Wersja obowiązująca od 2015.04.10     (Dz.U.2015.508 tekst jednolity)

§ 2. [Dyrektor Centrum] 1. Centrum kieruje dyrektor przy pomocy zastępców i szefa Samodzielnego Wydziału Ochrony i Kontroli.

1a. Biurami kierują zastępcy dyrektora Centrum.

2. Dyrektor Centrum może upoważnić pracowników Centrum do działania w jego imieniu w określonych przez niego sprawach.

3. W razie nieobecności dyrektora pracą Centrum kieruje wyznaczony przez niego zastępca dyrektora.

4. Do zadań dyrektora Centrum należy:

1) powoływanie i odwoływanie szefa Samodzielnego Wydziału Ochrony i Kontroli;

2) udzielanie pełnomocnictw osobom fizycznym i prawnym do dokonywania określonych czynności cywilnoprawnych i faktycznych;

3) reprezentowanie Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Prezesa Rady Ministrów;

4) planowanie, organizowanie, koordynowanie i sprawowanie kontroli wewnętrznej wykonywania zadań przez komórki organizacyjne Centrum;

5) ustalanie zakresu obowiązków pracowników Centrum na poszczególnych stanowiskach;

6) prowadzenie polityki kadrowej Centrum oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;

7) podejmowanie działań na rzecz rozwoju Centrum, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

5. Dyrektor Centrum może:

1) tworzyć zespoły doradcze i opiniodawcze niezbędne do realizacji poszczególnych zadań Centrum;

2) w zakresie niezbędnym do realizacji zadań Centrum zlecać przeprowadzanie ekspertyz, analiz oraz innych opracowań;

3) zlecać podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku;

4) wydawać decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.

Wersja obowiązująca od 2015.04.10     (Dz.U.2015.508 tekst jednolity)

§ 2. [Dyrektor Centrum] 1. Centrum kieruje dyrektor przy pomocy zastępców i szefa Samodzielnego Wydziału Ochrony i Kontroli.

1a. Biurami kierują zastępcy dyrektora Centrum.

2. Dyrektor Centrum może upoważnić pracowników Centrum do działania w jego imieniu w określonych przez niego sprawach.

3. W razie nieobecności dyrektora pracą Centrum kieruje wyznaczony przez niego zastępca dyrektora.

4. Do zadań dyrektora Centrum należy:

1) powoływanie i odwoływanie szefa Samodzielnego Wydziału Ochrony i Kontroli;

2) udzielanie pełnomocnictw osobom fizycznym i prawnym do dokonywania określonych czynności cywilnoprawnych i faktycznych;

3) reprezentowanie Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Prezesa Rady Ministrów;

4) planowanie, organizowanie, koordynowanie i sprawowanie kontroli wewnętrznej wykonywania zadań przez komórki organizacyjne Centrum;

5) ustalanie zakresu obowiązków pracowników Centrum na poszczególnych stanowiskach;

6) prowadzenie polityki kadrowej Centrum oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;

7) podejmowanie działań na rzecz rozwoju Centrum, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

5. Dyrektor Centrum może:

1) tworzyć zespoły doradcze i opiniodawcze niezbędne do realizacji poszczególnych zadań Centrum;

2) w zakresie niezbędnym do realizacji zadań Centrum zlecać przeprowadzanie ekspertyz, analiz oraz innych opracowań;

3) zlecać podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku;

4) wydawać decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014.12.20 do 2015.04.09

[Dyrektor Centrum] 1. [2] Centrum kieruje dyrektor przy pomocy zastępców i szefa Samodzielnego Wydziału Ochrony i Kontroli.

1a. [3] Biurami kierują zastępcy dyrektora Centrum.

2. Dyrektor Centrum może upoważnić pracowników Centrum do działania w jego imieniu w określonych przez niego sprawach.

3. W razie nieobecności dyrektora pracą Centrum kieruje wyznaczony przez niego zastępca dyrektora.

4. Do zadań dyrektora Centrum należy:

1) [4] powoływanie i odwoływanie szefa Samodzielnego Wydziału Ochrony i Kontroli;

2) udzielanie pełnomocnictw osobom fizycznym i prawnym do dokonywania określonych czynności cywilnoprawnych i faktycznych;

3) reprezentowanie Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Prezesa Rady Ministrów;

4) planowanie, organizowanie, koordynowanie i sprawowanie kontroli wewnętrznej wykonywania zadań przez komórki organizacyjne Centrum;

5) ustalanie zakresu obowiązków pracowników Centrum na poszczególnych stanowiskach;

6) prowadzenie polityki kadrowej Centrum oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;

7) podejmowanie działań na rzecz rozwoju Centrum, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

5. Dyrektor Centrum może:

1) tworzyć zespoły doradcze i opiniodawcze niezbędne do realizacji poszczególnych zadań Centrum;

2) w zakresie niezbędnym do realizacji zadań Centrum zlecać przeprowadzanie ekspertyz, analiz oraz innych opracowań;

3) zlecać podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku;

4) wydawać decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.

[2] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji i trybu działania Rządowego Centrum Bezpieczeństwa (Dz.U. poz. 1729). Zmiana weszła w życie 20 grudnia 2014 r.

[3] § 2 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji i trybu działania Rządowego Centrum Bezpieczeństwa (Dz.U. poz. 1729). Zmiana weszła w życie 20 grudnia 2014 r.

[4] § 2 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji i trybu działania Rządowego Centrum Bezpieczeństwa (Dz.U. poz. 1729). Zmiana weszła w życie 20 grudnia 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011.05.07 do 2014.12.19

[Dyrektor Centrum] 1. Centrum kieruje dyrektor przy pomocy zastępców i kierowników komórek organizacyjnych.

2. Dyrektor Centrum może upoważnić pracowników Centrum do działania w jego imieniu w określonych przez niego sprawach.

3. W razie nieobecności dyrektora pracą Centrum kieruje wyznaczony przez niego zastępca dyrektora.

4. Do zadań dyrektora Centrum należy:

1) powoływanie i odwoływanie kierowników komórek organizacyjnych oraz doradców;

2) udzielanie pełnomocnictw osobom fizycznym i prawnym do dokonywania określonych czynności cywilnoprawnych i faktycznych;

3) reprezentowanie Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Prezesa Rady Ministrów;

4) planowanie, organizowanie, koordynowanie i sprawowanie kontroli wewnętrznej wykonywania zadań przez komórki organizacyjne Centrum;

5) ustalanie zakresu obowiązków pracowników Centrum na poszczególnych stanowiskach;

6) prowadzenie polityki kadrowej Centrum oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;

7) podejmowanie działań na rzecz rozwoju Centrum, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

5. Dyrektor Centrum może:

1) tworzyć zespoły doradcze i opiniodawcze niezbędne do realizacji poszczególnych zadań Centrum;

2) w zakresie niezbędnym do realizacji zadań Centrum zlecać przeprowadzanie ekspertyz, analiz oraz innych opracowań;

3) zlecać podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku;

4) wydawać decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.