Wersja obowiązująca od 2015-08-07 do 2016-01-27 (Dz.U.2015.1128 tekst jednolity)
[Skład i zadania Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów ] 1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:
1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
1a) wiceprzewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
2) członkowie, po jednym przedstawicielu:
a) Ministra Finansów,
b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,
c) Narodowego Banku Polskiego,
d) Komisji Nadzoru Finansowego,
e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.
2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:
1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;
2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.
Wersja obowiązująca od 2015-08-07 do 2016-01-27 (Dz.U.2015.1128 tekst jednolity)
[Skład i zadania Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów ] 1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:
1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
1a) wiceprzewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
2) członkowie, po jednym przedstawicielu:
a) Ministra Finansów,
b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,
c) Narodowego Banku Polskiego,
d) Komisji Nadzoru Finansowego,
e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.
2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:
1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;
2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-08-13 do 2015-08-06 (Dz.U.2013.927 tekst jednolity)
[Skład i zadania Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów ] 1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:
1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
1a) wiceprzewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
2) członkowie, po jednym przedstawicielu:
a) Ministra Finansów,
b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,
c) Narodowego Banku Polskiego,
d) Komisji Nadzoru Finansowego,
e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.
2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:
1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;
2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-04-27 do 2013-08-12
1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:
1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
1a) [10] wiceprzewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
2) członkowie, po jednym przedstawicielu:
a) Ministra Finansów,
b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,
c) Narodowego Banku Polskiego,
d) Komisji Nadzoru Finansowego,
e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.
2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:
1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;
2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.
[10] § 16 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 marca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie powołania Narodowego Komitetu Koordynacyjnego do spraw Euro, Rady Koordynacyjnej oraz Międzyinstytucjonalnych Zespołów Roboczych do spraw Przygotowań do Wprowadzenia Euro przez Rzeczpospolitą Polską (Dz.U. Nr 77, poz. 418). Zmiana weszła w życie 27 kwietnia 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-12-01 do 2011-04-26
1. W skład Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów wchodzą:
1) przewodniczący – przedstawiciel Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
2) członkowie, po jednym przedstawicielu:
a) Ministra Finansów,
b) Ministra Pracy i Polityki Społecznej,
c) Narodowego Banku Polskiego,
d) Komisji Nadzoru Finansowego,
e) Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów.
2. Do zadań Zespołu Roboczego do spraw Ochrony Konsumentów należy w szczególności:
1) opracowanie propozycji rozwiązań mających zapewnić ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami cenowymi w okresie wprowadzania euro do obiegu gotówkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, w tym systemu kontroli, ostrzegania i sankcji na wypadek naruszenia lub niestosowania przepisów chroniących konsumentów oraz stosowania nieuczciwych praktyk cenowych;
2) współpraca przy przygotowywaniu działań informacyjno-edukacyjnych skierowanych do konsumentów w zakresie przeciwdziałania nieuczciwym praktykom cenowym w okresie wprowadzania euro przez Rzeczpospolitą Polską.