Wersja obowiązująca od 2015-08-25 (Dz.U.2015.1232 tekst jednolity)
[Warunki przyznania pomocy na mały projekt następcy prawnemu beneficjenta ] 1. W razie śmierci, rozwiązania albo przekształcenia beneficjenta, następcy prawnemu beneficjenta może być przyznana pomoc na mały projekt, który realizował beneficjent, jeżeli:
1) są spełnione warunki określone w art. 25 ust. 2 ustawy;
2) na następcę prawnego beneficjenta przeszły jego prawa nabyte w związku z realizacją małego projektu oraz inne prawa niezbędne do zrealizowania tego projektu.
2. Wniosek następcy prawnego beneficjenta o przyznanie pomocy na małe projekty, zwany dalej „wnioskiem następcy”, składa się w urzędzie marszałkowskim albo w samorządowej jednostce, w terminie 2 miesięcy od dnia zaistnienia zdarzenia określonego w ust. 1.
3. Do wniosku następcy dołącza się dokument potwierdzający fakt zaistnienia następstwa prawnego.
4. Jeżeli nie zostało zakończone postępowanie sądowe o stwierdzenie nabycia spadku, spadkobierca dołącza do wniosku następcy zaświadczenie sądu o zarejestrowaniu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku albo kopię wniosku o stwierdzenie nabycia spadku, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez:
1) sąd albo
2) notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego albo kopią tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, spadkobierca przekazuje właściwemu organowi samorządu województwa prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się tego postanowienia.
6. Jeżeli z postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku wynika, że uprawnionych do nabycia spadku jest więcej niż jeden spadkobierca, spadkobierca, który złożył wniosek następcy, dołącza do tego wniosku oświadczenia pozostałych spadkobierców, że wyrażają zgodę na przyznanie mu pomocy.
7. W przypadku złożenia wniosku następcy po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, właściwy organ samorządu województwa nie przyznaje pomocy, o czym informuje wnioskodawcę, w formie pisemnej, podając przyczyny nieprzyznania pomocy.
8. Wniosek następcy rozpatruje się w terminie 3 miesięcy od dnia jego złożenia.
9. W przypadku nierozpatrzenia wniosku następcy w terminie, o którym mowa w ust. 8, właściwy organ samorządu województwa zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy jednak niż 2 miesiące.
10. Do wniosku następcy i trybu jego rozpatrywania stosuje się odpowiednio przepisy § 8 ust. 1 pkt 1–3, 6 i 7 oraz ust. 2 i 3, § 11 oraz § 13–15.
Wersja obowiązująca od 2015-08-25 (Dz.U.2015.1232 tekst jednolity)
[Warunki przyznania pomocy na mały projekt następcy prawnemu beneficjenta ] 1. W razie śmierci, rozwiązania albo przekształcenia beneficjenta, następcy prawnemu beneficjenta może być przyznana pomoc na mały projekt, który realizował beneficjent, jeżeli:
1) są spełnione warunki określone w art. 25 ust. 2 ustawy;
2) na następcę prawnego beneficjenta przeszły jego prawa nabyte w związku z realizacją małego projektu oraz inne prawa niezbędne do zrealizowania tego projektu.
2. Wniosek następcy prawnego beneficjenta o przyznanie pomocy na małe projekty, zwany dalej „wnioskiem następcy”, składa się w urzędzie marszałkowskim albo w samorządowej jednostce, w terminie 2 miesięcy od dnia zaistnienia zdarzenia określonego w ust. 1.
3. Do wniosku następcy dołącza się dokument potwierdzający fakt zaistnienia następstwa prawnego.
4. Jeżeli nie zostało zakończone postępowanie sądowe o stwierdzenie nabycia spadku, spadkobierca dołącza do wniosku następcy zaświadczenie sądu o zarejestrowaniu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku albo kopię wniosku o stwierdzenie nabycia spadku, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez:
1) sąd albo
2) notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego albo kopią tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, spadkobierca przekazuje właściwemu organowi samorządu województwa prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się tego postanowienia.
6. Jeżeli z postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku wynika, że uprawnionych do nabycia spadku jest więcej niż jeden spadkobierca, spadkobierca, który złożył wniosek następcy, dołącza do tego wniosku oświadczenia pozostałych spadkobierców, że wyrażają zgodę na przyznanie mu pomocy.
7. W przypadku złożenia wniosku następcy po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, właściwy organ samorządu województwa nie przyznaje pomocy, o czym informuje wnioskodawcę, w formie pisemnej, podając przyczyny nieprzyznania pomocy.
8. Wniosek następcy rozpatruje się w terminie 3 miesięcy od dnia jego złożenia.
9. W przypadku nierozpatrzenia wniosku następcy w terminie, o którym mowa w ust. 8, właściwy organ samorządu województwa zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy jednak niż 2 miesiące.
10. Do wniosku następcy i trybu jego rozpatrywania stosuje się odpowiednio przepisy § 8 ust. 1 pkt 1–3, 6 i 7 oraz ust. 2 i 3, § 11 oraz § 13–15.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-07-17 do 2015-08-24
[Warunki przyznania pomocy na mały projekt następcy prawnemu beneficjenta ] 1. W razie śmierci, rozwiązania albo przekształcenia beneficjenta, następcy prawnemu beneficjenta może być przyznana pomoc na mały projekt, który realizował beneficjent, jeżeli:
1) są spełnione warunki określone w art. 25 ust. 2 ustawy;
2) na następcę prawnego beneficjenta przeszły jego prawa nabyte w związku z realizacją małego projektu oraz inne prawa niezbędne do zrealizowania tego projektu.
2. Wniosek następcy prawnego beneficjenta o przyznanie pomocy na małe projekty, zwany dalej „wnioskiem następcy”, składa się w urzędzie marszałkowskim albo w samorządowej jednostce, w terminie 2 miesięcy od dnia zaistnienia zdarzenia określonego w ust. 1.
3. Do wniosku następcy dołącza się dokument potwierdzający fakt zaistnienia następstwa prawnego.
4. Jeżeli nie zostało zakończone postępowanie sądowe o stwierdzenie nabycia spadku, spadkobierca dołącza do wniosku następcy zaświadczenie sądu o zarejestrowaniu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku albo kopię wniosku o stwierdzenie nabycia spadku, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez:
1) sąd albo
2) [10] notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego albo kopią tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, spadkobierca przekazuje właściwemu organowi samorządu województwa prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się tego postanowienia.
6. Jeżeli z postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku wynika, że uprawnionych do nabycia spadku jest więcej niż jeden spadkobierca, spadkobierca, który złożył wniosek następcy, dołącza do tego wniosku oświadczenia pozostałych spadkobierców, że wyrażają zgodę na przyznanie mu pomocy.
7. W przypadku złożenia wniosku następcy po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, właściwy organ samorządu województwa nie przyznaje pomocy, o czym informuje wnioskodawcę, w formie pisemnej, podając przyczyny nieprzyznania pomocy.
8. Wniosek następcy rozpatruje się w terminie 3 miesięcy od dnia jego złożenia.
9. W przypadku nierozpatrzenia wniosku następcy w terminie, o którym mowa w ust. 8, właściwy organ samorządu województwa zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy jednak niż 2 miesiące.
10. Do wniosku następcy i trybu jego rozpatrywania stosuje się odpowiednio przepisy § 8 ust. 1 pkt 1–3, 6 i 7 oraz ust. 2 i 3, § 11 oraz § 13–15.
[10] § 23 ust. 4 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 czerwca 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013 (Dz.U. poz. 884). Zmiana weszła w życie 17 lipca 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-10-01 do 2014-07-16 (Dz.U.2013.1163 tekst jednolity)
[Warunki przyznania pomocy na mały projekt następcy prawnemu beneficjenta ] 1. W razie śmierci, rozwiązania albo przekształcenia beneficjenta, następcy prawnemu beneficjenta może być przyznana pomoc na mały projekt, który realizował beneficjent, jeżeli:
1) są spełnione warunki określone w art. 25 ust. 2 ustawy;
2) na następcę prawnego beneficjenta przeszły jego prawa nabyte w związku z realizacją małego projektu oraz inne prawa niezbędne do zrealizowania tego projektu.
2. Wniosek następcy prawnego beneficjenta o przyznanie pomocy na małe projekty, zwany dalej „wnioskiem następcy”, składa się w urzędzie marszałkowskim albo w samorządowej jednostce, w terminie 2 miesięcy od dnia zaistnienia zdarzenia określonego w ust. 1.
3. Do wniosku następcy dołącza się dokument potwierdzający fakt zaistnienia następstwa prawnego.
4. Jeżeli nie zostało zakończone postępowanie sądowe o stwierdzenie nabycia spadku, spadkobierca dołącza do wniosku następcy zaświadczenie sądu o zarejestrowaniu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku albo kopię wniosku o stwierdzenie nabycia spadku, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez:
1) sąd albo
2) notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego, wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo kopią tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, spadkobierca przekazuje właściwemu organowi samorządu województwa prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się tego postanowienia.
6. Jeżeli z postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku wynika, że uprawnionych do nabycia spadku jest więcej niż jeden spadkobierca, spadkobierca, który złożył wniosek następcy, dołącza do tego wniosku oświadczenia pozostałych spadkobierców, że wyrażają zgodę na przyznanie mu pomocy.
7. W przypadku złożenia wniosku następcy po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, właściwy organ samorządu województwa nie przyznaje pomocy, o czym informuje wnioskodawcę, w formie pisemnej, podając przyczyny nieprzyznania pomocy.
8. Wniosek następcy rozpatruje się w terminie 3 miesięcy od dnia jego złożenia.
9. W przypadku nierozpatrzenia wniosku następcy w terminie, o którym mowa w ust. 8, właściwy organ samorządu województwa zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy jednak niż 2 miesiące.
10. Do wniosku następcy i trybu jego rozpatrywania stosuje się odpowiednio przepisy § 8 ust. 1 pkt 1–3, 6 i 7 oraz ust. 2 i 3, § 11 oraz § 13–15.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-08-15 do 2013-09-30
1. W razie śmierci, rozwiązania albo przekształcenia beneficjenta, następcy prawnemu beneficjenta może być przyznana pomoc na mały projekt, który realizował beneficjent, jeżeli:
1) są spełnione warunki określone w art. 25 ust. 2 ustawy;
2) na następcę prawnego beneficjenta przeszły jego prawa nabyte w związku z realizacją małego projektu oraz inne prawa niezbędne do zrealizowania tego projektu.
2. Wniosek następcy prawnego beneficjenta o przyznanie pomocy na małe projekty, zwany dalej „wnioskiem następcy”, składa się w urzędzie marszałkowskim albo w samorządowej jednostce, w terminie 2 miesięcy od dnia zaistnienia zdarzenia określonego w ust. 1.
3. Do wniosku następcy dołącza się dokument potwierdzający fakt zaistnienia następstwa prawnego.
4. Jeżeli nie zostało zakończone postępowanie sądowe o stwierdzenie nabycia spadku, spadkobierca dołącza do wniosku następcy zaświadczenie sądu o zarejestrowaniu wniosku o stwierdzenie nabycia spadku albo kopię wniosku o stwierdzenie nabycia spadku, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez:
1) sąd albo
2) notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego, wraz z potwierdzeniem nadania tego wniosku w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo kopią tego potwierdzenia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza albo upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, spadkobierca przekazuje właściwemu organowi samorządu województwa prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się tego postanowienia.
6. Jeżeli z postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku wynika, że uprawnionych do nabycia spadku jest więcej niż jeden spadkobierca, spadkobierca, który złożył wniosek następcy, dołącza do tego wniosku oświadczenia pozostałych spadkobierców, że wyrażają zgodę na przyznanie mu pomocy.
7. W przypadku złożenia wniosku następcy po upływie terminu, o którym mowa w ust. 2, właściwy organ samorządu województwa nie przyznaje pomocy, o czym informuje wnioskodawcę, w formie pisemnej, podając przyczyny nieprzyznania pomocy.
8. Wniosek następcy rozpatruje się w terminie 3 miesięcy od dnia jego złożenia.
9. W przypadku nierozpatrzenia wniosku następcy w terminie, o którym mowa w ust. 8, właściwy organ samorządu województwa zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, wskazując nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy jednak niż 2 miesiące.
10. Do wniosku następcy i trybu jego rozpatrywania stosuje się odpowiednio przepisy § 8 ust. 1 pkt 1–3, 6 i 7 oraz ust. 2 i 3, § 11 oraz § 13–15.