Wersja obowiązująca od 2015-04-20 do 2017-01-02 (Dz.U.2015.548 tekst jednolity)
[Obowiązki dowódcy konwoju] 1. Do obowiązków dowódcy konwoju należy w szczególności:
1) sprawdzenie stanu zabezpieczeń techniczno-ochronnych pojazdu konwojowego;
2) wyznaczenie swojego zastępcy;
3) dokonanie podziału zadań ze swoim zastępcą;
4) sprawdzenie tożsamości każdego osadzonego oraz odpowiednie rozmieszczenie osadzonych w pojeździe konwojowym;
5) przejęcie osadzonego konwojowanego wraz z jego dokumentacją i depozytami oraz przejęcie od dowódcy zmiany karty osadzonego, o którym mowa w § 13 ust. 2 pkt 1 lit. e, a także korzystanie z informacji w niej zawartych w czasie konwojowania;
6) przekazanie osadzonego wraz z dokumentacją i depozytami, o których mowa w pkt 5, we wskazanym zakładzie;
7) zorganizowanie kontroli osadzonego oraz jego bagażu;
8) dopilnowanie zaopatrzenia osadzonego w należne mu na czas konwojowania artykuły żywnościowe i napoje;
9) ostrzeżenie osadzonego o możliwości użycia środków przymusu bezpośredniego i broni palnej;
10) prowadzenie książki przebiegu służby konwojowej w przypadku konwojowania na innej podstawie niż polecenie dyrektora;
11) podejmowanie i organizowanie działań ochronnych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa konwojowania.
2. Do obowiązków dowódcy konwoju kolumny samochodowej należy w szczególności:
1) wyznaczenie dowódcy każdego pojazdu;
2) ustalenie z dowódcami każdego z pojazdów konwojowych trasy przejazdu;
3) ustalenie sygnałów porozumiewawczych pomiędzy dowódcami poszczególnych pojazdów;
4) omówienie z dowódcami pojazdów zasad działania w razie zdarzeń nadzwyczajnych;
5) określenie czasu zatrzymania się kolumny oraz organizacji ochrony w miejscu postoju.
Wersja obowiązująca od 2015-04-20 do 2017-01-02 (Dz.U.2015.548 tekst jednolity)
[Obowiązki dowódcy konwoju] 1. Do obowiązków dowódcy konwoju należy w szczególności:
1) sprawdzenie stanu zabezpieczeń techniczno-ochronnych pojazdu konwojowego;
2) wyznaczenie swojego zastępcy;
3) dokonanie podziału zadań ze swoim zastępcą;
4) sprawdzenie tożsamości każdego osadzonego oraz odpowiednie rozmieszczenie osadzonych w pojeździe konwojowym;
5) przejęcie osadzonego konwojowanego wraz z jego dokumentacją i depozytami oraz przejęcie od dowódcy zmiany karty osadzonego, o którym mowa w § 13 ust. 2 pkt 1 lit. e, a także korzystanie z informacji w niej zawartych w czasie konwojowania;
6) przekazanie osadzonego wraz z dokumentacją i depozytami, o których mowa w pkt 5, we wskazanym zakładzie;
7) zorganizowanie kontroli osadzonego oraz jego bagażu;
8) dopilnowanie zaopatrzenia osadzonego w należne mu na czas konwojowania artykuły żywnościowe i napoje;
9) ostrzeżenie osadzonego o możliwości użycia środków przymusu bezpośredniego i broni palnej;
10) prowadzenie książki przebiegu służby konwojowej w przypadku konwojowania na innej podstawie niż polecenie dyrektora;
11) podejmowanie i organizowanie działań ochronnych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa konwojowania.
2. Do obowiązków dowódcy konwoju kolumny samochodowej należy w szczególności:
1) wyznaczenie dowódcy każdego pojazdu;
2) ustalenie z dowódcami każdego z pojazdów konwojowych trasy przejazdu;
3) ustalenie sygnałów porozumiewawczych pomiędzy dowódcami poszczególnych pojazdów;
4) omówienie z dowódcami pojazdów zasad działania w razie zdarzeń nadzwyczajnych;
5) określenie czasu zatrzymania się kolumny oraz organizacji ochrony w miejscu postoju.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-10-10 do 2015-04-19
[Obowiązki dowódcy konwoju] 1. Do obowiązków dowódcy konwoju należy w szczególności:
1) sprawdzenie stanu zabezpieczeń techniczno-ochronnych pojazdu konwojowego;
2) wyznaczenie swojego zastępcy;
3) dokonanie podziału zadań ze swoim zastępcą;
4) [19] sprawdzenie tożsamości każdego osadzonego oraz odpowiednie rozmieszczenie osadzonych w pojeździe konwojowym;
5) przejęcie osadzonego konwojowanego wraz z jego dokumentacją i depozytami oraz przejęcie od dowódcy zmiany karty osadzonego, o którym mowa w § 13 ust. 2 pkt 1 lit. e, a także korzystanie z informacji w niej zawartych w czasie konwojowania;
6) przekazanie osadzonego wraz z dokumentacją i depozytami, o których mowa w pkt 5, we wskazanym zakładzie;
7) zorganizowanie kontroli osadzonego oraz jego bagażu;
8) dopilnowanie zaopatrzenia osadzonego w należne mu na czas konwojowania artykuły żywnościowe i napoje;
9) [20] ostrzeżenie osadzonego o możliwości użycia środków przymusu bezpośredniego i broni palnej;
10) [21] prowadzenie książki przebiegu służby konwojowej w przypadku konwojowania na innej podstawie niż polecenie dyrektora;
11) [22] podejmowanie i organizowanie działań ochronnych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa konwojowania.
2. Do obowiązków dowódcy konwoju kolumny samochodowej należy w szczególności:
1) wyznaczenie dowódcy każdego pojazdu;
2) ustalenie z dowódcami każdego z pojazdów konwojowych trasy przejazdu;
3) ustalenie sygnałów porozumiewawczych pomiędzy dowódcami poszczególnych pojazdów;
4) [23] omówienie z dowódcami pojazdów zasad działania w razie zdarzeń nadzwyczajnych;
5) określenie czasu zatrzymania się kolumny oraz organizacji ochrony w miejscu postoju.
[19] § 39 ust. 1 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 września 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów ochrony jednostek organizacyjnych Służby Więziennej (Dz.U. poz. 1138). Zmiana weszła w życie 10 października 2013 r.
[20] § 39 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 września 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów ochrony jednostek organizacyjnych Służby Więziennej (Dz.U. poz. 1138). Zmiana weszła w życie 10 października 2013 r.
[21] § 39 ust. 1 pkt 10 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 września 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów ochrony jednostek organizacyjnych Służby Więziennej (Dz.U. poz. 1138). Zmiana weszła w życie 10 października 2013 r.
[22] § 39 ust. 1 pkt 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 września 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów ochrony jednostek organizacyjnych Służby Więziennej (Dz.U. poz. 1138). Zmiana weszła w życie 10 października 2013 r.
[23] § 39 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 września 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów ochrony jednostek organizacyjnych Służby Więziennej (Dz.U. poz. 1138). Zmiana weszła w życie 10 października 2013 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-02-20 do 2013-10-09
1. Do obowiązków dowódcy konwoju należy w szczególności:
1) sprawdzenie stanu zabezpieczeń techniczno-ochronnych pojazdu konwojowego;
2) wyznaczenie swojego zastępcy;
3) dokonanie podziału zadań ze swoim zastępcą;
4) sprawdzenie tożsamości każdego osadzonego oraz odpowiednie ich rozmieszczenie w pojeździe konwojowym, uwzględniające w szczególności przypadki określone w art. 20 pkt 7 lit. a ustawy o Służbie Więziennej;
5) przejęcie osadzonego konwojowanego wraz z jego dokumentacją i depozytami oraz przejęcie od dowódcy zmiany karty osadzonego, o którym mowa w § 13 ust. 2 pkt 1 lit. e, a także korzystanie z informacji w niej zawartych w czasie konwojowania;
6) przekazanie osadzonego wraz z dokumentacją i depozytami, o których mowa w pkt 5, we wskazanym zakładzie;
7) zorganizowanie kontroli osadzonego oraz jego bagażu;
8) dopilnowanie zaopatrzenia osadzonego w należne mu na czas konwojowania artykuły żywnościowe i napoje;
9) ostrzeżenie osadzonego o możliwości zastosowania środków przymusu bezpośredniego, użycia broni palnej lub psa;
10) prowadzenie książki przebiegu służby konwojowej w przypadku konwoju realizowanego na innej podstawie niż polecenie dyrektora;
11) podejmowanie i organizowanie działań ochronnych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa konwoju.
2. Do obowiązków dowódcy konwoju kolumny samochodowej należy w szczególności:
1) wyznaczenie dowódcy każdego pojazdu;
2) ustalenie z dowódcami każdego z pojazdów konwojowych trasy przejazdu;
3) ustalenie sygnałów porozumiewawczych pomiędzy dowódcami poszczególnych pojazdów;
4) omówienie z dowódcami pojazdów zasad działania w razie wypadków nadzwyczajnych;
5) określenie czasu zatrzymania się kolumny oraz organizacji ochrony w miejscu postoju.