history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2016-02-09    (Dz.U.2016.161 tekst jednolity)

§ 17. [Wypłata środków finansowych] 1. Wypłaty środków finansowych dokonuje się niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o płatność, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku, z tym że w przypadku gdy decyzja o przyznaniu pomocy została wydana z zastrzeżeniem dopełnienia warunku – od dnia złożenia wniosku o płatność wraz z postanowieniem o wszczęciu postępowania scaleniowego.

1a. Właściwy organ samorządu województwa, na uzasadnioną prośbę beneficjenta, może wyrazić zgodę na przedłużenie terminu wykonania przez beneficjenta określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty środków finansowych, jednak nie dłużej niż o 3 miesiące.

1b. Wyrażenie przez właściwy organ samorządu województwa zgody na przedłużenie terminu wykonania przez beneficjenta określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty środków finansowych wstrzymuje, do dnia upływu tego terminu, bieg terminu rozpatrywania wniosku o płatność.

2. W przypadku niezłożenia wniosku o płatność w terminie określonym w § 16 ust. 1, marszałek województwa, w drodze decyzji, stwierdza wygaśnięcie, jako bezprzedmiotowej, decyzji o przyznaniu pomocy.

3. Jeżeli na podstawie § 16a ust. 1 pkt 2 został określony nowy termin złożenia pierwszego wniosku o płatność, przepisu ust. 2 nie stosuje się, a w przypadku gdy marszałek województwa wydał decyzję o stwierdzeniu wygaśnięcia decyzji o przyznaniu pomocy, marszałek ten z urzędu uchyla tę decyzję.

Wersja obowiązująca od 2016-02-09    (Dz.U.2016.161 tekst jednolity)

§ 17. [Wypłata środków finansowych] 1. Wypłaty środków finansowych dokonuje się niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o płatność, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku, z tym że w przypadku gdy decyzja o przyznaniu pomocy została wydana z zastrzeżeniem dopełnienia warunku – od dnia złożenia wniosku o płatność wraz z postanowieniem o wszczęciu postępowania scaleniowego.

1a. Właściwy organ samorządu województwa, na uzasadnioną prośbę beneficjenta, może wyrazić zgodę na przedłużenie terminu wykonania przez beneficjenta określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty środków finansowych, jednak nie dłużej niż o 3 miesiące.

1b. Wyrażenie przez właściwy organ samorządu województwa zgody na przedłużenie terminu wykonania przez beneficjenta określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty środków finansowych wstrzymuje, do dnia upływu tego terminu, bieg terminu rozpatrywania wniosku o płatność.

2. W przypadku niezłożenia wniosku o płatność w terminie określonym w § 16 ust. 1, marszałek województwa, w drodze decyzji, stwierdza wygaśnięcie, jako bezprzedmiotowej, decyzji o przyznaniu pomocy.

3. Jeżeli na podstawie § 16a ust. 1 pkt 2 został określony nowy termin złożenia pierwszego wniosku o płatność, przepisu ust. 2 nie stosuje się, a w przypadku gdy marszałek województwa wydał decyzję o stwierdzeniu wygaśnięcia decyzji o przyznaniu pomocy, marszałek ten z urzędu uchyla tę decyzję.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-09-18 do 2016-02-08

1. Wypłaty środków finansowych dokonuje się niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o płatność, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku, z tym że w przypadku gdy decyzja o przyznaniu pomocy została wydana z zastrzeżeniem dopełnienia warunku – od dnia złożenia wniosku o płatność wraz z postanowieniem o wszczęciu postępowania scaleniowego.

1a. [6] Właściwy organ samorządu województwa, na uzasadnioną prośbę beneficjenta, może wyrazić zgodę na przedłużenie terminu wykonania przez beneficjenta określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty środków finansowych, jednak nie dłużej niż o 3 miesiące.

1b. [7] Wyrażenie przez właściwy organ samorządu województwa zgody na przedłużenie terminu wykonania przez beneficjenta określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty środków finansowych wstrzymuje, do dnia upływu tego terminu, bieg terminu rozpatrywania wniosku o płatność.

2. W przypadku niezłożenia wniosku o płatność w terminie określonym w § 16 ust. 1, marszałek województwa, w drodze decyzji, stwierdza wygaśnięcie, jako bezprzedmiotowej, decyzji o przyznaniu pomocy.

3. [8] Jeżeli na podstawie § 16a ust. 1 pkt 2 został określony nowy termin złożenia pierwszego wniosku o płatność, przepisu ust. 2 nie stosuje się, a w przypadku gdy marszałek województwa wydał decyzję o stwierdzeniu wygaśnięcia decyzji o przyznaniu pomocy, marszałek ten z urzędu uchyla tę decyzję.

[6] § 17 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa przez scalanie gruntów” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (Dz.U. Nr 162, poz. 1093). Zmiana weszła w życie 18 września 2010 r.

[7] § 17 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa przez scalanie gruntów” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (Dz.U. Nr 162, poz. 1093). Zmiana weszła w życie 18 września 2010 r.

[8] § 17 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 sierpnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa przez scalanie gruntów” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (Dz.U. Nr 162, poz. 1093). Zmiana weszła w życie 18 września 2010 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-05-27 do 2010-09-17

1. Wypłaty środków finansowych dokonuje się niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o płatność, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku, z tym że w przypadku gdy decyzja o przyznaniu pomocy została wydana z zastrzeżeniem dopełnienia warunku – od dnia złożenia wniosku o płatność wraz z postanowieniem o wszczęciu postępowania scaleniowego.

2. W przypadku niezłożenia wniosku o płatność w terminie określonym w § 16 ust. 1, marszałek województwa, w drodze decyzji, stwierdza wygaśnięcie, jako bezprzedmiotowej, decyzji o przyznaniu pomocy.