Wersja obowiązująca od 2016.12.07 do 2018.08.07

§ 92. [Wypłata pomocy] 1. [11] Agencja dokonuje wypłaty pomocy w ramach działań, o których mowa w § 1 ust. 2, na podstawie wniosku o płatność, z wyłączeniem operacji, o której mowa w § 18 pkt 3, w przypadku której wypłaty dokonuje się na podstawie umowy o dofinansowanie.

2. Przez wniosek o płatność:

1) pośrednią – rozumie się wniosek o płatność składany po zrealizowaniu każdego z etapów operacji, jeżeli operacja jest realizowana w etapach, a dany etap nie jest etapem końcowym;

2) końcową – rozumie się wniosek o płatność składany po zrealizowaniu całej operacji.

3. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, w formie pisemnej w postaci papierowej, osobiście przez beneficjenta albo przez osobę upoważnioną przez beneficjenta, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.

4. Wniosek o płatność może zostać złożony po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

5. Operacja może być realizowana nie więcej niż w czterech etapach, a wykonanie zakresu rzeczowego, zgodnie z zestawieniem rzeczowo-finansowym operacji, w tym poniesienie przez beneficjenta kosztów kwalifikowalnych operacji oraz złożenie wniosku o płatność końcową, nastąpi w terminie:

1) 60 miesięcy od dnia zawarcia umowy – w przypadku operacji realizowanych w kilku etapach,

2) 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy – w przypadku operacji realizowanych w jednym etapie

– lecz nie później niż do dnia 30 czerwca 2023 r.

6. Wniosek o płatność pośrednią składa się w terminie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

7. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

8. Dokumenty, o których mowa w ust. 7, dołącza się, w postaci papierowej, w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, lub poświadczonych przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.

9. Wykonanie zakresu rzeczowego operacji zgodnie z umową o dofinansowanie, w tym poniesienie przez beneficjenta kosztów kwalifikowalnych operacji oraz złożenie wniosku o płatność końcową, nastąpi nie później niż do dnia 30 marca 2023 r.

[11] § 92 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 listopada 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwrotu pomocy finansowej na realizację operacji w ramach Priorytetu 1. Promowanie rybołówstwa zrównoważonego środowiskowo, zasobooszczędnego, innowacyjnego, konkurencyjnego i opartego na wiedzy, zawartego w Programie Operacyjnym „Rybactwo i Morze” (Dz.U. poz. 1964). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2016 r.

Wersja obowiązująca od 2016.12.07 do 2018.08.07

§ 92. [Wypłata pomocy] 1. [11] Agencja dokonuje wypłaty pomocy w ramach działań, o których mowa w § 1 ust. 2, na podstawie wniosku o płatność, z wyłączeniem operacji, o której mowa w § 18 pkt 3, w przypadku której wypłaty dokonuje się na podstawie umowy o dofinansowanie.

2. Przez wniosek o płatność:

1) pośrednią – rozumie się wniosek o płatność składany po zrealizowaniu każdego z etapów operacji, jeżeli operacja jest realizowana w etapach, a dany etap nie jest etapem końcowym;

2) końcową – rozumie się wniosek o płatność składany po zrealizowaniu całej operacji.

3. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, w formie pisemnej w postaci papierowej, osobiście przez beneficjenta albo przez osobę upoważnioną przez beneficjenta, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.

4. Wniosek o płatność może zostać złożony po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

5. Operacja może być realizowana nie więcej niż w czterech etapach, a wykonanie zakresu rzeczowego, zgodnie z zestawieniem rzeczowo-finansowym operacji, w tym poniesienie przez beneficjenta kosztów kwalifikowalnych operacji oraz złożenie wniosku o płatność końcową, nastąpi w terminie:

1) 60 miesięcy od dnia zawarcia umowy – w przypadku operacji realizowanych w kilku etapach,

2) 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy – w przypadku operacji realizowanych w jednym etapie

– lecz nie później niż do dnia 30 czerwca 2023 r.

6. Wniosek o płatność pośrednią składa się w terminie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

7. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

8. Dokumenty, o których mowa w ust. 7, dołącza się, w postaci papierowej, w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, lub poświadczonych przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.

9. Wykonanie zakresu rzeczowego operacji zgodnie z umową o dofinansowanie, w tym poniesienie przez beneficjenta kosztów kwalifikowalnych operacji oraz złożenie wniosku o płatność końcową, nastąpi nie później niż do dnia 30 marca 2023 r.

[11] § 92 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 listopada 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwrotu pomocy finansowej na realizację operacji w ramach Priorytetu 1. Promowanie rybołówstwa zrównoważonego środowiskowo, zasobooszczędnego, innowacyjnego, konkurencyjnego i opartego na wiedzy, zawartego w Programie Operacyjnym „Rybactwo i Morze” (Dz.U. poz. 1964). Zmiana weszła w życie 7 grudnia 2016 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.09.18 do 2016.12.06

§ 92. [Wypłata pomocy] 1. Agencja dokonuje wypłaty pomocy w ramach działań, o których mowa w § 1 ust. 2, na podstawie wniosku o płatność.

2. Przez wniosek o płatność:

1) pośrednią – rozumie się wniosek o płatność składany po zrealizowaniu każdego z etapów operacji, jeżeli operacja jest realizowana w etapach, a dany etap nie jest etapem końcowym;

2) końcową – rozumie się wniosek o płatność składany po zrealizowaniu całej operacji.

3. Wniosek o płatność składa się na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję, w formie pisemnej w postaci papierowej, osobiście przez beneficjenta albo przez osobę upoważnioną przez beneficjenta, bezpośrednio w oddziale regionalnym Agencji właściwym ze względu na miejsce realizacji operacji.

4. Wniosek o płatność może zostać złożony po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.

5. Operacja może być realizowana nie więcej niż w czterech etapach, a wykonanie zakresu rzeczowego, zgodnie z zestawieniem rzeczowo-finansowym operacji, w tym poniesienie przez beneficjenta kosztów kwalifikowalnych operacji oraz złożenie wniosku o płatność końcową, nastąpi w terminie:

1) 60 miesięcy od dnia zawarcia umowy – w przypadku operacji realizowanych w kilku etapach,

2) 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy – w przypadku operacji realizowanych w jednym etapie

– lecz nie później niż do dnia 30 czerwca 2023 r.

6. Wniosek o płatność pośrednią składa się w terminie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

7. Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

8. Dokumenty, o których mowa w ust. 7, dołącza się, w postaci papierowej, w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, lub poświadczonych przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.

9. Wykonanie zakresu rzeczowego operacji zgodnie z umową o dofinansowanie, w tym poniesienie przez beneficjenta kosztów kwalifikowalnych operacji oraz złożenie wniosku o płatność końcową, nastąpi nie później niż do dnia 30 marca 2023 r.