Wersja obowiązująca od 2015-03-16 (Dz.U.2015.360 tekst jednolity)
[Sygnały przy hamowaniu pociągu, gdy potrzebne jest współdziałanie drużyny konduktorskiej ] Jeżeli przy hamowaniu pociągu potrzebne jest współdziałanie drużyny konduktorskiej, stosuje się następujące sygnały:
1) sygnał Rp 4 „Hamować średnio”: jeden krótki ton dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy (rys. 102);
2) sygnał Rp 5 „Hamować”: trzy długie szybko po sobie następujące tony dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy (rys. 103);
3) sygnał Rp 6 „Odhamować średnio”: jeden długi i jeden krótki ton dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy (rys. 104);
4) sygnał Rp 7 „Odhamować”: dwa długie tony dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy (rys. 105).
Wersja obowiązująca od 2015-03-16 (Dz.U.2015.360 tekst jednolity)
[Sygnały przy hamowaniu pociągu, gdy potrzebne jest współdziałanie drużyny konduktorskiej ] Jeżeli przy hamowaniu pociągu potrzebne jest współdziałanie drużyny konduktorskiej, stosuje się następujące sygnały:
1) sygnał Rp 4 „Hamować średnio”: jeden krótki ton dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy (rys. 102);
2) sygnał Rp 5 „Hamować”: trzy długie szybko po sobie następujące tony dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy (rys. 103);
3) sygnał Rp 6 „Odhamować średnio”: jeden długi i jeden krótki ton dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy (rys. 104);
4) sygnał Rp 7 „Odhamować”: dwa długie tony dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym lokomotywy (rys. 105).
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-04-08 do 2015-03-15
[Sygnały przy hamowaniu pociągu, gdy potrzebne jest współdziałanie drużyny konduktorskiej] Jeżeli przy hamowaniu pociągu potrzebne jest współdziałanie drużyny konduktorskiej, stosuje się następujące sygnały:
1) sygnał Rp 4 „Hamować średnio”: jeden krótki ton dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym [43] lokomotywy (rys. 102);
2) sygnał Rp 5 „Hamować”: trzy długie szybko po sobie następujące tony dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym [44] lokomotywy (rys. 103);
3) sygnał Rp 6 „Odhamować średnio”: jeden długi i jeden krótki ton dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym [45] lokomotywy (rys. 104);
4) sygnał Rp 7 „Odhamować”: dwa długie tony dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym [46] lokomotywy (rys. 105).
[43] § 98 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 32 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. Nr 63, poz. 325). Zmiana weszła w życie 8 kwietnia 2011 r.
[44] § 98 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 32 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. Nr 63, poz. 325). Zmiana weszła w życie 8 kwietnia 2011 r.
[45] § 98 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 32 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. Nr 63, poz. 325). Zmiana weszła w życie 8 kwietnia 2011 r.
[46] § 98 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 32 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. Nr 63, poz. 325). Zmiana weszła w życie 8 kwietnia 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2005-09-24 do 2011-04-07
Jeżeli przy hamowaniu pociągu potrzebne jest współdziałanie drużyny konduktorskiej, stosuje się następujące sygnały:
1) sygnał Rp 4 „Hamować średnio”: jeden krótki ton gwizdawką lub syreną lokomotywy (rys. 102);
2) sygnał Rp 5 „Hamować”: trzy długie szybko po sobie następujące tony gwizdawką lub syreną lokomotywy (rys. 103);
3) sygnał Rp 6 „Odhamować średnio”: jeden długi i jeden krótki ton gwizdawką lub syreną lokomotywy (rys. 104);
4) sygnał Rp 7 „Odhamować”: dwa długie tony gwizdawką lub syreną lokomotywy (rys. 105).