Wersja obowiązująca od 2016-11-25 (Dz.U.2016.1904 tekst jednolity)
[Uwierzytelnienie sporządzenia aktu urodzenia, aktu małżeństwa albo aktu zgonu ] Sporządzenie aktu urodzenia, aktu małżeństwa albo aktu zgonu w rejestrze stanu cywilnego wymaga uwierzytelnienia przez właściwego kierownika urzędu stanu cywilnego przez złożenie podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą certyfikatu wydanego przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, zwane dalej „złożeniem podpisu”. Złożenie podpisu odbywa się z wykorzystaniem karty mikroprocesorowej zabezpieczonej kodem PIN.
Wersja obowiązująca od 2016-11-25 (Dz.U.2016.1904 tekst jednolity)
[Uwierzytelnienie sporządzenia aktu urodzenia, aktu małżeństwa albo aktu zgonu ] Sporządzenie aktu urodzenia, aktu małżeństwa albo aktu zgonu w rejestrze stanu cywilnego wymaga uwierzytelnienia przez właściwego kierownika urzędu stanu cywilnego przez złożenie podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą certyfikatu wydanego przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, zwane dalej „złożeniem podpisu”. Złożenie podpisu odbywa się z wykorzystaniem karty mikroprocesorowej zabezpieczonej kodem PIN.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-08-27 do 2016-11-24
[Uwierzytelnienie sporządzenia aktu urodzenia, aktu małżeństwa albo aktu zgonu ] [1] Sporządzenie aktu urodzenia, aktu małżeństwa albo aktu zgonu w rejestrze stanu cywilnego wymaga uwierzytelnienia przez właściwego kierownika urzędu stanu cywilnego przez złożenie podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą certyfikatu wydanego przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, zwane dalej „złożeniem podpisu”. Złożenie podpisu odbywa się z wykorzystaniem karty mikroprocesorowej zabezpieczonej kodem PIN.
[1] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 26 sierpnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego (Dz.U. poz. 1351). Zmiana weszła w życie 27 sierpnia 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-01 do 2016-08-26
[Uwierzytelnienie sporządzenia aktu urodzenia, aktu małżeństwa albo aktu zgonu ] Sporządzenie aktu urodzenia, aktu małżeństwa albo aktu zgonu w rejestrze stanu cywilnego wymaga uwierzytelnienia przez właściwego kierownika urzędu stanu cywilnego przez złożenie podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą certyfikatu wydanego przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, zwane dalej „złożeniem podpisu”. Złożenie podpisu odbywa się z wykorzystaniem karty mikroprocesorowej zabezpieczonej kodem PIN.