynowanie prowadzenia szkoleń, konferencji i narad.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-06 do 2017-03-06
[Zadania nadzoru pedagogicznego] 1. [44] Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest sprawowany przez wizytatorów zajmujących stanowiska wymagające kwalifikacji pedagogicznych oraz dyrektorów zakładów i schronisk albo osoby, o których mowa w § 21 ust. 11.
2. Zadania nadzoru pedagogicznego polegają na:
1) wspieraniu prowadzenia przez zakłady i schroniska działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej;
2) analizie i ocenie stanu, warunków i skuteczności działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej zakładów i schronisk;
3) inspirowaniu nauczycieli do innowacji pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych;
4) sporządzaniu rocznych i bieżących sprawozdań z zakresu sprawowanego nadzoru pedagogicznego, zawierających dane liczbowe, opis prowadzonych działań merytorycznych wraz z wnioskami dotyczącymi kierunku rozwoju zakładów i schronisk oraz sposobów doskonalenia jakości oddziaływań wychowawczych;
5) [45] ocenie pracy dyrektora zakładu lub schroniska lub osoby sprawującej nadzór pedagogiczny, o której mowa w § 21 ust. 11, i wydawaniu im zaleceń;
6) organizowaniu szkoleń, konferencji i narad kończących się wnioskami albo ustaleniami;
7) współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami, zakładami i schroniskami w sprawach programów autorskich dla nieletnich oraz współczesnych metod oddziaływań wychowawczych;
8) inspirowaniu pracowników zakładów i schronisk do podnoszenia poziomu jakości pracy z nieletnimi;
9) badaniu dokumentacji z przebiegu procesu wychowania, opieki i kształcenia oraz prawidłowości jej prowadzenia;
10) wykonywaniu czynności w zakresie awansu zawodowego nauczycieli.
3. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest wykonywany w szczególności przez:
1) badanie liczbowe i opisowe dotyczące realizacji zadań z zakresu oddziaływań wychowawczych oraz przebiegu procesu wychowania nieletnich;
2) dokonanie oceny wyników działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej, kończącej się wnioskami i zaleceniami;
3) współdziałanie z zakładami i schroniskami w zakresie opracowania standardów pracy z nieletnimi;
4) [46] koordynowanie działań dyrektora zakładu lub schroniska oraz osoby sprawującej nadzór pedagogiczny, o której mowa w § 21 ust. 11, w zakresie opracowania kryteriów oceny pracy nauczycieli;
5) wspieranie zakładów i schronisk we współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz wychowania, mającej w szczególności na uwadze proces usamodzielniania nieletnich;
6) organizowanie lub koordynowanie prowadzenia szkoleń, konferencji i narad.
[44] § 102 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 20 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 1809). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2015 r.
[45] § 102 ust. 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 20 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 1809). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2015 r.
[46] § 102 ust. 3 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 20 lit. c) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 1809). Zmiana weszła w życie 6 listopada 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-08-06 do 2015-11-05 (Dz.U.2014.1054 tekst jednolity)
[Zadania nadzoru pedagogicznego] 1. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest sprawowany przez wizytatorów zajmujących stanowiska wymagające kwalifikacji pedagogicznych oraz dyrektorów zakładów i schronisk.
2. Zadania nadzoru pedagogicznego polegają na:
1) wspieraniu prowadzenia przez zakłady i schroniska działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej;
2) analizie i ocenie stanu, warunków i skuteczności działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej zakładów i schronisk;
3) inspirowaniu nauczycieli do innowacji pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych;
4) sporządzaniu rocznych i bieżących sprawozdań z zakresu sprawowanego nadzoru pedagogicznego, zawierających dane liczbowe, opis prowadzonych działań merytorycznych wraz z wnioskami dotyczącymi kierunku rozwoju zakładów i schronisk oraz sposobów doskonalenia jakości oddziaływań wychowawczych;
5) ocenie pracy dyrektora zakładu lub schroniska i wydawaniu mu zaleceń;
6) organizowaniu szkoleń, konferencji i narad kończących się wnioskami albo ustaleniami;
7) współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami, zakładami i schroniskami w sprawach programów autorskich dla nieletnich oraz współczesnych metod oddziaływań wychowawczych;
8) inspirowaniu pracowników zakładów i schronisk do podnoszenia poziomu jakości pracy z nieletnimi;
9) badaniu dokumentacji z przebiegu procesu wychowania, opieki i kształcenia oraz prawidłowości jej prowadzenia;
10) wykonywaniu czynności w zakresie awansu zawodowego nauczycieli.
3. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest wykonywany w szczególności przez:
1) badanie liczbowe i opisowe dotyczące realizacji zadań z zakresu oddziaływań wychowawczych oraz przebiegu procesu wychowania nieletnich;
2) dokonanie oceny wyników działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej, kończącej się wnioskami i zaleceniami;
3) współdziałanie z zakładami i schroniskami w zakresie opracowania standardów pracy z nieletnimi;
4) koordynowanie działań dyrektora zakładu lub schroniska w zakresie opracowania kryteriów oceny pracy nauczycieli;
5) wspieranie zakładów i schronisk we współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz wychowania, mającej w szczególności na uwadze proces usamodzielniania nieletnich;
6) organizowanie lub koordynowanie prowadzenia szkoleń, konferencji i narad.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-01-01 do 2014-08-05
[Zadania nadzoru pedagogicznego] 1. [22] Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest sprawowany przez wizytatorów zajmujących stanowiska wymagające kwalifikacji pedagogicznych oraz dyrektorów zakładów i schronisk.
2. Zadania nadzoru pedagogicznego polegają na:
1) wspieraniu prowadzenia przez zakłady i schroniska działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej,
2) analizie i ocenie stanu, warunków i skuteczności działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej zakładów i schronisk,
3) inspirowaniu nauczycieli do innowacji pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych,
4) sporządzaniu rocznych i bieżących sprawozdań z zakresu sprawowanego nadzoru pedagogicznego, zawierających dane liczbowe, opis prowadzonych działań merytorycznych wraz z wnioskami dotyczącymi kierunku rozwoju zakładów i schronisk oraz sposobów doskonalenia jakości oddziaływań wychowawczych,
5) ocenie pracy dyrektora zakładu lub schroniska i wydawaniu mu zaleceń,
6) organizowaniu szkoleń, konferencji i narad kończących się wnioskami albo ustaleniami,
7) współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami, zakładami i schroniskami w sprawach programów autorskich dla nieletnich oraz współczesnych metod oddziaływań wychowawczych,
8) inspirowaniu pracowników zakładów i schronisk do podnoszenia poziomu jakości pracy z nieletnimi,
9) badaniu dokumentacji z przebiegu procesu wychowania, opieki i kształcenia oraz prawidłowości jej prowadzenia,
10) wykonywaniu czynności w zakresie awansu zawodowego nauczycieli.
3. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest wykonywany w szczególności przez:
1) badanie liczbowe i opisowe dotyczące realizacji zadań z zakresu oddziaływań wychowawczych oraz przebiegu procesu wychowania nieletnich,
2) dokonanie oceny wyników działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej, kończącej się wnioskami i zaleceniami,
3) współdziałanie z zakładami i schroniskami w zakresie opracowania standardów pracy z nieletnimi,
4) koordynowanie działań dyrektora zakładu lub schroniska w zakresie opracowania kryteriów oceny pracy nauczycieli,
5) wspieranie zakładów i schronisk we współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz wychowania, mającej w szczególności na uwadze proces usamodzielniania nieletnich,
6) organizowanie lub koordynowanie prowadzenia szkoleń, konferencji i narad.
[22] § 102 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 6 grudnia 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. poz. 1392). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-08-14 do 2012-12-31
[Zadania nadzoru pedagogicznego] [47] 1. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest sprawowany przez wizytatorów zajmujących stanowiska wymagające kwalifikacji pedagogicznych, okręgowe zespoły nadzoru pedagogicznego, dyrektorów zakładów i schronisk.
2. Zadania nadzoru pedagogicznego polegają na:
1) wspieraniu prowadzenia przez zakłady i schroniska działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej,
2) analizie i ocenie stanu, warunków i skuteczności działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej zakładów i schronisk,
3) inspirowaniu nauczycieli do innowacji pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych,
4) sporządzaniu rocznych i bieżących sprawozdań z zakresu sprawowanego nadzoru pedagogicznego, zawierających dane liczbowe, opis prowadzonych działań merytorycznych wraz z wnioskami dotyczącymi kierunku rozwoju zakładów i schronisk oraz sposobów doskonalenia jakości oddziaływań wychowawczych,
5) ocenie pracy dyrektora zakładu lub schroniska i wydawaniu mu zaleceń,
6) organizowaniu szkoleń, konferencji i narad kończących się wnioskami albo ustaleniami,
7) współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami, zakładami i schroniskami w sprawach programów autorskich dla nieletnich oraz współczesnych metod oddziaływań wychowawczych,
8) inspirowaniu pracowników zakładów i schronisk do podnoszenia poziomu jakości pracy z nieletnimi,
9) badaniu dokumentacji z przebiegu procesu wychowania, opieki i kształcenia oraz prawidłowości jej prowadzenia,
10) wykonywaniu czynności w zakresie awansu zawodowego nauczycieli.
3. Nadzór pedagogiczny Ministra Sprawiedliwości jest wykonywany w szczególności przez:
1) badanie liczbowe i opisowe dotyczące realizacji zadań z zakresu oddziaływań wychowawczych oraz przebiegu procesu wychowania nieletnich,
2) dokonanie oceny wyników działalności wychowawczej, opiekuńczej i edukacyjnej, kończącej się wnioskami i zaleceniami,
3) współdziałanie z zakładami i schroniskami w zakresie opracowania standardów pracy z nieletnimi,
4) koordynowanie działań dyrektora zakładu lub schroniska w zakresie opracowania kryteriów oceny pracy nauczycieli,
5) wspieranie zakładów i schronisk we współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami i innymi organizacjami oraz instytucjami i osobami działającymi na rzecz wychowania, mającej w szczególności na uwadze proces usamodzielniania nieletnich,
6) organizowanie lub koordynowanie prowadzenia szkoleń, konferencji i narad.
[47] Rozdział 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 23 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 20 lipca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich (Dz.U. Nr 119, poz. 996). Zmiana weszła w życie 14 sierpnia 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2001-10-29 do 2009-08-13
1. Minister Sprawiedliwości sprawuje nadzór pedagogiczny w zakładach i schroniskach poprzez wizytatorów Ministra Sprawiedliwości, okręgowe zespoły nadzoru pedagogicznego i dyrektorów zakładu lub schroniska.
2. Sposób sprawowania nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkoły (szkół) w zakładzie lub schronisku określają odrębne przepisy.