history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-03-14    (Dz.U.2016.328 tekst jednolity)

§ 3. (uchylony).

Wersja obowiązująca od 2016-03-14    (Dz.U.2016.328 tekst jednolity)

§ 3. (uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-01 do 2016-03-13

[1] (uchylony).

[1] § 3 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie systemu zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym (Dz.U. poz. 264). Zmiana weszła w życie 1 marca 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-04-21 do 2015-02-28

Systemy zarządzania bezpieczeństwem powinny być tworzone w oparciu o zaakceptowane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej „Prezesem UTK”, regulacje wewnętrzne:

1) zarządcy infrastruktury dotyczące w szczególności:

a) prowadzenia ruchu pociągów i techniki pracy manewrowej oraz sygnalizacji,

b) radiołączności pociągowej,

c) obsługi ruchowych posterunków technicznych,

d) regulaminów technicznych,

e) obsługi przejazdów kolejowych,

f) obsługi, eksploatacji i utrzymania urządzeń sterowania ruchem kolejowym i detekcji stanów awaryjnych taboru,

g) warunków technicznych budowy i utrzymania nawierzchni kolejowej, rozjazdów i obiektów inżynieryjnych,

h) organizacji i trybu postępowania przy przewozie przesyłek nadzwyczajnych,

i) postępowania w sprawach wypadków, poważnych wypadków i incydentów kolejowych;

2) przewoźników kolejowych dotyczące w szczególności:

a) warunków technicznych eksploatacji i utrzymania pojazdów kolejowych,

b) prowadzenia pojazdów trakcyjnych,

c) właściwego zestawiania pociągów, właściwego rozmieszczania taboru i ładunku, z zachowaniem dopuszczalnego obciążenia wagonu, nacisku na oś i skrajni ładunkowej,

d) organizacji pracy manewrowej,

e) przewozu przesyłek nadzwyczajnych oraz towarów niebezpiecznych,

f) postępowania w sprawach wypadków, poważnych wypadków i incydentów kolejowych.