Wersja obowiązująca od 2016.05.25 do 2017.03.01     (Dz.U.2016.720 tekst jednolity)

Art. 20. (uchylony)

Wersja obowiązująca od 2016.05.25 do 2017.03.01     (Dz.U.2016.720 tekst jednolity)

Art. 20. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015.04.21 do 2016.05.24     (Dz.U.2015.553 tekst jednolity)

Art. 20. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011.02.25 do 2015.04.20     (Dz.U.2011.41.214 tekst jednolity)

Art. 20. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2004.01.20 do 2011.02.24     (Dz.U.2004.8.65 tekst jednolity)

(uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2003.01.01 do 2004.01.19

[19] (skreślony).

[19] Art. 20 skreślony przez art. 6 pkt 6 ustawy z dnia 12 września 2002 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 169, poz. 1387). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2003 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.07.01 do 2002.12.31

[Badanie dokumentów i ewidencji] 1. Badanie dokumentów i ewidencji polega na sprawdzeniu ich rzetelności oraz zgodności z przepisami prawa.

2. Inspektor, w związku z prowadzonym u kontrolowanego postępowaniem kontrolnym, może po okazaniu legitymacji służbowej dokonać sprawdzenia prawidłowości i rzetelności badanych dokumentów u kontrahentów kontrolowanego prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na ich siedzibę; z czynności tych sporządza się protokół, który podpisują osoby obecne przy dokonywaniu tych czynności. Przepis art. 9a ust. 1 [52] nie ma w tym przypadku zastosowania.

3. Do czynności sprawdzających u osób wymienionych w ust. 2 stosuje się odpowiednio art. 17 i 19.

[52] Art. 20 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 3 pkt 22 ustawy z dnia 7 czerwca 2002 r. o zniesieniu Generalnego Inspektora Celnego, o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 89, poz. 804). Zmiana weszła w życie 1 lipca 2002 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2001.06.23 do 2002.06.30

[Badanie dokumentów i ewidencji] 1. Badanie dokumentów i ewidencji polega na sprawdzeniu ich rzetelności oraz zgodności z przepisami prawa.

2. Inspektor, w związku z prowadzonym u kontrolowanego postępowaniem kontrolnym, może po okazaniu legitymacji służbowej dokonać sprawdzenia prawidłowości i rzetelności badanych dokumentów u kontrahentów kontrolowanego prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na ich siedzibę; z czynności tych sporządza się protokół, który podpisują osoby obecne przy dokonywaniu tych czynności. Przepis art. 9 ust. 4 nie ma w tym przypadku zastosowania.

3. Do czynności sprawdzających u osób wymienionych w ust. 2 stosuje się odpowiednio art. 17 i 19.

Wersja archiwalna obowiązująca od 1992.02.06

Art. 20. 1. Badanie dokumentów i ewidencji polega na sprawdzeniu ich rzetelności oraz zgodności z przepisami prawa.

2. Inspektor ma prawo sprawdzenia prawidłowości i rzetelności badanych dokumentów także u ich wystawcy, odbiorcy, pośrednika lub przewoźnika.

3. Do czynności sprawdzających u osób wymienionych w ust. 2 stosuje się odpowiednio art. 13–19.