history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-02-09

§ 2. [Wyznaczanie kolejowych tras przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej] 1. Wyznacza się kolejowe trasy przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej prowadzące odcinkami linii kolejowych od otwartych kolejowych przejść granicznych do najbliżej położonych urzędów celnych, innych miejsc wyznaczonych lub uznanych przez organy celne lub wolnych obszarów celnych – odpowiednio w miejscowościach:

1) Braniewo;

2) Czeremcha;

3) Dorohusk;

3a) [1] Gruszki;

4) Hrubieszów;

5) Korsze;

6) Kuźnica;

7) Małaszewicze;

8) Medyka lub stacja kolejowa Chałupki Medyckie;

9) Przemyśl;

10) Siemianówka;

11) Skandawa;

12) Terespol;

13) Werchrata;

14)  Żurawica.

2. Trasy biegnące w kierunku odwrotnym do określonego w ust. 1 stanowią kolejowe trasy wyprowadzenia towarów poza obszar celny Unii Europejskiej.

[1] § 2 ust. 1 pkt 3a dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 stycznia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie tras przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej i wyprowadzenia towarów poza ten obszar oraz sposobu poruszania się i przemieszczania towarów po tych trasach (Dz.U. poz. 93). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-02-09

§ 2. [Wyznaczanie kolejowych tras przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej] 1. Wyznacza się kolejowe trasy przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej prowadzące odcinkami linii kolejowych od otwartych kolejowych przejść granicznych do najbliżej położonych urzędów celnych, innych miejsc wyznaczonych lub uznanych przez organy celne lub wolnych obszarów celnych – odpowiednio w miejscowościach:

1) Braniewo;

2) Czeremcha;

3) Dorohusk;

3a) [1] Gruszki;

4) Hrubieszów;

5) Korsze;

6) Kuźnica;

7) Małaszewicze;

8) Medyka lub stacja kolejowa Chałupki Medyckie;

9) Przemyśl;

10) Siemianówka;

11) Skandawa;

12) Terespol;

13) Werchrata;

14)  Żurawica.

2. Trasy biegnące w kierunku odwrotnym do określonego w ust. 1 stanowią kolejowe trasy wyprowadzenia towarów poza obszar celny Unii Europejskiej.

[1] § 2 ust. 1 pkt 3a dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 stycznia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie tras przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej i wyprowadzenia towarów poza ten obszar oraz sposobu poruszania się i przemieszczania towarów po tych trasach (Dz.U. poz. 93). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-12-31 do 2024-02-08

§ 2. [Wyznaczanie kolejowych tras przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej] 1. Wyznacza się kolejowe trasy przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej prowadzące odcinkami linii kolejowych od otwartych kolejowych przejść granicznych do najbliżej położonych urzędów celnych, innych miejsc wyznaczonych lub uznanych przez organy celne lub wolnych obszarów celnych – odpowiednio w miejscowościach:

1) Braniewo;

2) Czeremcha;

3) Dorohusk;

4) Hrubieszów;

5) Korsze;

6) Kuźnica;

7) Małaszewicze;

8) Medyka lub stacja kolejowa Chałupki Medyckie;

9) Przemyśl;

10) Siemianówka;

11) Skandawa;

12) Terespol;

13) Werchrata;

14) [1] Żurawica.

2. Trasy biegnące w kierunku odwrotnym do określonego w ust. 1 stanowią kolejowe trasy wyprowadzenia towarów poza obszar celny Unii Europejskiej.

[1] § 2 ust. 1 pkt 14 dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie tras przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej i wyprowadzenia towarów poza ten obszar oraz sposobu poruszania się i przemieszczania towarów po tych trasach (Dz.U. poz. 2865). Zmiana weszła w życie 31 grudnia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-11-24 do 2022-12-30

§ 2. [Wyznaczanie kolejowych tras przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej] 1. Wyznacza się kolejowe trasy przewozu towarów wprowadzanych na obszar celny Unii Europejskiej prowadzące odcinkami linii kolejowych od otwartych kolejowych przejść granicznych do najbliżej położonych urzędów celnych, innych miejsc wyznaczonych lub uznanych przez organy celne lub wolnych obszarów celnych – odpowiednio w miejscowościach:

1) Braniewo;

2) Czeremcha;

3) Dorohusk;

4) Hrubieszów;

5) Korsze;

6) Kuźnica;

7) Małaszewicze;

8) Medyka lub stacja kolejowa Chałupki Medyckie;

9) Przemyśl;

10) Siemianówka;

11) Skandawa;

12) Terespol;

13) Werchrata.

2. Trasy biegnące w kierunku odwrotnym do określonego w ust. 1 stanowią kolejowe trasy wyprowadzenia towarów poza obszar celny Unii Europejskiej.