Wersja obowiązująca od 2024-01-01
[Zadania przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej] 1. Do zadań przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej należy:
1) organizowanie i koordynowanie prac Komisji Egzaminacyjnej;
2) reprezentowanie na zewnątrz Komisji Egzaminacyjnej;
3) zapewnienie wykonania uchwał Komisji Egzaminacyjnej;
4) przygotowywanie testów i zadań egzaminacyjnych do części pisemnej egzaminu oraz zestawów pytań do części ustnej egzaminu, na podstawie wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych;
5) [3] udzielanie kandydatom, wyjaśnień w sprawach należących do właściwości Komisji Egzaminacyjnej;
6) podpisywanie zaświadczeń potwierdzających złożenie egzaminu z wynikiem pozytywnym;
7) [4] wyznaczanie członków Komisji Egzaminacyjnej do realizacji bieżących prac Komisji Egzaminacyjnej, w tym przygotowania do publikacji wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych, o którym mowa w art. 22 ust. 12 ustawy.
2. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej może powołać do prowadzenia prac mających na celu zawarcie umowy, o której mowa w art. 22 ust. 13a ustawy, trzyosobowy zespół spośród członków Komisji Egzaminacyjnej i wyznaczyć z jego składu przewodniczącego zespołu. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej akceptuje sprawozdanie z przeprowadzonych prac sporządzone przez zespół.
[3] § 6 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego i przeprowadzania egzaminu na doradcę podatkowego (Dz.U. poz. 2607). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.
[4] § 6 ust. 1 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego i przeprowadzania egzaminu na doradcę podatkowego (Dz.U. poz. 2607). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-01-01
[Zadania przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej] 1. Do zadań przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej należy:
1) organizowanie i koordynowanie prac Komisji Egzaminacyjnej;
2) reprezentowanie na zewnątrz Komisji Egzaminacyjnej;
3) zapewnienie wykonania uchwał Komisji Egzaminacyjnej;
4) przygotowywanie testów i zadań egzaminacyjnych do części pisemnej egzaminu oraz zestawów pytań do części ustnej egzaminu, na podstawie wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych;
5) [3] udzielanie kandydatom, wyjaśnień w sprawach należących do właściwości Komisji Egzaminacyjnej;
6) podpisywanie zaświadczeń potwierdzających złożenie egzaminu z wynikiem pozytywnym;
7) [4] wyznaczanie członków Komisji Egzaminacyjnej do realizacji bieżących prac Komisji Egzaminacyjnej, w tym przygotowania do publikacji wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych, o którym mowa w art. 22 ust. 12 ustawy.
2. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej może powołać do prowadzenia prac mających na celu zawarcie umowy, o której mowa w art. 22 ust. 13a ustawy, trzyosobowy zespół spośród członków Komisji Egzaminacyjnej i wyznaczyć z jego składu przewodniczącego zespołu. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej akceptuje sprawozdanie z przeprowadzonych prac sporządzone przez zespół.
[3] § 6 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego i przeprowadzania egzaminu na doradcę podatkowego (Dz.U. poz. 2607). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.
[4] § 6 ust. 1 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 listopada 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego i przeprowadzania egzaminu na doradcę podatkowego (Dz.U. poz. 2607). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-12-07 do 2023-12-31 (Dz.U.2016.1972 tekst jednolity)
[Zadania przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej] 1. Do zadań przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej należy:
1) organizowanie i koordynowanie prac Komisji Egzaminacyjnej;
2) reprezentowanie na zewnątrz Komisji Egzaminacyjnej;
3) zapewnienie wykonania uchwał Komisji Egzaminacyjnej;
4) przygotowywanie testów i zadań egzaminacyjnych do części pisemnej egzaminu oraz zestawów pytań do części ustnej egzaminu, na podstawie wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych;
5) udzielanie kandydatom na doradców podatkowych, zwanym dalej „kandydatami”, wyjaśnień w sprawach należących do właściwości Komisji Egzaminacyjnej;
6) podpisywanie zaświadczeń potwierdzających złożenie egzaminu z wynikiem pozytywnym.
2. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej może powołać do prowadzenia prac mających na celu zawarcie umowy, o której mowa w art. 22 ust. 13a ustawy, trzyosobowy zespół spośród członków Komisji Egzaminacyjnej i wyznaczyć z jego składu przewodniczącego zespołu. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej akceptuje sprawozdanie z przeprowadzonych prac sporządzone przez zespół.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-11-21 do 2016-12-06
1. Do zadań przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej należy:
1) organizowanie i koordynowanie prac Komisji Egzaminacyjnej;
2) reprezentowanie na zewnątrz Komisji Egzaminacyjnej;
3) zapewnienie wykonania uchwał Komisji Egzaminacyjnej;
4) przygotowywanie testów i zadań egzaminacyjnych do części pisemnej egzaminu oraz zestawów pytań do części ustnej egzaminu, na podstawie wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych;
5) udzielanie kandydatom na doradców podatkowych, zwanym dalej „kandydatami”, wyjaśnień w sprawach należących do właściwości Komisji Egzaminacyjnej;
6) podpisywanie zaświadczeń potwierdzających złożenie egzaminu z wynikiem pozytywnym.
2. [3] Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej może powołać do prowadzenia prac mających na celu zawarcie umowy, o której mowa w art. 22 ust. 13a ustawy, trzyosobowy zespół spośród członków Komisji Egzaminacyjnej i wyznaczyć z jego składu przewodniczącego zespołu. Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej akceptuje sprawozdanie z przeprowadzonych prac sporządzone przez zespół.
[3] § 6 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego i przeprowadzania egzaminu na doradcę podatkowego (Dz.U. poz. 1866). Zmiana weszła w życie 21 listopada 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-11-09 do 2015-11-20
Do zadań przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej należy:
1) organizowanie i koordynowanie prac Komisji Egzaminacyjnej;
2) reprezentowanie na zewnątrz Komisji Egzaminacyjnej;
3) zapewnienie wykonania uchwał Komisji Egzaminacyjnej;
4) przygotowywanie testów i zadań egzaminacyjnych do części pisemnej egzaminu oraz zestawów pytań do części ustnej egzaminu, na podstawie wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych;
5) udzielanie kandydatom na doradców podatkowych, zwanym dalej „kandydatami”, wyjaśnień w sprawach należących do właściwości Komisji Egzaminacyjnej;
6) podpisywanie zaświadczeń potwierdzających złożenie egzaminu z wynikiem pozytywnym.