Wersja obowiązująca od 2015-05-18 do 2019-01-01 (Dz.U.2015.683 tekst jednolity)
[Państwowy Egzamin Specjalizacyjny Diagnostów Laboratoryjnych] 1. Specjalizacja kończy się złożeniem Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego Diagnostów Laboratoryjnych, zwanego dalej „PESDL”.
2. Do PESDL może być dopuszczona osoba, która zrealizowała i zaliczyła program specjalizacji oraz złożyła do właściwego wojewody:
1) wniosek o dopuszczenie do PESDL;
2) kartę specjalizacji;
3) dokument potwierdzający wniesienie na konto Centrum Egzaminów Medycznych, zwanego dalej „CEM”, opłaty za PESDL.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
4) (uchylony);
5) adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu;
6) miejsce pracy;
7) nazwę, adres i kierunek ukończonej szkoły wyższej;
8) datę wydania i numer dyplomu szkoły wyższej;
9) numer wpisu na listę diagnostów laboratoryjnych;
10) nazwę odbywanej specjalizacji;
11) nazwę i adres jednostki szkolącej, w której była odbywana specjalizacja;
12) imię i nazwisko kierownika specjalizacji;
13) adres do korespondencji kierownika specjalizacji;
14) informacje o skróceniu albo przedłużeniu specjalizacji;
15) wskazanie części PESDL, do której zamierza przystąpić diagnosta laboratoryjny;
16) datę zakończenia szkolenia specjalizacyjnego, a w przypadku osób dopuszczonych do PESDL decyzją ministra właściwego do spraw zdrowia, o której mowa w § 38 ust. 1, datę uzyskania decyzji.
4. Formularz wniosku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, jest generowany elektronicznie i pobierany na stronie internetowej CEM. CEM potwierdza elektronicznie zapisanie zgłoszonych danych. Diagnosta laboratoryjny po wypełnieniu formularza i jego wydrukowaniu składa wniosek podpisany własnoręcznie do właściwego wojewody.
5. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, składa się w terminie do dnia 15 lipca każdego roku dla sesji jesiennej albo do dnia 15 stycznia każdego roku dla sesji wiosennej.
6. Właściwy wojewoda weryfikuje, czy dokumenty, o których mowa w ust. 2, spełniają warunki formalne. W przypadku stwierdzenia braków formalnych diagnosta laboratoryjny jest wzywany do ich usunięcia w terminie 7 dni od doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie tego terminu wniosek jest pozostawiany bez rozpoznania.
7. Właściwy wojewoda po stwierdzeniu, że dokumenty, o których mowa w ust. 2, spełniają warunki formalne, przekazuje je do CEM nie później niż w terminie 14 dni od upływu terminów wskazanych w ust. 5 lub niezwłocznie po uzupełnieniu braków formalnych, o których mowa w ust. 6. Właściwi wojewodowie zawiadamiają CEM o liczbie przyjętych zgłoszeń oraz przekazują listę diagnostów laboratoryjnych, których dokumenty nie zostały przyjęte.
8. W przypadku gdy diagnosta laboratoryjny złoży zgłoszenie w formie wniosku elektronicznego, a nie złoży dokumentów, o których mowa w ust. 2, CEM zawiadamia go za pomocą środków komunikacji elektronicznej o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.
Wersja obowiązująca od 2015-05-18 do 2019-01-01 (Dz.U.2015.683 tekst jednolity)
[Państwowy Egzamin Specjalizacyjny Diagnostów Laboratoryjnych] 1. Specjalizacja kończy się złożeniem Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego Diagnostów Laboratoryjnych, zwanego dalej „PESDL”.
2. Do PESDL może być dopuszczona osoba, która zrealizowała i zaliczyła program specjalizacji oraz złożyła do właściwego wojewody:
1) wniosek o dopuszczenie do PESDL;
2) kartę specjalizacji;
3) dokument potwierdzający wniesienie na konto Centrum Egzaminów Medycznych, zwanego dalej „CEM”, opłaty za PESDL.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
4) (uchylony);
5) adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu;
6) miejsce pracy;
7) nazwę, adres i kierunek ukończonej szkoły wyższej;
8) datę wydania i numer dyplomu szkoły wyższej;
9) numer wpisu na listę diagnostów laboratoryjnych;
10) nazwę odbywanej specjalizacji;
11) nazwę i adres jednostki szkolącej, w której była odbywana specjalizacja;
12) imię i nazwisko kierownika specjalizacji;
13) adres do korespondencji kierownika specjalizacji;
14) informacje o skróceniu albo przedłużeniu specjalizacji;
15) wskazanie części PESDL, do której zamierza przystąpić diagnosta laboratoryjny;
16) datę zakończenia szkolenia specjalizacyjnego, a w przypadku osób dopuszczonych do PESDL decyzją ministra właściwego do spraw zdrowia, o której mowa w § 38 ust. 1, datę uzyskania decyzji.
4. Formularz wniosku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, jest generowany elektronicznie i pobierany na stronie internetowej CEM. CEM potwierdza elektronicznie zapisanie zgłoszonych danych. Diagnosta laboratoryjny po wypełnieniu formularza i jego wydrukowaniu składa wniosek podpisany własnoręcznie do właściwego wojewody.
5. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, składa się w terminie do dnia 15 lipca każdego roku dla sesji jesiennej albo do dnia 15 stycznia każdego roku dla sesji wiosennej.
6. Właściwy wojewoda weryfikuje, czy dokumenty, o których mowa w ust. 2, spełniają warunki formalne. W przypadku stwierdzenia braków formalnych diagnosta laboratoryjny jest wzywany do ich usunięcia w terminie 7 dni od doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie tego terminu wniosek jest pozostawiany bez rozpoznania.
7. Właściwy wojewoda po stwierdzeniu, że dokumenty, o których mowa w ust. 2, spełniają warunki formalne, przekazuje je do CEM nie później niż w terminie 14 dni od upływu terminów wskazanych w ust. 5 lub niezwłocznie po uzupełnieniu braków formalnych, o których mowa w ust. 6. Właściwi wojewodowie zawiadamiają CEM o liczbie przyjętych zgłoszeń oraz przekazują listę diagnostów laboratoryjnych, których dokumenty nie zostały przyjęte.
8. W przypadku gdy diagnosta laboratoryjny złoży zgłoszenie w formie wniosku elektronicznego, a nie złoży dokumentów, o których mowa w ust. 2, CEM zawiadamia go za pomocą środków komunikacji elektronicznej o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-22 do 2015-05-17
[Państwowy Egzamin Specjalizacyjny Diagnostów Laboratoryjnych ] 1. Specjalizacja kończy się złożeniem Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego Diagnostów Laboratoryjnych, zwanego dalej „PESDL".
2. Do PESDL może być dopuszczona osoba, która zrealizowała i zaliczyła program specjalizacji oraz złożyła do właściwego wojewody: [28]
1) wniosek o dopuszczenie do PESDL;
2) kartę specjalizacji;
3) dokument potwierdzający wniesienie na konto Centrum Egzaminów Medycznych, zwanego dalej „CEM", opłaty za PESDL.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
4) [29] (uchylony);
5) [30] adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu;
6) miejsce pracy;
7) nazwę, adres i kierunek ukończonej szkoły wyższej;
8) datę wydania i numer dyplomu szkoły wyższej;
9) numer wpisu na listę diagnostów laboratoryjnych;
10) nazwę odbywanej specjalizacji;
11) nazwę i adres jednostki szkolącej, w której była odbywana specjalizacja;
12) imię i nazwisko kierownika specjalizacji;
13) adres do korespondencji kierownika specjalizacji;
14) informacje o skróceniu albo przedłużeniu specjalizacji;
15) wskazanie części PESDL, do której zamierza przystąpić diagnosta laboratoryjny;
16) [31] datę zakończenia szkolenia specjalizacyjnego, a w przypadku osób dopuszczonych do PESDL decyzją ministra właściwego do spraw zdrowia, o której mowa w § 38 ust. 1, datę uzyskania decyzji.
4. [32] Formularz wniosku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, jest generowany elektronicznie i pobierany na stronie internetowej CEM. CEM potwierdza elektronicznie zapisanie zgłoszonych danych. Diagnosta laboratoryjny po wypełnieniu formularza i jego wydrukowaniu składa wniosek podpisany własnoręcznie do właściwego wojewody.
5. [33] Dokumenty, o których mowa w ust. 2, składa się w terminie do dnia 15 lipca każdego roku dla sesji jesiennej albo do dnia 15 stycznia każdego roku dla sesji wiosennej.
6. [34] Właściwy wojewoda weryfikuje, czy dokumenty, o których mowa w ust. 2, spełniają warunki formalne. W przypadku stwierdzenia braków formalnych diagnosta laboratoryjny jest wzywany do ich usunięcia w terminie 7 dni od doręczenia wezwania. Po bezskutecznym upływie tego terminu wniosek jest pozostawiany bez rozpoznania.
7. [35] Właściwy wojewoda po stwierdzeniu, że dokumenty, o których mowa w ust. 2, spełniają warunki formalne, przekazuje je do CEM nie później niż w terminie 14 dni od upływu terminów wskazanych w ust. 5 lub niezwłocznie po uzupełnieniu braków formalnych, o których mowa w ust. 6. Właściwi wojewodowie zawiadamiają CEM o liczbie przyjętych zgłoszeń oraz przekazują listę diagnostów laboratoryjnych, których dokumenty nie zostały przyjęte.
8. [36] W przypadku gdy diagnosta laboratoryjny złoży zgłoszenie w formie wniosku elektronicznego, a nie złoży dokumentów, o których mowa w ust. 2, CEM zawiadamia go za pomocą środków komunikacji elektronicznej o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania.
[28] § 23 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2014 r.
[29] § 23 ust. 3 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 18 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2014 r.
[30] § 23 ust. 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2014 r.
[31] § 23 ust. 3 pkt 16 dodany przez § 1 pkt 18 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2014 r.
[32] § 23 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2014 r.
[33] § 23 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2014 r.
Na podstawie § 7 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20) termin składania dokumentów, o których mowa w § 23 ust. 5 w brzmieniu dotychczasowym, upływa 31 stycznia 2014 r.
[34] § 23 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 18 lit. c) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2014 r.
[35] § 23 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 18 lit. d) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2014 r.
[36] § 23 ust. 8 dodany przez § 1 pkt 18 lit. d) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. z 2014 r. poz. 20). Zmiana weszła w życie 22 stycznia 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-06-01 do 2014-01-21
[Państwowy Egzamin Specjalizacyjny Diagnostów Laboratoryjnych] [2] 1. Specjalizacja kończy się złożeniem Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego Diagnostów Laboratoryjnych, zwanego dalej „PESDL".
2. Do PESDL może być dopuszczona osoba, która zrealizowała i zaliczyła program specjalizacji oraz złożyła do ośrodka wojewódzkiego:
1) wniosek o dopuszczenie do PESDL;
2) kartę specjalizacji;
3) dokument potwierdzający wniesienie na konto Centrum Egzaminów Medycznych, zwanego dalej „CEM", opłaty za PESDL.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, zawiera następujące dane:
1) imię i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość;
4) miejsce zamieszkania;
5) adres do korespondencji i numer telefonu;
6) miejsce pracy;
7) nazwę, adres i kierunek ukończonej szkoły wyższej;
8) datę wydania i numer dyplomu szkoły wyższej;
9) numer wpisu na listę diagnostów laboratoryjnych;
10) nazwę odbywanej specjalizacji;
11) nazwę i adres jednostki szkolącej, w której była odbywana specjalizacja;
12) imię i nazwisko kierownika specjalizacji;
13) adres do korespondencji kierownika specjalizacji;
14) informacje o skróceniu albo przedłużeniu specjalizacji;
15) wskazanie części PESDL, do której zamierza przystąpić diagnosta laboratoryjny.
4. Formularz wniosku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, jest generowany elektronicznie i pobierany na stronie internetowej CEM. CEM potwierdza elektronicznie zapisanie zgłoszonych danych. Diagnosta laboratoryjny po wypełnieniu formularza i jego wydrukowaniu składa wniosek podpisany własnoręcznie do właściwego ośrodka wojewódzkiego.
5. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, składa się w terminie do dnia 15 lipca każdego roku dla sesji jesiennej albo do dnia 15 stycznia każdego roku dla sesji wiosennej, w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od dnia zaliczenia specjalizacji przez kierownika specjalizacji.
6. Ośrodek wojewódzki po stwierdzeniu, że dokumenty, o których mowa w ust. 2, spełniają warunki formalne, przekazuje je do CEM w ciągu 14 dni od ostatecznego terminu składania tych dokumentów.
[2] § 23 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 1 kwietnia 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. Nr 62, poz. 516). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2009 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-07-13 do 2009-05-31
1. Specjalizacja kończy się złożeniem egzaminu państwowego.
2. Do egzaminu państwowego może być dopuszczona osoba, która zrealizowała i zaliczyła program specjalizacji, i złożyła do ośrodka wojewódzkiego:
1) wniosek o dopuszczenie do egzaminu państwowego;
2) kartę specjalizacji;
3) dokument potwierdzający wniesienie na konto Centrum Egzaminów Medycznych, zwanego dalej „CEM", opłaty za egzamin państwowy.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, składa się w terminie do dnia 15 lipca każdego roku dla sesji jesiennej lub do dnia 15 stycznia każdego roku dla sesji wiosennej, w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od zaliczenia specjalizacji przez kierownika specjalizacji.
4. [5] Ośrodek wojewódzki po stwierdzeniu, że dokumenty, o których mowa w ust. 2, spełniają warunki formalne, przekazuje je niezwłocznie do CEM, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od ostatecznego terminu składania tych dokumentów.
5. Po zakończeniu postępowania egzaminacyjnego CEM zwraca dokumenty, o których mowa w ust. 2, do ośrodka wojewódzkiego.
6. [6] CEM przesyła osobie dopuszczonej do egzaminu powiadomienie o miejscu i terminie składania egzaminu państwowego, nie później niż 21 dni przed datą jego rozpoczęcia.
[5] § 23 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 czerwca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. Nr 109, poz. 754). Zmiana weszła w życie 13 lipca 2006 r.
[6] § 23 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 czerwca 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie specjalizacji i uzyskiwania tytułu specjalisty przez diagnostów laboratoryjnych (Dz.U. Nr 109, poz. 754). Zmiana weszła w życie 13 lipca 2006 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-06-18 do 2006-07-12
1. Specjalizacja kończy się złożeniem egzaminu państwowego.
2. Do egzaminu państwowego może być dopuszczona osoba, która zrealizowała i zaliczyła program specjalizacji, i złożyła do ośrodka wojewódzkiego:
1) wniosek o dopuszczenie do egzaminu państwowego;
2) kartę specjalizacji;
3) dokument potwierdzający wniesienie na konto Centrum Egzaminów Medycznych, zwanego dalej „CEM", opłaty za egzamin państwowy.
3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, składa się w terminie do dnia 15 lipca każdego roku dla sesji jesiennej lub do dnia 15 stycznia każdego roku dla sesji wiosennej, w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od zaliczenia specjalizacji przez kierownika specjalizacji.
4. Ośrodek wojewódzki po stwierdzeniu, że dokumenty, o których mowa w ust. 2, spełniają warunki formalne, przekazuje je, w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia do ośrodka wojewódzkiego, do CEM.
5. Po zakończeniu postępowania egzaminacyjnego CEM zwraca dokumenty, o których mowa w ust. 2, do ośrodka wojewódzkiego.
6. CEM powiadamia osobę dopuszczoną do egzaminu o miejscu i terminie składania egzaminu państwowego, nie później niż 30 dni przed datą jego rozpoczęcia.