Wersja obowiązująca od 2019.09.13 do 2022.09.21
§ 69. [Dodatkowy pas ruchu z lewej strony wylotu] 1. [62] Dodatkowy pas ruchu z lewej strony wylotu drogi z pierwszeństwem przejazdu może być stosowany na dwujezdniowej drodze klasy GP, jeżeli na skrzyżowaniu nie ma i nie przewiduje się sygnalizacji świetlnej.
2. Dodatkowy pas ruchu, o którym mowa w ust. 1, powinien mieć:
1) odcinek przyspieszania o długości nie mniejszej niż 100 m;
2) odcinek zmiany pasa ruchu o długości określonej w § 66 ust. 3 pkt 1.
[62] § 69 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 27 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1643). Zmiana weszła w życie 13 września 2019 r.
Wersja obowiązująca od 2019.09.13 do 2022.09.21
§ 69. [Dodatkowy pas ruchu z lewej strony wylotu] 1. [62] Dodatkowy pas ruchu z lewej strony wylotu drogi z pierwszeństwem przejazdu może być stosowany na dwujezdniowej drodze klasy GP, jeżeli na skrzyżowaniu nie ma i nie przewiduje się sygnalizacji świetlnej.
2. Dodatkowy pas ruchu, o którym mowa w ust. 1, powinien mieć:
1) odcinek przyspieszania o długości nie mniejszej niż 100 m;
2) odcinek zmiany pasa ruchu o długości określonej w § 66 ust. 3 pkt 1.
[62] § 69 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 27 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 1643). Zmiana weszła w życie 13 września 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.01.29 do 2019.09.12 (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)
§ 69. [Dodatkowy pas ruchu z lewej strony wylotu ] 1. Dodatkowy pas ruchu z lewej strony wylotu można stosować na dwujezdniowej drodze klasy S lub GP, jeśli na skrzyżowaniu nie ma i nie przewiduje się sygnalizacji świetlnej.
2. Dodatkowy pas ruchu, o którym mowa w ust. 1, powinien mieć:
1) odcinek przyspieszania o długości nie mniejszej niż 100 m;
2) odcinek zmiany pasa ruchu o długości określonej w § 66 ust. 3 pkt 1.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1999.05.29 do 2016.01.28
[Dodatkowy pas ruchu z lewej strony wylotu] 1. Dodatkowy pas ruchu z lewej strony wylotu można stosować na dwujezdniowej drodze klasy S lub GP, jeśli na skrzyżowaniu nie ma i nie przewiduje się sygnalizacji świetlnej.
2. Dodatkowy pas ruchu, o którym mowa w ust. 1, powinien mieć:
1) odcinek przyspieszania o długości nie mniejszej niż 100 m,
2) odcinek zmiany pasa ruchu o długości określonej w § 66 ust. 3 pkt 1.