Wersja obowiązująca od 2015-07-24 (Dz.U.2015.1029 tekst jednolity)
[Dokumenty wymagane do wypłaty zasiłku pogrzebowego] 1. Zasiłek pogrzebowy lub jego wyrównanie w razie śmierci członka rodziny funkcjonariusza wypłaca się na pisemny wniosek osoby, która poniosła koszty pogrzebu.
2. Dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego w przypadku, gdy koszty pogrzebu ponosi funkcjonariusz, są:
1) wyciąg z aktu zgonu (do wglądu), a w przypadku pogrzebu dziecka martwo urodzonego – oświadczenie, że dziecko urodziło się martwe;
2) oświadczenie, że w związku ze śmiercią członka rodziny, o którym mowa w § 8 pkt 2–4, nie przysługuje zasiłek pogrzebowy na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym lub innych przepisów szczególnych, a w przypadku śmierci małżonka, że zasiłek pogrzebowy nie został i nie zostanie pobrany z innego tytułu;
3) oryginały rachunków poniesionych zasadniczych kosztów pogrzebu (np. zakup trumny, opłata miejsca pochówku).
3. Dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego w przypadku, gdy koszty pogrzebu ponosi inna osoba, są:
1) dokumenty wymienione w ust. 2 pkt 1 i 2;
2) oryginały rachunków faktycznie poniesionych kosztów pogrzebu.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3, załącza się do wniosku o wypłatę zasiłku pogrzebowego.
5. W przypadku ubiegania się o wyrównanie zasiłku pogrzebowego do wniosku, o którym mowa w ust. 1, załącza się:
1) wyciąg z aktu zgonu (do wglądu);
2) dokument potwierdzający wysokość zasiłku pogrzebowego otrzymanego z tytułu śmierci członka rodziny funkcjonariusza na podstawie odrębnych przepisów.
6. Jako dowód poniesionych przez funkcjonariusza kosztów pogrzebu członka rodziny uznaje się również wystawione na inną osobę oryginały rachunków, o których mowa w ust. 2 pkt 3, a w przypadku ubiegania się przez funkcjonariusza o wyrównanie zasiłku pogrzebowego dokumenty stwierdzające wysokość zasiłku pogrzebowego wypłaconego innej osobie na podstawie odrębnych przepisów, jeżeli osoba ta oświadczy na piśmie, iż koszty pogrzebu zostały poniesione (zwrócone) przez funkcjonariusza. Oświadczenie nie jest wymagane, jeżeli rachunki lub dokumenty wystawione są na małżonka funkcjonariusza.
Wersja obowiązująca od 2015-07-24 (Dz.U.2015.1029 tekst jednolity)
[Dokumenty wymagane do wypłaty zasiłku pogrzebowego] 1. Zasiłek pogrzebowy lub jego wyrównanie w razie śmierci członka rodziny funkcjonariusza wypłaca się na pisemny wniosek osoby, która poniosła koszty pogrzebu.
2. Dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego w przypadku, gdy koszty pogrzebu ponosi funkcjonariusz, są:
1) wyciąg z aktu zgonu (do wglądu), a w przypadku pogrzebu dziecka martwo urodzonego – oświadczenie, że dziecko urodziło się martwe;
2) oświadczenie, że w związku ze śmiercią członka rodziny, o którym mowa w § 8 pkt 2–4, nie przysługuje zasiłek pogrzebowy na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym lub innych przepisów szczególnych, a w przypadku śmierci małżonka, że zasiłek pogrzebowy nie został i nie zostanie pobrany z innego tytułu;
3) oryginały rachunków poniesionych zasadniczych kosztów pogrzebu (np. zakup trumny, opłata miejsca pochówku).
3. Dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego w przypadku, gdy koszty pogrzebu ponosi inna osoba, są:
1) dokumenty wymienione w ust. 2 pkt 1 i 2;
2) oryginały rachunków faktycznie poniesionych kosztów pogrzebu.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3, załącza się do wniosku o wypłatę zasiłku pogrzebowego.
5. W przypadku ubiegania się o wyrównanie zasiłku pogrzebowego do wniosku, o którym mowa w ust. 1, załącza się:
1) wyciąg z aktu zgonu (do wglądu);
2) dokument potwierdzający wysokość zasiłku pogrzebowego otrzymanego z tytułu śmierci członka rodziny funkcjonariusza na podstawie odrębnych przepisów.
6. Jako dowód poniesionych przez funkcjonariusza kosztów pogrzebu członka rodziny uznaje się również wystawione na inną osobę oryginały rachunków, o których mowa w ust. 2 pkt 3, a w przypadku ubiegania się przez funkcjonariusza o wyrównanie zasiłku pogrzebowego dokumenty stwierdzające wysokość zasiłku pogrzebowego wypłaconego innej osobie na podstawie odrębnych przepisów, jeżeli osoba ta oświadczy na piśmie, iż koszty pogrzebu zostały poniesione (zwrócone) przez funkcjonariusza. Oświadczenie nie jest wymagane, jeżeli rachunki lub dokumenty wystawione są na małżonka funkcjonariusza.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-09-24 do 2015-07-23
[Dokumenty wymagane do wypłaty zasiłku pogrzebowego] 1. Zasiłek pogrzebowy lub jego wyrównanie w razie śmierci członka rodziny funkcjonariusza wypłaca się na pisemny wniosek osoby, która poniosła koszty pogrzebu.
2. Dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego w przypadku, gdy koszty pogrzebu ponosi funkcjonariusz, są:
1) [1] wyciąg z aktu zgonu (do wglądu), a w przypadku pogrzebu dziecka martwo urodzonego – oświadczenie, że dziecko urodziło się martwe,
2) oświadczenie, że w związku ze śmiercią członka rodziny, o którym mowa w § 8 pkt 2–4, nie przysługuje zasiłek pogrzebowy na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym lub innych przepisów szczególnych, a w przypadku śmierci małżonka, że zasiłek pogrzebowy nie został i nie zostanie pobrany z innego tytułu,
3) oryginały rachunków poniesionych zasadniczych kosztów pogrzebu (np. zakup trumny, opłata miejsca pochówku).
3. Dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego w przypadku, gdy koszty pogrzebu ponosi inna osoba, są:
1) dokumenty wymienione w ust. 2 pkt 1 i 2,
2) oryginały rachunków faktycznie poniesionych kosztów pogrzebu.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3, załącza się do wniosku o wypłatę zasiłku pogrzebowego.
5. W przypadku ubiegania się o wyrównanie zasiłku pogrzebowego do wniosku, o którym mowa w ust. 1, załącza się:
1) wyciąg z aktu zgonu (do wglądu),
2) dokument potwierdzający wysokość zasiłku pogrzebowego otrzymanego z tytułu śmierci członka rodziny funkcjonariusza na podstawie odrębnych przepisów.
6. Jako dowód poniesionych przez funkcjonariusza kosztów pogrzebu członka rodziny uznaje się również wystawione na inną osobę oryginały rachunków, o których mowa w ust. 2 pkt 3, a w przypadku ubiegania się przez funkcjonariusza o wyrównanie zasiłku pogrzebowego dokumenty stwierdzające wysokość zasiłku pogrzebowego wypłaconego innej osobie na podstawie odrębnych przepisów, jeżeli osoba ta oświadczy na piśmie, iż koszty pogrzebu zostały poniesione (zwrócone) przez funkcjonariusza. Oświadczenie nie jest wymagane, jeżeli rachunki lub dokumenty wystawione są na małżonka funkcjonariusza.
[1] § 9 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 sierpnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków pokrywania kosztów pogrzebu funkcjonariusza Straży Granicznej ze środków właściwego organu Straży Granicznej oraz określenia członków rodziny, na których przysługuje zasiłek pogrzebowy (Dz.U. poz. 1040). Zmiana weszła w życie 24 września 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-06-26 do 2013-09-23
[Dokumenty wymagane do wypłaty zasiłku pogrzebowego] 1. Zasiłek pogrzebowy lub jego wyrównanie w razie śmierci członka rodziny funkcjonariusza wypłaca się na pisemny wniosek osoby, która poniosła koszty pogrzebu.
2. Dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego w przypadku, gdy koszty pogrzebu ponosi funkcjonariusz, są:
1) wyciąg z aktu zgonu (do wglądu), a w przypadku pogrzebu dziecka martwo urodzonego – zaświadczenie stwierdzające, że dziecko urodziło się martwe,
2) oświadczenie, że w związku ze śmiercią członka rodziny, o którym mowa w § 8 pkt 2–4, nie przysługuje zasiłek pogrzebowy na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym lub innych przepisów szczególnych, a w przypadku śmierci małżonka, że zasiłek pogrzebowy nie został i nie zostanie pobrany z innego tytułu,
3) oryginały rachunków poniesionych zasadniczych kosztów pogrzebu (np. zakup trumny, opłata miejsca pochówku).
3. Dokumentami wymaganymi do wypłaty zasiłku pogrzebowego w przypadku, gdy koszty pogrzebu ponosi inna osoba, są:
1) dokumenty wymienione w ust. 2 pkt 1 i 2,
2) oryginały rachunków faktycznie poniesionych kosztów pogrzebu.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3, załącza się do wniosku o wypłatę zasiłku pogrzebowego.
5. W przypadku ubiegania się o wyrównanie zasiłku pogrzebowego do wniosku, o którym mowa w ust. 1, załącza się:
1) wyciąg z aktu zgonu (do wglądu),
2) dokument potwierdzający wysokość zasiłku pogrzebowego otrzymanego z tytułu śmierci członka rodziny funkcjonariusza na podstawie odrębnych przepisów.
6. Jako dowód poniesionych przez funkcjonariusza kosztów pogrzebu członka rodziny uznaje się również wystawione na inną osobę oryginały rachunków, o których mowa w ust. 2 pkt 3, a w przypadku ubiegania się przez funkcjonariusza o wyrównanie zasiłku pogrzebowego dokumenty stwierdzające wysokość zasiłku pogrzebowego wypłaconego innej osobie na podstawie odrębnych przepisów, jeżeli osoba ta oświadczy na piśmie, iż koszty pogrzebu zostały poniesione (zwrócone) przez funkcjonariusza. Oświadczenie nie jest wymagane, jeżeli rachunki lub dokumenty wystawione są na małżonka funkcjonariusza.