history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2015-08-07 do 2016-01-27    (Dz.U.2015.1128 tekst jednolity)

§ 16. [Skład i zadania Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów ] 1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:

1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;

1a) wiceprzewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;

2) członkowie, po jednym przedstawicielu:

a) Ministra Finansów,

b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,

c) Narodowego Banku Polskiego,

d) Komisji Nadzoru Finansowego,

e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.

2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:

1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;

2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.

Wersja obowiązująca od 2015-08-07 do 2016-01-27    (Dz.U.2015.1128 tekst jednolity)

§ 16. [Skład i zadania Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów ] 1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:

1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;

1a) wiceprzewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;

2) członkowie, po jednym przedstawicielu:

a) Ministra Finansów,

b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,

c) Narodowego Banku Polskiego,

d) Komisji Nadzoru Finansowego,

e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.

2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:

1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;

2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-08-13 do 2015-08-06    (Dz.U.2013.927 tekst jednolity)

[Skład i zadania Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów ] 1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:

1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;

1a) wiceprzewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;

2) członkowie, po jednym przedstawicielu:

a) Ministra Finansów,

b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,

c) Narodowego Banku Polskiego,

d) Komisji Nadzoru Finansowego,

e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.

2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:

1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;

2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-04-27 do 2013-08-12

1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:

1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;

1a) [10] wiceprzewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;

2) członkowie, po jednym przedstawicielu:

a) Ministra Finansów,

b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,

c) Narodowego Banku Polskiego,

d) Komisji Nadzoru Finansowego,

e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.

2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:

1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;

2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.

[10] § 16 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 marca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie powołania Narodowego Komitetu Koordynacyjnego do spraw Euro, Rady Koordynacyjnej oraz Międzyinstytucjonalnych Zespołów Roboczych do spraw Przygotowań do Wprowadzenia Euro przez Rzeczpospolitą Polską (Dz.U. Nr 77, poz. 418). Zmiana weszła w życie 27 kwietnia 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-12-01 do 2011-04-26

1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:

1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;

2) członkowie, po jednym przedstawicielu:

a) Ministra Finansów,

b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,

c) Narodowego Banku Polskiego,

d) Komisji Nadzoru Finansowego,

e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.

2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:

1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;

2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.