Wersja obowiązująca od 2016-03-14 (Dz.U.2016.328 tekst jednolity)
(uchylony).
Wersja obowiązująca od 2016-03-14 (Dz.U.2016.328 tekst jednolity)
(uchylony).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-03-01 do 2016-03-13
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-04-21 do 2015-02-28
Systemy zarządzania bezpieczeństwem powinny być tworzone w oparciu o zaakceptowane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej „Prezesem UTK”, regulacje wewnętrzne:
1) zarządcy infrastruktury dotyczące w szczególności:
a) prowadzenia ruchu pociągów i techniki pracy manewrowej oraz sygnalizacji,
b) radiołączności pociągowej,
c) obsługi ruchowych posterunków technicznych,
d) regulaminów technicznych,
e) obsługi przejazdów kolejowych,
f) obsługi, eksploatacji i utrzymania urządzeń sterowania ruchem kolejowym i detekcji stanów awaryjnych taboru,
g) warunków technicznych budowy i utrzymania nawierzchni kolejowej, rozjazdów i obiektów inżynieryjnych,
h) organizacji i trybu postępowania przy przewozie przesyłek nadzwyczajnych,
i) postępowania w sprawach wypadków, poważnych wypadków i incydentów kolejowych;
2) przewoźników kolejowych dotyczące w szczególności:
a) warunków technicznych eksploatacji i utrzymania pojazdów kolejowych,
b) prowadzenia pojazdów trakcyjnych,
c) właściwego zestawiania pociągów, właściwego rozmieszczania taboru i ładunku, z zachowaniem dopuszczalnego obciążenia wagonu, nacisku na oś i skrajni ładunkowej,
d) organizacji pracy manewrowej,
e) przewozu przesyłek nadzwyczajnych oraz towarów niebezpiecznych,
f) postępowania w sprawach wypadków, poważnych wypadków i incydentów kolejowych.