Wersja obowiązująca od 2017-01-27 do 2018-04-27 (Dz.U.2017.167 tekst jednolity)
[Terminy ważności świadectw i dyplomów] 1. Świadectwa wydaje się bezterminowo, z zastrzeżeniem § 65 ust. 5, 9 i 14, § 66 ust. 4 i 6, § 68 ust. 2, § 72 ust. 5, § 73 ust. 3 i 4 oraz § 76 ust. 3.
2. Dyplomy zachowują ważność przez okres 5 lat i podlegają odnowieniu na zasadach określonych w § 82, z zastrzeżeniem ust. 3 i ust. 5 pkt 2.
3. Termin ważności, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy dyplomów:
1) szypra 1 i 2 klasy żeglugi krajowej;
2) oficera mechanika w żegludze krajowej.
4. Datę ważności dyplomu przyznanego po raz pierwszy ustala się od dnia ostatniego wymustrowania ze statku albo od dnia zdania egzaminu na dany dyplom w zależności, który z warunków następuje później.
5. Datę ważności odnawianego dyplomu przy spełnionym warunku, o którym mowa w § 82 ust. 1, ustala się:
1) na okres 5 lat od daty wydania dyplomu, z zastrzeżeniem pkt 2 – w przypadku złożenia wniosku w trakcie ważności dyplomu;
2) na okres 5 lat od daty utraty ważności odnawianego dyplomu – w przypadku złożenia wniosku w okresie do 6 miesięcy przed datą upływu ważności dyplomu;
3) na okres 5 lat od daty utraty ważności odnawianego dyplomu – w przypadku złożenia wniosku po upływie ważności posiadanego dyplomu.
5a. W przypadku gdy nie można ustalić daty ważności odnawianego dyplomu w sposób określony w ust. 5, datę tę ustala się na okres 5 lat od daty ostatniego wymustrowania, o ile spełniony został warunek określony w § 82 ust. 1 pkt 1.
6. W przypadkach określonych w § 82 ust. 2 datę ważności odnawianego dyplomu lub świadectwa ustala się na okres 5 lat od dnia zdania egzaminu.
Wersja obowiązująca od 2017-01-27 do 2018-04-27 (Dz.U.2017.167 tekst jednolity)
[Terminy ważności świadectw i dyplomów] 1. Świadectwa wydaje się bezterminowo, z zastrzeżeniem § 65 ust. 5, 9 i 14, § 66 ust. 4 i 6, § 68 ust. 2, § 72 ust. 5, § 73 ust. 3 i 4 oraz § 76 ust. 3.
2. Dyplomy zachowują ważność przez okres 5 lat i podlegają odnowieniu na zasadach określonych w § 82, z zastrzeżeniem ust. 3 i ust. 5 pkt 2.
3. Termin ważności, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy dyplomów:
1) szypra 1 i 2 klasy żeglugi krajowej;
2) oficera mechanika w żegludze krajowej.
4. Datę ważności dyplomu przyznanego po raz pierwszy ustala się od dnia ostatniego wymustrowania ze statku albo od dnia zdania egzaminu na dany dyplom w zależności, który z warunków następuje później.
5. Datę ważności odnawianego dyplomu przy spełnionym warunku, o którym mowa w § 82 ust. 1, ustala się:
1) na okres 5 lat od daty wydania dyplomu, z zastrzeżeniem pkt 2 – w przypadku złożenia wniosku w trakcie ważności dyplomu;
2) na okres 5 lat od daty utraty ważności odnawianego dyplomu – w przypadku złożenia wniosku w okresie do 6 miesięcy przed datą upływu ważności dyplomu;
3) na okres 5 lat od daty utraty ważności odnawianego dyplomu – w przypadku złożenia wniosku po upływie ważności posiadanego dyplomu.
5a. W przypadku gdy nie można ustalić daty ważności odnawianego dyplomu w sposób określony w ust. 5, datę tę ustala się na okres 5 lat od daty ostatniego wymustrowania, o ile spełniony został warunek określony w § 82 ust. 1 pkt 1.
6. W przypadkach określonych w § 82 ust. 2 datę ważności odnawianego dyplomu lub świadectwa ustala się na okres 5 lat od dnia zdania egzaminu.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-25 do 2017-01-26
[Terminy ważności świadectw i dyplomów] 1. Świadectwa wydaje się bezterminowo, z zastrzeżeniem § 65 ust. 5, 9 i 14, § 66 ust. 4 i 6, § 68 ust. 2, § 72 ust. 5, § 73 ust. 3 i 4 oraz § 76 ust. 3.
2. Dyplomy zachowują ważność przez okres 5 lat i podlegają odnowieniu na zasadach określonych w § 82, z zastrzeżeniem ust. 3 i ust. 5 pkt 2.
3. Termin ważności, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy dyplomów:
1) szypra 1 i 2 klasy żeglugi krajowej;
2) oficera mechanika w żegludze krajowej.
4. Datę ważności dyplomu przyznanego po raz pierwszy ustala się od dnia ostatniego wymustrowania ze statku albo od dnia zdania egzaminu na dany dyplom w zależności, który z warunków następuje później.
5. Datę ważności odnawianego dyplomu przy spełnionym warunku, o którym mowa w § 82 ust. 1, ustala się:
1) na okres 5 lat od daty wydania dyplomu, z zastrzeżeniem pkt 2 – w przypadku złożenia wniosku w trakcie ważności dyplomu;
2) na okres 5 lat od daty utraty ważności odnawianego dyplomu – w przypadku złożenia wniosku w okresie do 6 miesięcy przed datą upływu ważności dyplomu;
3) na okres 5 lat od daty utraty ważności odnawianego dyplomu – w przypadku złożenia wniosku po upływie ważności posiadanego dyplomu.
5a. [37] W przypadku gdy nie można ustalić daty ważności odnawianego dyplomu w sposób określony w ust. 5, datę tę ustala się na okres 5 lat od daty ostatniego wymustrowania, o ile spełniony został warunek określony w § 82 ust. 1 pkt 1.
6. W przypadkach określonych w § 82 ust. 2 datę ważności odnawianego dyplomu lub świadectwa ustala się na okres 5 lat od dnia zdania egzaminu.
[37] § 81 ust. 5a dodany przez § 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich (Dz.U. poz. 1846). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-08-20 do 2015-11-24
[Terminy ważności świadectw i dyplomów] 1. Świadectwa wydaje się bezterminowo, z zastrzeżeniem § 65 ust. 5, 9 i 14, § 66 ust. 4 i 6, § 68 ust. 2, § 72 ust. 5, § 73 ust. 3 i 4 oraz § 76 ust. 3.
2. Dyplomy zachowują ważność przez okres 5 lat i podlegają odnowieniu na zasadach określonych w § 82, z zastrzeżeniem ust. 3 i ust. 5 pkt 2.
3. Termin ważności, o którym mowa w ust. 2, nie dotyczy dyplomów:
1) szypra 1 i 2 klasy żeglugi krajowej;
2) oficera mechanika w żegludze krajowej.
4. Datę ważności dyplomu przyznanego po raz pierwszy ustala się od dnia ostatniego wymustrowania ze statku albo od dnia zdania egzaminu na dany dyplom w zależności, który z warunków następuje później.
5. Datę ważności odnawianego dyplomu przy spełnionym warunku, o którym mowa w § 82 ust. 1, ustala się:
1) na okres 5 lat od daty wydania dyplomu, z zastrzeżeniem pkt 2 – w przypadku złożenia wniosku w trakcie ważności dyplomu;
2) na okres 5 lat od daty utraty ważności odnawianego dyplomu – w przypadku złożenia wniosku w okresie do 6 miesięcy przed datą upływu ważności dyplomu;
3) na okres 5 lat od daty utraty ważności odnawianego dyplomu – w przypadku złożenia wniosku po upływie ważności posiadanego dyplomu.
6. W przypadkach określonych w § 82 ust. 2 datę ważności odnawianego dyplomu lub świadectwa ustala się na okres 5 lat od dnia zdania egzaminu.