Wersja obowiązująca od 2016.01.29 do 2022.09.21 (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)
§ 151. [Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię ] Do celów projektowych określa się dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów dla:
1) dróg klasy A, S i GP – 115 kN;
2) dróg klasy G i Z – od 100 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu;
3) dróg klasy L i D – od 80 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu;
4) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej poniżej 3,5 t – 80 kN;
5) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz zatok autobusowych – 115 kN.
Wersja obowiązująca od 2016.01.29 do 2022.09.21 (Dz.U.2016.124 tekst jednolity)
§ 151. [Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię ] Do celów projektowych określa się dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów dla:
1) dróg klasy A, S i GP – 115 kN;
2) dróg klasy G i Z – od 100 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu;
3) dróg klasy L i D – od 80 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu;
4) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej poniżej 3,5 t – 80 kN;
5) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz zatok autobusowych – 115 kN.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015.03.25 do 2016.01.28
[Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię ] [27] Do celów projektowych określa się dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów dla:
1) dróg klasy A, S i GP – 115 kN,
2) dróg klasy G i Z – od 100 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu,
3) dróg klasy L i D – od 80 kN do 115 kN w zależności od struktury rodzajowej ruchu,
4) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej poniżej 3,5 t – 80 kN,
5) stanowisk, zatok i pasów postojowych przeznaczonych dla pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz zatok autobusowych – 115 kN.
[27] § 151 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. poz. 329). Zmiana weszła w życie 25 marca 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1999.05.29 do 2015.03.24
[Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię] 1. Dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów określa tabela:
Klasa drogi, elementy drogi
|
Dopuszczalny nacisk osi pojazdu (kN)
|
1 |
2 |
A, S |
115 |
GP |
115, 1001) |
G, Z, L, D |
100, 801) |
Pas ruchu i zatoka w rejonie przystanku autobusowego |
100 |
Stanowiska postojowe, pasy i zatoki postojowe |
115, 802) |
1) Dopuszcza się przy przebudowie albo remoncie drogi.
2) Stanowiska postojowe przeznaczone dla pojazdów o ciężarze całkowitym nie większym niż 2.500 kG.
2. Sposób ustalenia obciążenia ruchem określa załącznik nr 5.